Instämmer med det
@-Andy- skrev.
Jag kör med SPD på racern, på graveln (eller enduron eller vad det kallas just idag) har jag kombipedaler (SPD/platt).
Racern, SPD
Hur bra som helst. Det man inte vet har man inte ont a, typ. Kan tänka mig att om man kört med SPD-SL så kan man nog uppleva det som lite sladdrigt/dåligt stöd, jag har inte testat SPD-SL så lyckligt ovetande.
Dom pedaler -Andy- rekommenderade, PS-ES600, är förmodligen ett bra tips, ger väl bättre stöd. Har inte testat själv dock.
Har dessutom dom ganska löst justerade, plus klosstyp så dom kan lösa ut även "uppåt". Prioriterar att komma loss om jag klantar mig framför att ha det tajt. Är ändå ingen stjärna på spurter så behöver inte sitta jättefast.
Graveln, Kombi SPD/platt
Inga problem alls. Har cyklat mycket och långt med cykelskor, både cykelsemester och legat och tuggat asfalt i hårt tempo.
Är dom bara smörjda så vänder dom alltid upp sig med samma sida, den platta (iaf mina pedaler). Det händer att det blir fel sida ibland, men det stör mig inte speciellt. Det är klart kör man i stök och får stopp och skall starta i brant uppför så är det förmodligen ingen höjdare.