mattihp
Aktiv medlem
[OT] Köpa pingisracket
När man spelar som medelålders helt på känn och utan instruktioner så vet jag inte om man kalla det utveckling. Jag klarar många svåra slag elegant och bra, medan vissa helt vanliga slag saknas i min repertoar då de flesta här fokuserar på de första fyra bolltoucherna för det brukar räcka till vinst i en match.Du köper inte lösa svampar här. :)
Skär du på backhand i defensiven?
Japsko har bara kinagummin, det är bra gummin, men de är tunga, så dubbla kinaplattor på racketet, det blir tungt, ditt rack du kört med nu, har, enligt stiga. "ultralätta gummin" så det kommer att ha varit alldeles för mjuk svamp, och något skräpgummi.
Jag skulle rekommendera något sånt här: https://wookiesports.se/bordtennis/racketar/inomhus/andro-i-100/
Jag vet inte hur långt du kommit i din "utveckling", men jag skulle inte börja, under inlärning, med att krånga till racketet alls. 1.8 plattor är allround. Men det kommer att vara ett mycket mycket vassare rack än du spelat med hittills, men bland riktiga rack, så är det där allround.
Gummina håller länge, strunta i allt med "boost effekt" eller "inbyggd limeffekt" och så vidare. De håller inte så länge.
Serven, serveretur, svar på serveretur och svar på den bollen :D