Sluggo112
Aktiv medlem
24" Barn MTB FS?
Sonens växte ur sin Riprock 20" snabbare än man hinner skriva nordvästersjökustartilleri-flygspaningssimulatoranläggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskussionsinläggs-förberedelsearbete så det börjar bli dags att planera för 24" FS till nästa sommar, tanken är att den ska fungera både till Stig och Park, så då är frågan vad man ska ha? (och ja det ska vara en FS, jag vet att det kan vara "onödigt" som 24" och att det blir tyngre och allt det där men det är endast FS som är av intresse)
Jag är i första hand ute efter en cykel som är byggd för att fungera både med 24" och 26" så den räcker mer än en sommar
Ju bättre spec original desto bättre så man slipper köpaassa extra direkt
Jag har framförallt tittat på följande för dem är kompatibla med både 24 pch 26
Scott ransom 400 13,6kg. Dropper
Ns nerd jr. 13,0kg. Ej dropper
Propain yuma 12,7kg. Ej dropper
Mondraker Factor 24 12,3kg. Ej dropper
Marin Rift Zone Jr 13,2kg. Ej dropper
Spawn Rokk 24 13,3kg. Ej dropper
Polygon Siskiu D24X. 13,6kg. Dropper
Det som det lutar åt är en Scott ransom 400 men jag tror även att en polygon sisku D24x skulle vara vettigt men den verkar svår att få tag på om man inte bor i USA
Grabben är 122cm i skrivande stund så han är tyvärr lite precis mellan 20 och 24" enligt tillverkarnas spec när det gäller flera av cyklarna men han har en Specialized Riprock 24" -20 som han cyklar till skolan på och den fungerar bra till det ?
Men har ni några erfarenheter, tankar och idéer om vad som kan vara bra eller inte, har jag kanske missat att titta på någon annan modell?
Budgeten ligger väl runt 20k +/- 5 typ
Mvh
Jag är i första hand ute efter en cykel som är byggd för att fungera både med 24" och 26" så den räcker mer än en sommar
Ju bättre spec original desto bättre så man slipper köpaassa extra direkt
Jag har framförallt tittat på följande för dem är kompatibla med både 24 pch 26
Scott ransom 400 13,6kg. Dropper
Ns nerd jr. 13,0kg. Ej dropper
Propain yuma 12,7kg. Ej dropper
Mondraker Factor 24 12,3kg. Ej dropper
Marin Rift Zone Jr 13,2kg. Ej dropper
Spawn Rokk 24 13,3kg. Ej dropper
Polygon Siskiu D24X. 13,6kg. Dropper
Det som det lutar åt är en Scott ransom 400 men jag tror även att en polygon sisku D24x skulle vara vettigt men den verkar svår att få tag på om man inte bor i USA
Grabben är 122cm i skrivande stund så han är tyvärr lite precis mellan 20 och 24" enligt tillverkarnas spec när det gäller flera av cyklarna men han har en Specialized Riprock 24" -20 som han cyklar till skolan på och den fungerar bra till det ?
Men har ni några erfarenheter, tankar och idéer om vad som kan vara bra eller inte, har jag kanske missat att titta på någon annan modell?
Budgeten ligger väl runt 20k +/- 5 typ
Mvh