Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det här med att bli varmare beror nog på vad för sorts cykling man jämför med. Att cykla teknisk stig och längdåkning tycker jag är skapligt jämförbara. Jag blir nog snarast kallare på skidor eftersom jag är svagare där och inte orkar hålla igång lika mycket. Händerna undantaget kanske.
Det är snarare märkligt att inte fler längdjackor också är längre baktill eftersom det gärna blir en glipa när man rör sig även där annars.En cykeljacka skall vara lång bak för att det inte skall bli en glipa. Det diskvalificerar många längdjackor. För mig funkar det bra med cykeljacka till längdåkning. Man måste som vanligt anpassa kläder efter väder och intensitet.
+1, ryggficka med dragkedja till telefonen mm är en stor fördel!gärna med ficka bak med dragkedja till nycklar och annat smått. D.v.s samma krav på jacka till båda aktiviteterna.
Jag köpte en sådan inför förra vintern, men den är i mitt tycke för tät och varm. Har använt den vid vintercykling, längdskidåkning och skridskor. Sjöblöt efter en timma.Har en Gore C3 Windstopper Jacket som jag även använt vid löpning vintertid.
Känns som att du isf. behöver något med t.ex. windstopper fram endast alt. köra med en ej windstopper-jacka och en vindväst med vent i ryggen över. Sen tycker jag personligen att lager 2 har stor betydelse för huruvida man känner av fukten på insidan av skalet eller inte. Har inte ägt någon jacka (hittills) som klarat att helt transportera ut fukten inifrån vid aktivitet. Den jacka som kommit absolut närmast är en Arcteryx Incendo Hoody men den är inte helt vindtät och har laserperforeringar i sidorna.Jag köpte en sådan inför förra vintern, men den är i mitt tycke för tät och varm. Har använt den vid vintercykling, längdskidåkning och skridskor. Sjöblöt efter en timma.
Köpte sedan en Craft Adv Storm, men den är också för tät och luktar dessutom otrevligt vid aktivitet.
Tips på jacka eller långärmad tröja som ger lite vindskydd, men ändå ventilerar bra? Ficka/fickor för mobiltelefon och bilnyckel är ett krav.
Jag köpte en sådan inför förra vintern, men den är i mitt tycke för tät och varm. Har använt den vid vintercykling, längdskidåkning och skridskor. Sjöblöt efter en timma.
Köpte sedan en Craft Adv Storm, men den är också för tät och luktar dessutom otrevligt vid aktivitet.
Tips på jacka eller långärmad tröja som ger lite vindskydd, men ändå ventilerar bra? Ficka/fickor för mobiltelefon och bilnyckel är ett krav.
Jag skaffade en storlek större för att få plats med underställströjor, men det blir för varmt. Kring nollan kör jag i kortärmat under och långärmat känns okej kring -10 grader.Sen tycker jag personligen att lager 2 har stor betydelse för huruvida man känner av fukten på insidan av skalet eller inte.
Jag åker sedan flera år skidor i en jacka som är vindtät endast på framsidan av kropp och ärmar från Bagheera. Den modell jag har verkar inte finnas kvar i produktion, men de har en liknandeTips på jacka eller långärmad tröja som ger lite vindskydd, men ändå ventilerar bra? Ficka/fickor för mobiltelefon och bilnyckel är ett krav.
Har du använt den själv?Kolla in :
![]()
Redwood Merino Air-Con Wind Jersey
An ultra-lite second layer to prevent wind chill on longer rides, year round. Using a ripstop polyester panel to protect the front of your body from wind chill and Merino Air-Con sleeves and back panel for breathability and temperature regulation.eu.monsroyale.com
Den ser ut att vara för kort i ryggen för cykling.Jag åker sedan flera år skidor i en jacka som är vindtät endast på framsidan av kropp och ärmar från Bagheera. Den modell jag har verkar inte finnas kvar i produktion, men de har en liknande
![]()
![]()
Bagheera | Moritz Jacket M
Moritz Jacket passar dig som vill prestera optimalt som längdskidåkare eller vinterlöpare och som vill kunna röra på dig utan att känna att kläderna begränsar dig. Denna figursydda jacka har ett…bagheera.se
Stämmer troligen, jag har aldrig använt den för skidåkning.Den ser ut att vara för kort i ryggen för cykling.
Jag är misstänksam. Tyget är tättvävt men utan membran (om jag fattat det rätt) vilket är jättebra i min bok, för en jacka. Att tyget skulle kunna reglera värme och vara användbar över ett vitt temperaturområde är bara en marknadsföringslögn.Om en jacka sitter perfekt för cykling är den generellt dålig för längd precis som det påpekats, eftersom det då stramar över bröstet. Min dröm för längd vore dock i materialet WTV.
Beror väl på hur tjock eller jag menar stark man är.Om en jacka sitter perfekt för cykling är den generellt dålig för längd precis som det påpekats, eftersom det då stramar över bröstet. Min dröm för längd vore dock i materialet WTV.
Jag åker sedan flera år skidor i en jacka som är vindtät endast på framsidan av kropp och ärmar från Bagheera. Den modell jag har verkar inte finnas kvar i produktion, men de har en liknande
![]()
![]()
Bagheera | Moritz Jacket M
Moritz Jacket passar dig som vill prestera optimalt som längdskidåkare eller vinterlöpare och som vill kunna röra på dig utan att känna att kläderna begränsar dig. Denna figursydda jacka har ett…bagheera.se
Har du använt den själv?
För om jag förstår beskrivningen rätt skall den ha vindtätt endast på framsidan av kroppen, inte på ärmarna. Alltså inget vindskydd av armarna. Dessutom ser det ut som om jackan endast har en enda liten ficka till höger bak på ryggen.
Stämmer verkligen det?