Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Edit. Fel citering. Skulle va @Berk
Ja, det står att den har 747mm standover, men hur hög kan den vara med seat tube på 375?
Edit. Fel citering. Skulle va @Berk
Ja, det står att den har 747mm standover, men hur hög kan den vara med seat tube på 375?
En annan bra fråga är vad en San Quentin ram väger.
BC Podsol nämndes. Blir inte den bra?
![]()
Hardtail MTB
Hardtail frames as a stable base for your individual mountain bike setup. Discover a variety of options and brands | bike-componentswww.bike-components.de
ah, dotter, missade den. Har inte vägt min men den kändes rapp.Är den verkligen 1845 gram? Det är lättare än de flesta.
Jag har dock nästan aldrig sett den på lager. För Jontes dotter är standover troligtvis för hög.
Är den verkligen 1845 gram? Det är lättare än de flesta.
Jag har dock nästan aldrig sett den på lager. För Jontes dotter är standover troligtvis för hög.
ah, dotter, missade den. Har inte vägt min men den kändes rapp.
Idé:Förlåt @jonte987, varför uteslöts Twostroke? Köp på Blocket och byt ut komponenterna du inte gillar, typ:
Frågar för att jag letar liknande hoj och undrar vad du inte gillade med alu Twostroken.
Ligger även en Fuse på Blocket som redan varit uppe en vända i våras, bör således vara rätt prutbar. Storlek M på den också dock.
Den uteslöts en kort stund pga konstig stolpe men om AL har en vanlig 31.6 så är den i top.Förlåt @jonte987, varför uteslöts Twostroke? Köp på Blocket och byt ut komponenterna du inte gillar, typ:
Frågar för att jag letar liknande hoj och undrar vad du inte gillade med alu Twostroken.
Ligger även en Fuse på Blocket som redan varit uppe en vända i våras, bör således vara rätt prutbar. Storlek M på den också dock.
Onej, snarare lite över 2500 gram. Vägde min M precis, iofs på en äldre mekanisk industrivåg. Hamnade under 3000 gram med lite transportkartongbitar vid styrhuvud och baknav. Jag kan iaf utesluta viktpåståenden neråt 2000 gram.Är den (BC Original Podsol) verkligen 1845 gram? Det är lättare än de flesta.
Är NS Eccentric för aggro? Köpte en ram till mitt bygge, riktigt nice för priset (3.5k hos Wiggle).
Tack!Onej, snarare lite över 2500 gram. Vägde min M precis, iofs på en äldre mekanisk industrivåg. Hamnade under 3000 gram med lite transportkartongbitar vid styrhuvud och baknav. Jag kan iaf utesluta viktpåståenden neråt 2000 gram.
Onej, snarare lite över 2500 gram. Vägde min M precis, iofs på en äldre mekanisk industrivåg. Hamnade under 3000 gram med lite transportkartongbitar vid styrhuvud och baknav. Jag kan iaf utesluta viktpåståenden neråt 2000 gram.
Den är väl specad 130-150 slag. Men den känns inte särskilt XC:ig om det är mer åt det hållet som det lutar. Jag kör min i 140 och tycker det känns balanserat. Men har ingen som helst tanke på vikt osv.Eccentric har råd att sänkas med avseende på vinklar men det blir ett lågt BB med 120mm. 60mm drop vid 140mm.
Primal 29 finns inte i small och 27.5 är onödigt kort
Ragley Marley lös ram finns i S hos Wiggle för 4k.
Den är väl specad 130-150 slag. Men den känns inte särskilt XC:ig om det är mer åt det hållet som det lutar. Jag kör min i 140 och tycker det känns balanserat. Men har ingen som helst tanke på vikt osv.
Dåligt med cyklar som klarar 120mm utan att kompromissa med bb drop. Fuse är väl ok. Two stroke på gränsen.
160mm vev är ett mindre problem i sammanhanget (och väger mindre...)
Vitis 27 helt ok men lite kort vid 130mm slag.
Ja, om det kostar mindre än en Fuse. Jag kollade lite snabbt men hittade inget med bättre än 69 grader HTA.Kinakol?
Ja, Min gissning är att det fungerar - 170 => 160 borde kompensera för 140 => 120 i slag.Kortare vevar är ändå att föredrae vid den längden.
Det är klart det funkar men tänkte mig 66-67 grader. Sen är den rätt kort. Sjukt kort om man går på deras storleks rek.Inte modernaste geo, men om man tycker det är tillräckligt progressivt är det ju som vanligt med Canyon mycket cykel för pengarna:
![]()
Grand Canyon 9
Grand Canyon 9 är lika snabb som den är mångsidig och är vår ultimata allround-hardtail. Den är utformad för att klara både daglig cykling på lokala stigar såväl som flerdagsäventyr i bergsmiljö och kommer inte att hålla dig tillbaka.www.canyon.com
Det fina med Yeti Arc är ju att den är sjukt snygg, det dåliga är ju att den kostar satan ?Det är klart det funkar men tänkte mig 66-67 grader. Sen är den rätt kort. Sjukt kort om man går på deras storleks rek.
Jag vet inte var smärtgränsen går på reach men känns ju konstigt om den inte är ordentligt längre än den hon har nu.
Fluid
Fuse
Two stroke
chameleon
Vitus 27
Är kandidater. Arc om man bortser från priset.
Sen finns det fler alternativ om man kör på geo för 140mm gaffel....
Ja... om man överväger att ljuga om vad den kostar så ska man kanske lugna ner sig. Jag har redan pillat av dekalen på gaffeln hon har nu.Det fina med Yeti Arc är ju att den är sjukt snygg, det dåliga är ju att den kostar satan ?
Så lång som hon är när hon inte längre kan cykla nuclues 26.Hur lång är hon?
Jag hoppar bara in och säger saker du själv får utvärdera värdet av (jag har ingen koll! ?) men hur som helst:Men sen ska den helst funka till 165cm så reach på 420-425 hade varit bra
Ja, den är på listan. Den är väl den som tål att sänkas bäst kanske. Går väl inte att köpa nu men fanns för 8000 innan tror jag. Billigare än en Fuse ram.Jag hoppar bara in och säger saker du själv får utvärdera värdet av (jag har ingen koll! ?) men hur som helst:
Inte särskilt billigt men du har funderat på nya Chameleon i Small, kan även möjligtvis undergaffla till 120mm? Jag vet inte exakt vad som händer med geon då...
Ska finnas i lager här från 05.01.2023, vilket jag hoppas betyder januari och inte maj:
Reachen växer ju lite när man undergafflar den, så man vill väl inte göra det om storleken är i största laget.Jag hoppar bara in och säger saker du själv får utvärdera värdet av (jag har ingen koll! ?) men hur som helst:
Inte särskilt billigt men du har funderat på nya Chameleon i Small, kan även möjligtvis undergaffla till 120mm? Jag vet inte exakt vad som händer med geon då...
Ska finnas i lager här från 05.01.2023, vilket jag hoppas betyder januari och inte maj:
Jag hoppar bara in och säger saker du själv får utvärdera värdet av (jag har ingen koll! ?) men hur som helst:
Vikten får jag kanske ge mig på men Scout finns inte i Small och är för låg att sänka till 120mm slag.Nukeproof Scout 290 är för tung @jonte987?
2.3 kg in storlek Medium googlar jag fram. Några exempel på vikter för olika kompletta byggen här:![]()
Nukeproof Scout 290 Ram intl. svart | bikester.se
Nukeproof Scout 290 Ram intl. svart - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Nukeproof Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
![]()
Nukeproof Scout 290
The Hardtail: Often mooted as the perfect style bike to master your first pedal strokes into the world of mountain biking or the best way to develop your bike handling skills. Mastering a hardtail will sharpen your skills from perfecting your balance point on the bike through to being creative...nukeproof.com