Turtips Linköping?

Snulfert

Aktiv medlem
Turtips Linköping?
Hej,
Gick in för att hitta lite turtips inför helgen men blev förvånad då Linköping får Noll träffar. Olstorp fanns med men där har jag varit och bor lite söder om Linköping så det är på fel sida stan.

Har ni några tips så kom gärna med dessa tack! Sträcka 10-40km typ. Gärna blandat grus/skog. Jag är mest ute för naturens skull så kanske inte alltför tekniskt då.

Ha en bra dag alla
317A41B4-D4AA-4D27-BD57-610967C237E0.jpeg

Turtips Linköping?
Det finns ju en hel del, kika på Strava heatmaps så kan du få ett hum om var folk cyklar.

Mera Leras långa spår, markerat med rosa skyltar, är fint. Rängen runt går ju i väldigt vackra miljöer, men är lite knöligt på sina håll. Utanför Sturefors finns ett spår som många cyklar, har dock inte hunnit testa det själv än.

Turtips Linköping?
Tack för svar! Rängen skulle nog kunna vara något. Är det Östgötaleden då? Kan du precisera vilket spår du menar med utanför Sturefors eller vart det finns ungefär?

Turtips Linköping?
Gillar du grus kanske du kan hitta något här:

Turtips Linköping?
Östgötaleden från Rimforsa via Bjärka Säby till Linköping är trevlig! Som flera varit inne på: syns bra på Strava heatmaps och segment explorer!

Turtips Linköping?
Tack för svar! Rängen skulle nog kunna vara något. Är det Östgötaleden då? Kan du precisera vilket spår du menar med utanför Sturefors eller vart det finns ungefär?

Som sagt, har inte testat det själv men mycket aktivitet på Strava:
Screenshot_20221020-194128.png

True: Pace i Slakaskogen är också en bubblare. Uppmärkt med gula markeringar, snabbt och bitvis lite tekniskt.

Turtips Linköping?
Rängen runt har orange ledmarkering (som Östgötaleden) men med tillägget ”R”. De går bitvis parallellt. På bif. har jag fuskat lite i norra änden av Rängen…ca 45km/570hm.

F25B54F7-84DD-41A2-9457-1F685C0CE127.jpeg

Turtips Linköping?
Som sagt, har inte testat det själv men mycket aktivitet på Strava:
Visa bilaga 588621

True: Pace i Slakaskogen är också en bubblare. Uppmärkt med gula markeringar, snabbt och bitvis lite tekniskt.
Det spåret har jag varit i mycket! För mig är det väldigt tekniskt men roligt då det är mycket upp och ner Sam fram o tillbaka. Spåret har ändrats lite sista åren pga avverkning samt stormar.
Slaka skulle kunna vara nåt!

Turtips Linköping?
Här har du 30km central cykling i Linköping, dok är några av delarna påverkade av avverkning pga granbarkborrar tydligt markerat i skogen, ej på kartan. https://www.svenskalag.se/meraleramtb/sida/78256/rosa-sparet

Tips är att cykla på den rosa samt lägga till Vidingsjöleden samt Vallabanan, så får du en bra dag med härlig cykling!

Bra tips är att försöka hålla sig undan Östgötaleden då visa delar är inte tillåtna för cyklister, kommer skyltar från kommunen lite plötsligt :( . Rängen-runt är ok att cykla :)

Tillbaka
Topp