Klorofylltalibanen
Aktiv medlem
[Artikel] Friskvårdsbidrag och cykling: vad gäller?
Jag vet, men framgår det av den info skatteverket får från arbetsgivaren - "detta är lön och detta är förmån"?Det är skattefritt
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet, men framgår det av den info skatteverket får från arbetsgivaren - "detta är lön och detta är förmån"?Det är skattefritt
Det vet jag inte men skattefritt traktamente framgår med ett kryss att det utbetalts men inga summor. På kontrolluppggifterna, inte deklarationen.Jag vet, men framgår det av den info skatteverket får från arbetsgivaren - "detta är lön och detta är förmån"?
Löneökning alla gånger före bidrag ! Vet inte hur många gånger friskvårdsbidraget blivit oanvänt då det inte gått att använda praktiskt. Cykelpendlar varje dag året runt går inte på gym eller massage som verkar populärt använda bidraget tillalternativen 4% löneökning ELLER 3% löneökning och friskvårdsbidrag på runt 3500kr.
Vad hade ni valt?
Fick du någonsin rätsida på detta med Sportstiming?Har Epassi som bråkar med med kvittot från Göteborgsenduron.
Kvittot är utställt av Sportstiming med danskt organisationsnummer och det gillar dom inte.
Någon som har fått igen lopp från swe cup/sportstiming?
Går att få 'kvitton' på Strava godkända på Epassi om du betalar med Google Play.Kan man använda Epassi för något vettigt? Strava eller något
Jag gav upp tillslut ?Fick du någonsin rätsida på detta med Sportstiming?
Borde inte gå iom att kostnaden brukar vara betydligt högre än 1000kr, och då anser Skatteverket att den enskilda aktiviteten inte är ”av mindre värde”. Såvitt jag förstått är det bara motionslopp som är ok att kosta mer än så (för enskild aktivitet).Är det någon som gjort en bikefit och fått det ok:at som friskvård? Jag har benify på jobbet och undrar om jag kan lägga pengarna på en bikefit. Någon som varit i samma sits?
ahh fattar. Ja läste om Musette som gjorde det därav anledningen till att jag frågar.Borde inte gå iom att kostnaden brukar vara betydligt högre än 1000kr, och då anser Skatteverket att den enskilda aktiviteten inte är ”av mindre värde”. Såvitt jag förstått är det bara motionslopp som är ok att kosta mer än så (för enskild aktivitet).
Har för mig dock att nån firma i Malmö fulade till det genom att baka ihop Bikefit och några spinningpass till ett paket, och då blir det ok iom att det blir som ett gymkort…