Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då känns det ju värt med XXL, om det bara skiljer typ 2-300kr och man slipper frakten på 5-12 dagar??
Har du inte bråttom kan det ju vara en potientiell black friday deal på en sådan kanske. Men då lär du vänta en månad.Hallå!
Bryter in här lite, är det korkat att köpa en Wahoo kickr v5 för 9999kr på XXL i detta nu?
Är ju ett jävla knep att få tag på en begagnad..
Hade väldigt bråttom... Blev en begagnad Kickr core istället. Så nu har jag bränt av mitt första pass på zwift, brutalt jobbigt var det!Har du inte bråttom kan det ju vara en potientiell black friday deal på en sådan kanske. Men då lär du vänta en månad.
Kan ju dyka upp på Black friday annars.Hallå!
Bryter in här lite, är det korkat att köpa en Wahoo kickr v5 för 9999kr på XXL i detta nu?
Är ju ett jävla knep att få tag på en begagnad..
Speed sensor om det 20'' men 24'' borde funka bra stationärt om ni har någon.Grabben 6 år, har fått för sig att zwift är det fräckaste som finns. Finns det något billigt sätt med hans barncykel att få avataren att röra sig?
Vilka som är öppna roterar väl?Ny har jag zwiftat lite och lvlat upp en del men ändå inte lyckas låsa upp alla världar. Funderar speciellt på Frankrike, när kan man cykla i den världen? Googlar men hittar inget om just lvl som behövs så tacksam för hjälp
Okej!! Tack, synd med så lite Paris.. jag som är så taggad på den!
Det finns några olika sätt att fixa så att man kan köra i vilken värld man vill.Okej!! Tack, synd med så lite Paris.. jag som är så taggad på den!
Glöm inte datumhacket på iOS. Ändra datum till något då den världen man vill till är aktiv på sin padda/telefon/vfsh, starta Zwift hela vägen tills man kan välja rutt, gå ur Zwift och återställ datum till korrekt (så man får rätt datum på sin runda), och sen in i Zwift igen och börja cykla.Det finns några olika sätt att fixa så att man kan köra i vilken värld man vill.
- Den kanske enklaste varianten är att skapa en "Meetup" bara för dig själv. Då kan man välja rutt helt fritt. Största nackdelen med denna variant är att man måste bjuda in någon annan för att kunna skapa Meetupen. Den personen behöver dock inte acceptera inbjudan... Se https://zwiftinsider.com/companion-3-13/ för mer info.
- Man kan även manuellt hacka Zwifts prefs.xml-fil så att Watopia ersätts med en valfri värld. Se https://zwiftinsider.com/world-tag/
- Om man kör Windows eller Mac kan man köra zwift-preferences (https://zwifthacks.com/zwift-preferences/) eller ZwiftPref (https://zwifthacks.com/zwiftpref/).
- En ytterligare variant är att köra en workout. Då kan man också välja rutt helt fritt och man brukar få köra vidare på samma rutt efter att själva workouten är slut. Det borde därmed funka att skapa en kort custom workout på typ en minut och därefter köra vidare. Det har jag dock inte testat...
Exakt så känns det! Och man kan ju fan inte försöka sätta pb på 5k eller milen särskilt ofta, då orkar man ju inte träna. Ett race i månaden kanske man mäktar med?Fysio har okejat att stödja på vänster arm på styret nu, så nu blev det att testa race, för skojs skull såklart, ingen hets, mest för att testa.
Yeah right.
Tävlingshetsen var total. Lyckades precis hamna i top 50% i min klass (C).
Fy satan vad jobbigt det var, närmsta jag har kommit var typ de gånger jag har försökt springa PB på 5k eller milen.
Visa bilaga 591490
Vete fan, maxa löpning på 5-10km så havererar ju kroppen ordentligt på en karl 40+ som jag. Cykla med motsv puls kändes betydligt mer skonsamt för kroppen. Får väl se vad den säger i morgon bitti..Exakt så känns det! Och man kan ju fan inte försöka sätta pb på 5k eller milen särskilt ofta, då orkar man ju inte träna. Ett race i månaden kanske man mäktar med?
Stages dubbelsidig är väl erkänt opålitligt på högersidan.Passar också på att fråga vilken skillnad ni får mellan effektmätning från trainern och vevpartiet?
Jag kör en Kickr och Stages Ultegra dubbelsidigt. Vid fämförelse i Zwiftpower ligger Stages ca 10% lägre.
Skärmdump från några av de senaste passen nedan. I Zwift har jag satt vevpartiet som effektkälla, för att det skall matcha utomhus, men det är lite omständigt och fungerar bara för cykeln med effektmätare.
Är detta en normal skillnad eller bör jag söka felets orsak?
Visa bilaga 591582
Japp, skönt va? ?Zwift tyckte efter min nära döden-upplevelse till tävling att jag hade fel FTP från min ramp test, och höjde från 197 till 212. Detta är första gången jag använder watt för att mäta något alls så jag har ingen direkt koll, är det en grej att Zwift höjer FTP löpande?
Börja du så kommer vi sen!?Har läst diverse recensioner av Zwift mot RGT.
Slutsatsen tycks vara att RGT är bättre på allt. Det enda avgörande som talar emot RGT är brist på användare.
Vad sägs om att unisont alla byta tjänst samtidigt och därmed slippa den enda haken?
Stor igenkänning från min sida! Jag vågar inte köra race så ofta för jag blir totalt bränd på det. Har bekanta som kör 2-3 race i veckan, hela tiden. Det hade jag ALDRIG pallat!Fysio har okejat att stödja på vänster arm på styret nu, så nu blev det att testa race, för skojs skull såklart, ingen hets, mest för att testa.
Yeah right.
Tävlingshetsen var total. Lyckades precis hamna i top 50% i min klass (C).
Fy satan vad jobbigt det var, närmsta jag har kommit var typ de gånger jag har försökt springa PB på 5k eller milen.
Visa bilaga 591490
Jag kör ju en training plan med parallellt.. fanJapp, skönt va? ?
Ja, vi blir en grupp på 40 från Portland Velo som alla byter nu och grannteamet från Dialed Cycling har redan migrerat. Tyvärr räcker det inte med att två klubbar byter, så därför försöker jag få bollen i rullning i Sverige också.Börja du så kommer vi sen!?
Här kommer ett rövigt inlägg:Finns det nåt sätt att reparera en zwift-session som tappat nätverket en stund mitt i och därför splittrats i två???
Blir så förbannad... Kör en training plan och det här var 1h45min. Inte sugen på att göra om den igen.
Jepp. Mest att jag inte får den tillgodoräknad i den här 12 veckors träningsplanen....Här kommer ett rövigt inlägg:
Du har fortfarande cyklat 1h45min oavsett vad de tekniska prylarna säger till dig.
Jag har själv jävligt svårt för "missade rundor", men det är ju inget problem på riktigt om man ska vara ärlig..
Kan du inte kryssa i att du gjort den? Det kan jagJepp. Mest att jag inte får den tillgodoräknad i den här 12 veckors träningsplanen....
Aha?? Oj, kollar direkt!Kan du inte kryssa i att du gjort den? Det kan jag
Novis här, noterar för framtida behovKan du inte kryssa i att du gjort den? Det kan jag
Grymt, tack. Gick inte i companion, men finfint i appen!Kan du inte kryssa i att du gjort den? Det kan jag
Zwift är rätt så förlåtande, vore surt att få cykla om ?Grymt, tack. Gick inte i companion, men finfint i appen!
Det är 5 pass i veckan, så det räcker gott ändå ;)Zwift är rätt så förlåtande, vore surt att få cykla om ?
Hur mår du såhär två dagar efter då? :DVete fan, maxa löpning på 5-10km så havererar ju kroppen ordentligt på en karl 40+ som jag. Cykla med motsv puls kändes betydligt mer skonsamt för kroppen. Får väl se vad den säger i morgon bitti..
Det var lugnt redan dagen efter, lite tunga ben på morgonen kanske.Hur mår du såhär två dagar efter då? :D
Låter jääättejobbigt.Finns det någon som zwiftar på balkongen året runt?
Tanken har slagit mig, det känns som att ngn borde komma på en utomhusaktivitet på samma tema som Zwift.Finns det någon som zwiftar på balkongen året runt?
Jag har hört talas om (men jag tror inte att det är sant) att det finns människor som är ute och cyklar på landsvägar. Trot eller ej, det finns till och med de som cyklar på grusvägar i skogen ?Tanken har slagit mig, det känns som att ngn borde komma på en utomhusaktivitet på samma tema som Zwift.
Min cykel fungerar alldeles utmärkt att användas och förvaras ute kring (och under nollan) ;) Nu har jag visserligen inte AXS men ändåJag tänkte mer hur bra cykeln (AXS) mår av att stå ute ihop med en trainer när temperaturen sjunker närmare nollan. Vill helst sitta på balkongen iom utsikten haha