Byggtråd: Localbikechop och en jävla massa jävla jobb.
Visste inte att jag saknade de där två!! TACK för det
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visste inte att jag saknade de där två!! TACK för det
Vad är vitsen med det där konstiga drevet framför vevpartiet? E-bike? Crank stopper? Och varför har den en extra leftygaffel på högersidan? Fattar ingenting.Njae..mer en jävligt invecklad(för sin tid) stötdämparlösning...
Visa bilaga 557715
Vi har två sånna ramar på jobbet.
Visa bilaga 557716
Hittade också det här monstret i gömmorna...
Visa bilaga 557719
Nej jag diskuterade det här med en vän som gjort ett liknande steg, han gick från att ha musik som hobby till att jobba med det, och insåg att även om det är kul så är det inte längre en själv som styr.Interessant att läsa att jobba på ditt drömorråde inte resulterade i en dröm-verklighet.
Kan säga att min flytt från Tyskland till Stockholm var bra för både familjen och cyklingen (då bodde jag dock inte i Freiburg). Enda jag saknar i Stockholm är riktiga backar för landsvägscykling.
Nej jag diskuterade det här med en vän som gjort ett liknande steg, han gick från att ha musik som hobby till att jobba med det, och insåg att även om det är kul så är det inte längre en själv som styr.
Ja, blir intressant att cykel pendla i Stockholm, Freiburg är ju liksom sinnesbilden för hur man integrerat cykeln i staden, den är det snabbaste och smidigaste fordonet. Och här är det väldigt många som har elcykel med thule trailer i stället för bil, och att man har en annan cykel för träning. Å andra sidan är det ju typ sommar året runt här, i Sverige har man ju en del av året i slask och kyla också så förstår att alla inte väljer hojen som transportmedel. Men, Stockholm är vedervärdigt att cykelpendla i i jämförelse, känns som man får byta glada hälsningar mot knytnävsslagsmål igen haha. Man kanske får ge sig in i politiken och styra upp det.
Det finns bara en riktning, framåt!Jag ser fram emot att se vart det här leder, hejjahejja!
Jag hade en lärare i Kanada som sa typ "hitta vad du brinner mest för - det ska du aldrig jobba med". Stämmer nog bra för dom flesta.Nej jag diskuterade det här med en vän som gjort ett liknande steg, han gick från att ha musik som hobby till att jobba med det, och insåg att även om det är kul så är det inte längre en själv som styr.
Det kommer absolut att bli video!:)Tack för att vi fått följa med på resan!
Ser verkligen fram emot att följa dig även i fortsättningen. Video låter också som spännande om du kommer att testa det.
haha, så märkes nördig är jag inte, finns massa andra märken jag kan tänka!Läser allt men skriver sällan.
Väldigt bra tråd! Det bästa är ju såklart om kärleken inte är märkesoberoende men är man franko eller jag menar cannondaleofil så är man ???
När det kommer till bilar så gillar jag mer vissa bilmodeller än bilföretag, är inte märkes nörd på så sätt. Jag köper den bil som får mig att bli glad, skulle aldrig köpa en bil för att den är funktionell, eller mest nöjda ägare eller liknande, livet är för kort för att ha tråkigt. Jag har ägde en Volvo en gång och märkte direkt hur livslustan rann ur mig, var tvungen att äga två Citroener för att ta mig ur depressionen.AlfaAlfa, om du tvingas till bilkörning är det väl Citroën som föredras?
Justja. Glöm inte att ta med en gammal cannondale ram med matchande stel gaffel i XL som du sen inser är alldeles för stor för dig!
Tänkte mig en gammal mtb ? den eviga saknaden efter min f800Landsväg eller liknande? Har en caad13 i storlek 56 om du eller någon annan är intresserad av:)
Intresserad, trots att caad12 är ?Landsväg eller liknande? Har en caad13 i storlek 56 om du eller någon annan är intresserad av:)
Kommer hem om tre veckor, om du orkar vänta tills dess!=)=)Intresserad, trots att caad12 är ?
Tänkte mig en gammal mtb ? den eviga saknaden efter min f800
Har du kanske en Scalpel HT i gömmorna mån tro?Ska se vad vi kan ha i gömmorna!=)=)
Sicken grej! XL sa jag för att vara häftig, en L funkar också ??Ska se vad vi kan ha i gömmorna!=)=)
Har du kanske en Scalpel HT i gömmorna mån tro?
Det låter som att det blir till att hyra en till flyttbil och rensa hela lagret där nere!Har min egna i storlek M.....är du intresserad av ram eller hel hoj?
Ja jäklar, jag villhöver en Supersix Evo HM i 56 så det låter som en bra idé!Det låter som att det blir till att hyra en till flyttbil och rensa hela lagret där nere!
Får väl hoppas han tar betalt för varorna…
Det är snart mer tiggerier i den här tråden än i rabattkodstråden!
Och självklart villhöver även jag en C-dale, vem gör inte det?
Men framförallt:
@AlfaAlfa, välkommen till Sverige!
Aha, du tänker 130-140mm i slag....hmmm...var kan jag ha sett det...;)Tjena!
Om du lyckas hitta en Ocho med mer än 120 i slag så har jag ett projekt den skulle passa på. ?
Aha, du tänker 130-140mm i slag....hmmm...var kan jag ha sett det...;)
Halloj allihop, sorry, det är så stressigt å stökigt nu när flytten närmar sig, dels flytten, dels allt som skall göras klart på jobbet.
Och gällande alla som vill ha-köpa prylar. oroa er inte, jag har gjort en lista på vad ni vill ha, har pratat med några utav er på pm, andra kommer jag kontakta. Det ör den tiden på året då vi får tillbaks testramar, gafflar, prototyper och testcyklar. Så inom närmsta veckan kommer jag veta vad vi kan avvara.
@jolov - Gammal mtb
@NickPick - Caad12 helst...men i vilken storlek?
@jonte987 - va vill du ha?
@HåkanC - Nå, vad vill du ha?
Sen har jag som sagt några i Pm.
Så här är mina dagar:
Inse att jag har andra dyra intressen än cyklar.....det här är inte allt, vart totalt fem flyttkartonger med sneakers....
Visa bilaga 594940
....detta eviga transporterande av kids till skola...och nu börjar det bli mörkt... Riese/Mullern får slita hund..
Visa bilaga 594941
...faktiskt ha lite ångest över att man ska flytta från den här asballa staden....
Visa bilaga 594942
...blivit en hejjare på att spackla och måla träådror, våran hyresvärd är brutal petig att det pissiga skräpgolvet skall vara i nyskick. Räcker md att hosta så flisar sig golvet.
Visa bilaga 594943
...fascineras över hur goda och galet stora vindruvorna är här i Freiburg...props till frugan som fått en enorm uppsving i sitt klädinnehav med all Cannondale gear.,,
..tvingats lära mig göra tortillas från grunden då tacofredag inte finns här...
...och till sist en sneakpeak på mitt kommande bygge....trots att jag inte gillar polerat så tenderar allt på hojen att bli polerat.....nån som ser vad det är
Det va allt, kommer en större uppdatering i helgen!
Kram
Du är så välkommen hem till Svedala!
Förstår känslan som kan komma när hobbyn blir till jobb. Har aldrig spelat så lite som när jag sålde tv-spel på Game, man blir liksom lite mätt.
Ser fram emot vad du tar dig för härnäst!
Sjukt ballt koncept. Men har man höftproblem kanske en bakdämpare är att föredra (förstår att det bara är galna ideér)?Tut p[ karusellen!
Oki, till er som frågat om cyklar och delar, håll ut, på torsdag kommer det bli sample sale på jobbet i samband med min avslutningsfest. Jag vet inte allt som kommer itta ut men vet i alla fall att en "svart 2022 Synapse ram+gaffel i storlek 56" kommer finnas till salu, den kommer jag norpa oavsett. Resterande ;nskem[l som kommit in måste jag titta upp lite mer först.
Det är överlag otroligt mycket kaos och stress just nu...men nu till lite bilder.
Jag håller på och klipper och klistrat i lite Leftys för att skapa mig en gaffel till mitt nya bygge....Visa bilaga 596015
...POLISHED!Jag bryter regler, jag skapar broar, jag gillar egentligen inte bling, men nu så....
Visa bilaga 596017
Sen så har mitt nya allt i allo fordon varit på vift...till slut så ramlade ett paket in....
Visa bilaga 596018
Och en sån här trillade ut...
Visa bilaga 596020
En Moterra Neo eq, som att svära i kyrkan här på happyride, men i tyskland får man tummen upp, en trailhoj med skärmar och pakethållare och elassistans, en Land Rover Defender på två hjul
Visa bilaga 596021
Nått man snabbt vänjer sig vid är att ha pelarlyft till cykeln...
Visa bilaga 596022
Och så har den hittat ända hem till hemmet...Jag hade egentligen velat haft den gröna färgen på ramen, men jag var inte den enda som ville ha den så fick nöja mig med en svart. Det kommer bli ett bygge på den här, men inte jättextremt, det ska vara en brukshäst, men det jag nämnde tidigare om en Land Rover ger inspiration till temat, kanske till och med lite Paris Dakar vibbar. Aja, ny Framgaffel är beställd och mer planer smids....
Visa bilaga 596023
...Ni förstår, 2023 kommer innebära mer cykelbyggen och min samhörighet med Cannondale kommer fortsätta, jag kommer helt enkelt få betalt för att bygga galna byggen på kommande Cannondale cyklar. Jag får väldigt fria händer, förutom ram så kommer jag inte behöva använda mig av Cannondales grejjer eller behöva promota dem, tanken är att cykeln är en skådespelare i det scenario jag skapar. Och det här passar mig perfekt, cykeln måste inte bli den lättaste, eller dyraste, den kan bli vad fan jag vill.
Som med den här Mavaron jag postade på mitt instagram. Ideen kom till mig när vi var ute och testade Mavaron på skogsstigar, alltså den är inte alls så snabb som en trail eller xc hoj, men ergonomin på cykeln gör att man sitter jävligt avslappnat, och elassistansen gör att hojen faktiskt inte behöver va så trampeffektiv, den klättrar fram ändå. Det ÄR en jävla wierd men väldigt skön känsla att liksom bekvämt skumpa fram på stigar som man är van att bröta eller pulsa sig fram på en konventionell cykel. De här cyklarna är väldigt långt ifrån de mormorshojjar från förr, de är styva, kan ha feta däck och har fjädring.
Min tanke är alltså, hur är en mountainbike för en släkting som är äldre, kanske har ett par höftoperationer under bältet, styrkan i kroppen finns inte riktigt där, men drömmen om att kunna få utforska grusvägar, stigar och skog på cykel finns fortfarande....och så vrider vi det 4-5 snäpp för extremt och...
Tada!
Visa bilaga 596026
Nåja, mer info kommer.
cykelbyggen och min samhörighet med Cannondale kommer fortsätta, jag kommer helt enkelt få betalt för att bygga galna byggen på kommande Cannondale cyklar. Jag får väldigt fria händer,