Hurra?! Det snöar....

Hurra?! Det snöar....
Förnekar inte klimatförändringar.
Tänkte mer att om mars hade ovanligt fint väder och april får lite sämre än väntat så jämnar det ut sig.
Min implicita tramsargumentation gick ungefär att om allt väder jämnar ut sig så kommer medeltemperaturen att vara konstant vilket skulle vara konsistent med klimatförändringsförnekande. Var inget allvarligt ment över huvud taget (därav smileyn).

Hurra?! Det snöar....
Ja det kommer nog bli rejält med kaoz i morgontrafiken då många skyndat att byta till sommardäck dessutom.
En kompis tog denna bild för nån dag sen i Sigtunatrakten:
Screenshot_20220407-083004_Messenger.jpg

Och, det var på ett ställe där det inte gick att hålla nån fart...

Hurra?! Det snöar....
Tror att du är rätt chanslös att generera lika mkt växthusgaser personligen p.g.a. intaget som du kan få genom att t.ex. äta nya zeeländsk lammfilé influgen med ett för transporten specialchartrat plan.
Där jag kommer ifrån är det sånt som ungarna serveras i skolan och som man äter när fantasin och tiden tryter och man bara slänger ihop nåt lite snabbt. Gärna dränkt i ketchup.

Hurra?! Det snöar....
Ser ju ut som rätt typisk november i Stockholm numera. Kanske lite torrt!?
Lite torrt och lite väl många soltimmar. Men jag saknar den där rejäla snöstormen som med ojämna mellanrum kommer första veckan i november och dumpar en halvmeter snö på under timmen. Men det är väl 2016 vi hade en sån sist.

Hurra?! Det snöar....
Lite torrt och lite väl många soltimmar. Men jag saknar den där rejäla snöstormen som med ojämna mellanrum kommer första veckan i november och dumpar en halvmeter snö på under timmen. Men det är väl 2016 vi hade en sån sist.
Fast 2016 var extremt i Stockholm.

Hurra?! Det snöar....
Fast 2016 var extremt i Stockholm.
Absolut, men det var det även 2006. Och 2010 var det också väldigt mycket, har jag för mig.

Hurra?! Det snöar....
Hittar ingen exakt uppgift, men i SMHI:s månadssammanfattning för 2010 säger 27 cm i Lida, att jämföras med 47 cm på Observatoriekullen 2016. Snabb googling ger mig inget svar på hur mkt det var 2010.

Hur mycket vad är?
SMHI har snödjupskartor sedan 2009, men dom visar "bara: med en resolution av en vecka. Jag hittar 23 cm på Observatoriekullen på 2010-11-10:

Jag minns dock att det var lite mer snö.

Tillbaka
Topp