Bosch Perfomance Line CX

Stuvarn

Aktiv medlem
Bosch Perfomance Line CX
Ni som har denna motor på era cyklar tycker ni motorn är högljudd?
IMG_5013.jpg

Bosch Perfomance Line CX
Tja (jo, det är jag igen :LOL:)!

Jag tycker du ska ta en sväng till elcykelkompaniet i Sisjön o testa lite. Dom har åtminstone några demohojar, exakt vilka vet jag inte. Men dom har t ex Trek med Bosch-motorer o Merida med EP8-motorer o dessutom Spesh med Brose-motorer. Vet inte om dom har ngn hoj med SL-motor men det är väl bara att ringa.

En trevlig butik om du inte har varit där med ett enormt utbud av elhojar. Förmodligen Sveriges största elhojsbutik.

Bosch Perfomance Line CX
Tja (jo, det är jag igen :LOL:)!

Jag tycker du ska ta en sväng till elcykelkompaniet i Sisjön o testa lite. Dom har åtminstone några demohojar, exakt vilka vet jag inte. Men dom har t ex Trek med Bosch-motorer o Merida med EP8-motorer o dessutom Spesh med Brose-motorer. Vet inte om dom har ngn hoj med SL-motor men det är väl bara att ringa.

En trevlig butik om du inte har varit där med ett enormt utbud av elhojar. Förmodligen Sveriges största elhojsbutik.
Tack är glad du svarar ?
Har ju en Specialized Turbo Levo den är nästan helt tyst men tänkte köpa ny hoj med Bosch motor!
Höll på å klicka på köpknappen men såg nån video där motorn lät himmla högt :cry:
Å så kan jag inte cykla med ett konstant vinande ljud........

Bosch Perfomance Line CX
Tack är glad du svarar ?
Har ju en Specialized Turbo Levo den är nästan helt tyst men tänkte köpa ny hoj med Bosch motor!
Höll på å klicka på köpknappen men såg nån video där motorn lät himmla högt :cry:
Ja, Brose-motorn är den absolut tystaste av de starka motorerna. Bosch o Shimano låter ungefär lika mkt.

Trek släppte ju nyss sin nya Domane+ med motor från TQ (samma som i Fuel EXe). Har inte kört den motorn själv men enligt alla testare så är den i princip helt ljudlös!

Sedan vet jag inte om det finns några landsvägs-hojar med den nya Fazua Ride 60. Kanske går att hitta via Fazuas hemsida. Det fullkomligt sprutar ju ut MTB med den motorn just nu och vem vill inte ha en motor från självaste Porsche (delägare i Fazua)?

Ang video o ljud från motorer så förstärks ljudet ganska mkt faktiskt om det filmas med Gopro av ngn anledning. Det låter mindre i verkligheten.

Bosch Perfomance Line CX
Tack är glad du svarar ?
Bara att köpa. Bosch har dessutom väldigt bra batteripack.

Bosch Perfomance Line CX
Ok nu är jag nära klicka på köpknappen då så många är nöjda med Boschmotorn och inte tycker ljudet är störande! Nu är frågan vilken av Grail gravelcyklarna är mest bang for the money ?
Grail:ON CL 7,8 eller 8 e-Tap?Visa bilaga 594439
8 eller 8 etap skulle jag vilja säga.
Etap är ändå 10k dyrare, men då får du ett par hjul som annars kostar drygt 17k med i det priset (+ elektriska växlar förstås).

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp