Hurra?! Det snöar....

Hurra?! Det snöar....
En dm snöfall, med två veckors mellanrum, gånger fem. Det borde Stockholms traktorer klara av. Å andra sidan räcker det ju med mer minusgrader (ni kan ju åka skridskor). Längre norrut räcker nog en meter snö (lite lagom utportionerat) för de flesta.

Ja, det flesta är jag har bott i Stockholm har det varit is och också av tillräckligt bra kvalitet. Det har lönt sig att flytta från Nederländerna.

Hurra?! Det snöar....
En dm snöfall, med två veckors mellanrum, gånger fem. Det borde Stockholms traktorer klara av. Å andra sidan räcker det ju med mer minusgrader (ni kan ju åka skridskor). Längre norrut räcker nog en meter snö (lite lagom utportionerat) för de flesta.
Nu glömde du bort slaskandet som krymper ihop decimetern med snö till noll eller väldigt lite innan nästa snöfall kommer. :sneaky:

Hurra?! Det snöar....
Nu glömde du bort slaskandet som krymper ihop decimetern med snö till noll eller väldigt lite innan nästa snöfall kommer. :sneaky:
Inte trevligt det heller. Tyvärr töar det hårt även norrut numera. Och när några decimeter snö slaskar till sig och fryser på, så blir det en brutalt spårig och ojämn is. När nästa snöfall kommer får man hålla löst i styret (för då är det inte alltid du som styr)...

Hurra?! Det snöar....
Ja, det hade jag redan förstöd.

Jag skulle dock gärna har en halv meter snö i Stockholm igen, som när jag flyttade till Sverige vintern 2009/2010.
Det var en ovanlig vinter. Kylan kom och snön slog till i mitten av december och sedan stannade temperturen (i Stockholm) under nollan fram till mitten av mars.

/Martin

Hurra?! Det snöar....
Inte trevligt det heller. Tyvärr töar det hårt även norrut numera. Och när några decimeter snö slaskar till sig och fryser på, så blir det en brutalt spårig och ojämn is. När nästa snöfall kommer får man hålla löst i styret (för då är det inte alltid du som styr)...
Nej, sånt är inte kul. Är många år sen jag var med om något liknande genom att jag inte cyklar ute på vintern numera. När jag pluggade och cyklade till skolan eller pendeltågsstationen året runt hände det dock att det kom blötsnö som människorna på GC-banorna trampade runt i och att det sedan frös till en extremt ojämn isbädd då temperaturen föll och att det sen kom nysnö ovanpå.

Hurra?! Det snöar....
Nej, sånt är inte kul. Är många år sen jag var med om något liknande genom att jag inte cyklar ute på vintern numera. När jag pluggade och cyklade till skolan eller pendeltågsstationen året runt hände det dock att det kom blötsnö som människorna på GC-banorna trampade runt i och att det sedan frös till en extremt ojämn isbädd då temperaturen föll och att det sen kom nysnö ovanpå.
Sånt blir det tyvärr varje vinter numera (hoppas jag jinxar det nu). Det gäller att memorera de värsta partierna (tills snön frusit fast i isen). Och använda aggressiva dubbdäck.

Hurra?! Det snöar....
Äntligen ?
IMG_20221119_151032.jpg

Hurra?! Det snöar....
är väl många förare som antingen är ovana eller inte fått på vinterdäcken än. så med köer, oplogade vägar och bussar som inte ens har vinterdäck kan man förstå att bussförbindelserna fallerar

Hurra?! Det snöar....
Ska flyga till människobyn. Skulle egentligen till Åland sen, men båten verkar vara inställd. Blir nog en lång dag det här.

Planet har ingen stolsvärme....

Hurra?! Det snöar....
Rent hypotetiskt, om bilar med sommardäck är inblandade i olyckor i snövädret, kan de lagföras (eller i på annat sätt hållas ansvariga) för att ha kört i vinterväglag med fel däck?
Ja. Du åker på vårdslös i trafik om du halkar runt på sommardäck. Gäller nog på cykel också så försök att inte köra på någon i halkan

Hurra?! Det snöar....
Inledde morgonen med en timme skottning. Då hade ändå familjen skottat både lördag och söndag när jag var i Varberg och cyklade på snöfri mark.

Hurra?! Det snöar....
Kan konstatera att det kommit mer snö än vad sopsaltet klarar av. Det kommer bli mycket spännande att se vilken apparat som krävs för att köra undan all snö i södra sthlm.

Tillbaka
Topp