Blockettråden 2

Blockettråden 2
Är väl inte mer än rätt att @AlfaAlfa kan få försvara sig. Är ändå en rätt stor grej att påstå att en säljare inte är "legit" :)

Hej absolut, jag kan berätta, hade lite delar ute på annons här på happy, bland annat DT Swiss nav. Och som vanligt när man lägger ut flera grejer så får man flera olika svar, vissa vill köpa enstaka delar, vissa vill köpa flera. Jag fick en massa svar på annonsen, och vart ömsom trött på att svara och ömsom förvirrad.

Manurhin2 ville köpa DT Swiss Naven, och vi var på gång att göra affär, tyvärr kom det in en herre och erbjöd sig köpa allt som var kvar till salu, och jag tog den dealen för att det kändes bekvämt att bli av med allt.

Det här var kukigt beteende från min sida, för jag har själv råkat ut för det. SÅ om det hjälper, så vill jag be @Manurhin2 om en STOR jävla ursäkt, förlåt, det var rötet gjort av mig.

Blockettråden 2
Hej absolut, jag kan berätta, hade lite delar ute på annons här på happy, bland annat DT Swiss nav. Och som vanligt när man lägger ut flera grejer så får man flera olika svar, vissa vill köpa enstaka delar, vissa vill köpa flera. Jag fick en massa svar på annonsen, och vart ömsom trött på att svara och ömsom förvirrad.

Manurhin2 ville köpa DT Swiss Naven, och vi var på gång att göra affär, tyvärr kom det in en herre och erbjöd sig köpa allt som var kvar till salu, och jag tog den dealen för att det kändes bekvämt att bli av med allt.

Det här var kukigt beteende från min sida, för jag har själv råkat ut för det. SÅ om det hjälper, så vill jag be @Manurhin2 om en STOR jävla ursäkt, förlåt, det var rötet gjort av mig.

Jag förstår att man blir frustrerad, men det känns fortfarande väldigt långt från "inte legit"

Jag har råkat ut för liknande, men förstod prioriteringen av att bli av med allting på en gång.

Blockettråden 2

Full förståelse för den prioriteringen.

Blockettråden 2

Tack, men det krävs ingen ursäkt.

Vid tillfället var jag jä....t förbannad och skrev om det i bedrägeritråden.
Jag har dock aldrig anmält någon och inte heller outat dig i bedrägeritråden för att jag tycker att det är ####gt beteende.
Veckan efter ägde jag ändå navet/neven(kommer inte ihåg) bara att det kostat mig mkt flera penningar, dock såklart värt för mig just då.

Har släppt det för länge sen även om vi aldrig mer kommer att göra affärer.

Det kanske var onödigt men när en fanboy skriver att man är legit att göra affärer med för att man är duktig industridesigner/cykelbyggare och att man förekommer i Cannondaletråden trots att man tidigare begått olagligheter så tänkte jag nyansera bilden ngt(kanske dumt)

Sen blev det ytterligare spexigt likt Hambinitråden när ett annat fanboy bjöd in dig?

Kör hårt med karriären men tänk dig för i affärer?

Blockettråden 2
Tack, men det krävs ingen ursäkt.

Vid tillfället var jag jä....t förbannad och skrev om det i bedrägeritråden.
Jag har dock aldrig anmält någon och inte heller outat dig i bedrägeritråden för att jag tycker att det är ####gt beteende.
Veckan efter ägde jag ändå navet/neven(kommer inte ihåg) bara att det kostat mig mkt flera penningar, dock såklart värt för mig just då.

Har släppt det för länge sen även om vi aldrig mer kommer att göra affärer.

Det kanske var onödigt men när en fanboy skriver att man är legit att göra affärer med för att man är duktig industridesigner/cykelbyggare och att man förekommer i Cannondaletråden trots att man tidigare begått olagligheter så tänkte jag nyansera bilden ngt(kanske dumt)

Sen blev det ytterligare spexigt likt Hambinitråden när ett annat fanboy bjöd in dig?

Kör hårt med karriären men tänk dig för i affärer?

En dag ska vi svinga öl ihop och sjunga högljudda sånger som brothers in arms, jag lovar!=)

Och till er övriga, jag klantade mig med affären till Manurhin2, nu släpper vi det och återgår till Blocketfynd!=)

Blockettråden 2
Ny hoj med ambivalent prissättning?

Bilagor

• Screenshot_20221215-080256.png
    Screenshot_20221215-080256.png
    215 KB · Besök: 180
  • Screenshot_20221215-080411.png
    Screenshot_20221215-080411.png
    442.5 KB · Besök: 185
Blockettråden 2
Inte ett orimligt pris med 39k kanske, men det känns som att det kanske kan bli ett haveri på begagnatmarknaden då butiken säljer ut 2022 modellen för 50k

Hur mkt billigare ska det vara att köpa begagnat för att folk ska välja det? Räcker 11k prisskillnad för att välja en beggad cykel som gått två säsonger?

Bilagor

• DA32BE36-2C5F-4B7A-A4D7-3C1880A0131D.png
    DA32BE36-2C5F-4B7A-A4D7-3C1880A0131D.png
    361.7 KB · Besök: 155
Blockettråden 2
Inte ett orimligt pris med 39k kanske, men det känns som att det kanske kan bli ett haveri på begagnatmarknaden då butiken säljer ut 2022 modellen för 50k

Hur mkt billigare ska det vara att köpa begagnat för att folk ska välja det? Räcker 11k prisskillnad för att välja en beggad cykel som gått två säsonger?
I den prisklassen är det nog tveksamt kanske? Det bör finnas en del prutmån.

Blockettråden 2
Blockettråden 2
Idioterna på wahoo skickar inte till Sverige. Har nog aldrig varit maken till så dålig kundtjänst som på deras shopsida. Trodde jag mailade med en bot ett tag.
Ok. Nej, det där är kanske i största och tyngsta laget för att krångla med frakt.

Kundservicen har jag däremot diametral uppfattning jämfört med din. Snabba, trevliga, hjälpsamma och väldigt lätta att ha och göra med har de varit när jag varit i kontakt med dem.

Blockettråden 2
Tycker du?
Verkar ligga på 5200 SEK ny, så det där priset är väl inte ”galet dyrt” tycker jag.
470 euro verkar vara billigast på nätet. 4000kr för ett begagnat XX1 vevparti känns dyrt ändå. De brukar ligga på 2000-2500kr begagnade. Guld versionen känns också mindre attraktiv.

Själv köpte jag den nya versionen, nytt för 2000kr här på Happy. Men det kanske bara var tur.

Blockettråden 2
470 euro verkar vara billigast på nätet. 4000kr för ett begagnat XX1 vevparti känns dyrt ändå. De brukar ligga på 2000-2500kr begagnade. Guld versionen känns också mindre attraktiv.

Själv köpte jag den nya versionen, nytt för 2000kr här på Happy. Men det kanske bara var tur.
Fast kan man kalla 1200 sek under nypris för ”galet dyrt”?
Ser ut som det där vevpartiet är i fint skick, så komma 1200 spänn billigare undan för ett vevparti i snygg guldfärg kanske inte är fy skam?

Blockettråden 2
11000 är ganska mycket pengar irl.
Det har jag inte sagt något om. 11K är jättemycket pengar.

Jag bara undrar när gränsen för begagnatköp är värt. En del av dom där 11k riskeras väl att ätas upp av kostnader för byte av drivlina, bromsskivor, lager i länkage, vevlager och nav, serva bakdämpare osv som kan börja närma sig efter två säsongers körning med en endurohoj

hade det inte varit sån stor rea på -22 modellen hade det ju varit en kanondeal

Blockettråden 2
Fast kan man kalla 1200 sek under nypris för ”galet dyrt”?
Ser ut som det där vevpartiet är i fint skick, så komma 1200 spänn billigare undan för ett vevparti i snygg guldfärg kanske inte är fy skam?
Kanske inte galet dyrt. Som sagt, brukar se såna i riktigt bra skick för runt 2500kr. Men vi får se. Marknaden får ju bestämma.

Generellt är jag inte på den sidan argumentet, att man ska på nåt sätt försöka reglera hur folk sätter priser. Det finns många anledningar som spelar in, när man sättet sitt pris. Samma sak gäller köparen, när det gäller hur mycket man är villig att betala.

Blockettråden 2
Det har jag inte sagt något om. 11K är jättemycket pengar.

Jag bara undrar när gränsen för begagnatköp är värt. En del av dom där 11k riskeras väl att ätas upp av kostnader för byte av drivlina, bromsskivor, lager i länkage, vevlager och nav, serva bakdämpare osv som kan börja närma sig efter två säsongers körning med en endurohoj

hade det inte varit sån stor rea på -22 modellen hade det ju varit en kanondeal
Det är just därför mtb snabbt tappar mycket i värde. Det finns mycket som kan gå fel, jämfört med lvg. Har en vän som knappt fick 28k för en 50k cykel som var ett år gammal och knappt använd. Det tog ett tag också att få den såld.

Tillbaka
Topp