slice me nice
Aktiv medlem
[Byggtråd] Efterlängtad Miyata
Du får unna dit ännu en uppsättning Gilles åtminstone. Hjälper väl inte mot dålig bromsverkan men ändåAh, det var där det sket sig! Jag vill ju cykla alltid!?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får unna dit ännu en uppsättning Gilles åtminstone. Hjälper väl inte mot dålig bromsverkan men ändåAh, det var där det sket sig! Jag vill ju cykla alltid!?
Frågan är ju bara om det verkligen är värt det i detta fallet... Med risk för att gå i bräschen för överkonsumtion så råkar jag ju redan ha ett par cyklar som fyller den funktion jag efterfrågar, med enda undantaget att de är för dyrbara (främst affektionsvärdemässigt) för att parkera på stan.Haha, inga skivor för mig tack. Utseende före funktion!
Vad jag vill säga är att mina erfarenheter av fälgbromsar inte alls är så negativ. Kanske skulle du köra en riktigt bra canti fram, typ Shimano CX-50?
Sedan blir det aldrig samma omedelbara kraft som med skivbromsar, men jag har aldrig upplevt att jag i en given situation saknar bromskraft när jag har haft rätt inställda dälgbromsar av bra kvalitet.
Frågan är ju bara om det verkligen är värt det i detta fallet... Med risk för att gå i bräschen för överkonsumtion så råkar jag ju redan ha ett par cyklar som fyller den funktion jag efterfrågar, med enda undantaget att de är för dyrbara (främst affektionsvärdemässigt) för att parkera på stan.
Sen, om vi ska vara ärliga, så har du en gång cyklat ned i diket när jag bromsade för en vägbom i en grusbacke...?![]()
Haha, inga skivor för mig tack. Utseende före funktion!
Vad jag vill säga är att mina erfarenheter av fälgbromsar inte alls är så negativ. Kanske skulle du köra en riktigt bra canti fram, typ Shimano CX-50?
Sedan blir det aldrig samma omedelbara kraft som med skivbromsar, men jag har aldrig upplevt att jag i en given situation saknar bromskraft när jag har haft rätt inställda dälgbromsar av bra kvalitet.
Också på din 159?
Innan jag kände @Moses95 personligen så sålde jag ett par skärmar till honom, som jag haft på en monstercross med biffiga 700-däck. Han skulle använde dem på en Salsa med minst lika biffiga däck. Jag hade haft lite problem med monteringen och erbjöd honom att lämna skärmarna åter om de inte passade - vilket de inte heller gjorde på ett vettigt sätt. Därmed tog jag tillbaks skärmarna och hängde dem på en krok.
Ett långt tag senare, efter att vi lärt känna varandra via deltagande på Miyata-konvent följt av lång och blöt hemcykling därifrån (15 mil grusäventyr) och förtroliga samtal över kaffe och mekställ, så bad @Moses95 att återigen få testa skärmarna på en av sina cyklar. Det blev inte heller bra, och nu tror jag vi bestämt att skärmarna är tillverkade för 650B även om de är sålda som 700-skärmar.
När jag igår fick tillbaks skärmarna för andra gången så fick jag en liten idé om att såga av dem och montera dem på Miyatan. Eftersom de inte följer hjulens radie så bra så går de inte att montera i sin helhet, plus att jag tänkt cykla lite i skogen eller på någon pumptrack med barnen emellanåt och då skrapar långa skärmar i marken.
Vad tror vi om ett hotroddigt utseende med korta blanka skärmar på denna hojen? Föreställ er på bilden nedan att skärmarna sitter så långt bak som de hamnar efter monteringen, men att de kapas framtill.
Visa bilaga 603841
Funktionen kommer ju vara ganska bristfällig, men jag tror jag gillar stuket och får bort det värsta rump-blästrandet..?
Jag är inte riktigt med dig på att de ska vara för 650b, jag testade lägga på de på ett par Snoqualmie pass däck, 700x44 slicks där låg de bra, men passade inte i ramen!Innan jag kände @Moses95 personligen så sålde jag ett par skärmar till honom, som jag haft på en monstercross med biffiga 700-däck. Han skulle använde dem på en Salsa med minst lika biffiga däck. Jag hade haft lite problem med monteringen och erbjöd honom att lämna skärmarna åter om de inte passade - vilket de inte heller gjorde på ett vettigt sätt. Därmed tog jag tillbaks skärmarna och hängde dem på en krok.
Ett långt tag senare, efter att vi lärt känna varandra via deltagande på Miyata-konvent följt av lång och blöt hemcykling därifrån (15 mil grusäventyr) och förtroliga samtal över kaffe och mekställ, så bad @Moses95 att återigen få testa skärmarna på en av sina cyklar. Det blev inte heller bra, och nu tror jag vi bestämt att skärmarna är tillverkade för 650B även om de är sålda som 700-skärmar.
När jag igår fick tillbaks skärmarna för andra gången så fick jag en liten idé om att såga av dem och montera dem på Miyatan. Eftersom de inte följer hjulens radie så bra så går de inte att montera i sin helhet, plus att jag tänkt cykla lite i skogen eller på någon pumptrack med barnen emellanåt och då skrapar långa skärmar i marken.
Vad tror vi om ett hotroddigt utseende med korta blanka skärmar på denna hojen? Föreställ er på bilden nedan att skärmarna sitter så långt bak som de hamnar efter monteringen, men att de kapas framtill.
Visa bilaga 603841
Funktionen kommer ju vara ganska bristfällig, men jag tror jag gillar stuket och får bort det värsta rump-blästrandet..?
De måste ju isåfall vara för 700-hjul men smal däck. Konstigt då de är 60 mm breda.. Kanske helt enkelt är feltillverkade!?Jag är inte riktigt med dig på att de ska vara för 650b, jag testade lägga på de på ett par Snoqualmie pass däck, 700x44 slicks där låg de bra, men passade inte i ramen!
Men för all del, kör! Såga och borra upp finskärmar! Hittade bild på Jan Heine och hans cykel med crosskärmar eller vad vi kan kalla de!
Fundera inte, kör så det blö’r!De måste ju isåfall vara för 700-hjul men smal däck. Konstigt då de är 60 mm breda.. Kanske helt enkelt är feltillverkade!?
Kul med bilder! Ska fundera ett varv på saken.?
Är de 60mm? På min Salsa hade jag 700x50 Gravelking SK och det var ju en no-go! Något är avigt här ja!De måste ju isåfall vara för 700-hjul men smal däck. Konstigt då de är 60 mm breda.. Kanske helt enkelt är feltillverkade!?
Kul med bilder! Ska fundera ett varv på saken.?