Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

C7D8C23D-E64B-43D6-A5F2-8BD58657EE51.jpeg

5 januari

Godmorgon, lite happyjournalistik!

Moddigt - Stockholm Stad har lyssnat på era klagomål och slutat sopsalta, bra för drivlinan, mindre bra för medellivslängden.

Bitvis fruset under den fina snön som man annars skär med lätthet igenom. Helgens väderlek tyder på slask, hårdpackat snö och isunderlag inför måndagen. Dubbdäck ftw!

DSC_0366_1.JPG

Senast ändrad:
Förra vintern satt jag i bilen och tittade på cykelpendlarna med delvis medlidande, delvis beundran! I år sitter jag på cykeln och tittar på bilpendlarna med endast medlidande...
Dagens pendling var slirig, tung, och bra för kropp och själ!Visa bilaga 601509
Igår var det vädervarning här på ön och jag var dessutom krasslig (men som Betner säger: det är inte så populärt att sjukskriva sig när man jobbar en dag i månaden) så det blev bil. Det kryper i hela kroppen på mig varje gång jag faller till föga, och låter hojen stå. Undrar när cykelberoende toppar kvällstidningarnas löp... ?

Idag är jag på plats hos arbetsköpare #1. Isiga vägar, så det blev rakt styre och 29" hjul för att ta mig hit.

Inte för att bajsa på din uppfattning men fredagsbilden tycker jag ser mycket mysigare ut :)
Här blir det skjuts-av-cb-till-uppdrag och sedan coronapendel he, idag :/

Årets första pendling. Pigga ben efter att ha kolhydratladdat i tre veckor!

Fick ta av mig glasögonen när jag inte längre såg siffrorna på cykeldatorn trots upprepade avtorkningar. Fuktigt!
Samma här, ovant fenomen med så blöt luft som inte upplevs som regn. Trodde det var nya jackans höga krage som skapade imma först innan jag förstod att det var extern fukt.

Man blir glad ända in i själen , alla cyklister på bilden har lyse å så ser man en vålnad (fotgängaren) helt mörkklädd.
Cyklister fotgängare 4-0?
Sen 2018 verkar också alla joggingkläder gå i mörka naturfärger eller svart. Dåligt tänkt med trenderna. Såg betydligt fler färgglada (dock inte reflexbeprydda) joggare innan dess.

Höll bra tempo, det regnade lite. Sen märker jag att jag tio km sen glömde slå på Strava igen så blir småsur. Slentriancyklar halvsegt och tar mig hem. Ville ha en statistiskt bra start på veckan! Nåväl, det är en dag imorgon också

Senast ändrad:
Helt ok, men insåg att min bättre framlampa slutat ladda. Måste panikköpa en ny imorgon. Biltemas 199kr/500lumen ligger bra till..

Pga att skadad hund var tvungen att vara med mig på jobbet under hösten och början på vintern har jag inte hunnit få på vintersulorna, men idag var det ju ganska isfritt så tog jonnen så jag kan sätta på dubben på jobbet (Där vi har cykelverkstad).

Efter liljaholmsbron märker jag att jag har pyspunka OCH bakljushelvetet har dött. Så om ni cyklade förbi en kanariegul man utan baklyse som åkte orimligt långsamt ber jag om ursäkt.
Nu är cykelfan upphängd, och batterierna på laddning så ska det bytas däck under dagen.

Lite mycket lera nu på morgonen, men 3 mil i lagom takt hann jag ändå med. Skönt före frukost. Lite tjafs med pensionärer som ville gå på fel sida på oupplyst område helt utan reflexer men annars flöt det på bra!

Min reservframlampa Lezyne har slutat ta laddning efter att jag tappade gummihöljet bak så måste köpa en ny reservlampa. Blir nog biltema eller detta set från XXL https://www.xxl.se/bits-maxi-led-light-set-usb-charge-lampset-med-usb-laddning/p/1164688_1_style

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp