ostrand
Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
En del kanske tänker på den kommande vinterns elpriser ...Inte jag, men uppenbarligen de som är spekulanter pga lågt intresse. (?)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En del kanske tänker på den kommande vinterns elpriser ...Inte jag, men uppenbarligen de som är spekulanter pga lågt intresse. (?)
Neon är dyr, särskilt för att vara på sommaren ?Touché. Får brottas med mig själv med att ha is i magen.
Tack för din input. Jag paketerar om Cube:en och testar igen.Neon är dyr, särskilt för att vara på sommaren ?
Cube är fin men du begär 500 kronor mer än nypris. Sälj den till vettigare pris med ett hjulpar. Vad väger hjulen? Kanske kan få bra om du säljer ett par löst.
Scalpel är svårt att veta. Tror rent allmänt att dyra cyklar börjar bli dyrare att sälja. Det har jag märkt och nu märks det i folks plånböcker.
Var själv intresserad av en carbon 2 men oklar hjulvikt och dyrt med effektmätare gjorde det dyrt, särskilt när man måste ha specifika hjul på den…
Fina cyklar och välskrivna annonser! Hade gärna köpt cuben själv.
Nöjd med försäljningen?:)Tack för din input. Jag paketerar om Cube:en och testar igen.
Väldigt. Sålde både den och extraparet hjul inom 24 timmar av ditt förslag. Antalet däcksparkare ökade, men också de som var genuint intresserade. Tack ännu en gång.Nöjd med försäljningen?:)
Man behöver ingen karriär i om mtb för att få fortsätta köra.?Det blev inget med MTB-karriären så jag tänkte avyttra cykeln. Har extremt dålig koll på begagnatpriserna där så jag tänkte be om lite råd.
Köptes vid årsskiftet 2016/2017 och har högt räknat rullat kanske 20-30 mil. Alltså extremt lite slitage på den.
Tack på förhand.
Tack :)Man behöver ingen karriär i om mtb för att få fortsätta köra.?
Fast ibland tröttnar man väl på saker.
Nåväl, skulle kunna tänka mig att att den är värd kanske 8-10k.
Såldes för runt 40 första året enligt min googling… med dagens tröga marknad kanske 25-30? Låg en ute för 25 eller 29 rätt länge i våras.Vad kan min cykel vara värd?
Scott Spark RC 900 World Cup 2019.
Gått cirka 400 mil. Mestadels finare stigar och grus.
Dämparservice gjord Juli 2022. (Ytterben bak och fram).
34t drev fram.
Wattmätare i vevpartiet. (Sigeyi, mäter otroligt bra).
XTR pedaler.
Fint skick men klart efter 400 mil i skog och på grus så finns det någon repa här och där.
Visa bilaga 578597
Hej alla ! Är de någon som vet vad jag kan sälja min enduro för ??
Det är en Specilaized Enduro Sw Öhlins Stl S4
Visa bilaga 582058
Hade hoppats på en lite högre siffra ?Nja... en 23-24000:- ska du allt kunna få, skickar dig ett PM direkt. ;)
Hade hoppats på en lite högre siffra ?
2022 :)Alltså en S-works med Öhlins, elväxlar och elstolpe är ju i princip så dyr som en mtb kan bli. Vilken årsmodell?
2022 :)
Skulle tro att man skulle kalla de för nyskick. Inte så duktig på det här jah.Det beror naturligtvis på skicket men spontant tänker jag drygt 100:000:-?
Något annat proffs kan rätta mig om jag har fel, men de som har sålts har hamnat runt det priset.
Inte en aning. Vet inte om jag förstår dig riktigt heller. Dyr å dyr..Har man undersökt vem som utgör marknaden för beggade cyklar av utgången årsmodell för 100 000?
Vem behöver en sån dyr cyken MEN det duger bra med gammalt mög?
Inte en aning. Vet inte om jag förstår dig riktigt heller. Dyr å dyr..
Det är mycket pengar.
Men förmodligen betyder ordet dyr olika för alla.
Ah nu förstår jag dig ? antar att jag ligger i den lilla grupp spekulanter isåfall ? men ska komma ihåg å fråga om jag får ta en bild om de är någon som köper den av mig ?Precis men min tanke var att det är en stor del av de som kan och vill köpa en cykel för 100+ som köper en ny cykel istället. Väldigt många av dem med spons. Kvar blir en väldigt liten grupp spekulanter.
Jag kunde inte riktigt föreställa mig hur den gruppen ser ut. Köparen kan ju kanske PMa mig en selfie så vet jag till nästa gång.
Canyon Ultimate CF SLX från 2010. Blandade komponenter, mest ultegra och 105. Lite repig och använd. Dura-ace c24-hjul och ett par kolfiber fälgar med lite högre profil följer med. 10-delat och fälgbroms såklart. Är det för mkt att lägga ut den för 9000 kr inkl pedaler och så?
Beror på hur mycket du har underhållit den, bytt slitdelar och lager. Är inget sådant gjort är det definitivt några tusen för mycket, väldigt mycket har hänt med komponenter under dom 12åren.Det är ju knappast någon drömhoj längre, men för 9000 är det ju mycket cykel om skicket är ok. Testa, säljs den för det i november är det uppenbart rätt pris :)
Jag har bara ägt den ett par år, men den är genomgången och slitagedelar bytta på verkstad under förra året. Tack för svaret!Beror på hur mycket du har underhållit den, bytt slitdelar och lager. Är inget sådant gjort är det definitivt några tusen för mycket, väldigt mycket har hänt med komponenter under dom 12åren.
| Frame | Radon Slide 130 29 |
| Model name | Radon Slide 8.0 |
| Model year | 2015 |
| Color | Candy Red |
| Size | 18" |
| Fork | Fox 32 Float 29 - CTD, O/C, Taper, QR15 |
| Travel fork | 130mm |
| Rear suspension | Fox Float - CTD Adjust BV, 190mm |
| Travel rear suspension | 130mm |
| Wheelset | DT Swiss M1900 Spline 29, QR15/X12 |
| Tires | Schwalbe Nobby Nic, PERL, Kevlar 28x2,25 |
| Front thru axle | Robert Axle Project, 145mm M14x1,5mm |
| Rear thru axle | Robert Axle Project, 162/167mm, M12x1.0mm |
| Brakes | Shimano XT K-M785 |
| Brake discs | Shimano SM-RT56M 180/180mm, 6 bolt |
| Shifter | Shimano XT SL-M780 Direct attach |
| Derailleur | Shimano XT FD-M781, Direct mount, Downswing |
| Rear derailleur | Shimano XT RD-M786-SGSL, Shadow Plus |
| Crank | Shimano XT FC-M782, 10 Speed, 40x30x22T, 175mm |
| Cassette | Shimano Deore, CS-HG50, 10-Speed, 11-36 |
| Handlebar | Race face turbine 31,8 740mm, 0,5 rise |
| Stem | Race face evolve |
| Headset | Radon basic taper |
| Grips | Radon pro lock-on grips |
| Seatpost | Rockshox reverb stealth, Dropper post, 31,6 x 420mm |
| Saddle | Selle Italia X1 |
Utan att vara någon expert på ämnet så är jag rätt säker på att du förlorar mer på att försöka sälja cykeln utan växelgrupp, än vad en ny grupp kostar till den nya cykeln.Har en Radon Slide från 2015 som i princip är använd i en säsong totalt. Har därefter stått i ett förråd istället för en smart försäljning typ 2016. Mycket XT-komponenter som borde ha använts mycket mer på dom här åren än vad jag gjort helt enkelt.
Planerar att köpa en lite mer lekfull 27,5 HT istället, så frågan är om jag ska sälja denna eller utnyttja XT-komponenterna i det nya projektet. Vad ligger värdet på? :)
Frame Radon Slide 130 29 Model name Radon Slide 8.0 Model year 2015 Color Candy Red Size 18" Fork Fox 32 Float 29 - CTD, O/C, Taper, QR15 Travel fork 130mm Rear suspension Fox Float - CTD Adjust BV, 190mm Travel rear suspension 130mm Wheelset DT Swiss M1900 Spline 29, QR15/X12 Tires Schwalbe Nobby Nic, PERL, Kevlar 28x2,25 Front thru axle Robert Axle Project, 145mm M14x1,5mm Rear thru axle Robert Axle Project, 162/167mm, M12x1.0mm Brakes Shimano XT K-M785 Brake discs Shimano SM-RT56M 180/180mm, 6 bolt Shifter Shimano XT SL-M780 Direct attach Derailleur Shimano XT FD-M781, Direct mount, Downswing Rear derailleur Shimano XT RD-M786-SGSL, Shadow Plus Crank Shimano XT FC-M782, 10 Speed, 40x30x22T, 175mm Cassette Shimano Deore, CS-HG50, 10-Speed, 11-36 Handlebar Race face turbine 31,8 740mm, 0,5 rise Stem Race face evolve Headset Radon basic taper Grips Radon pro lock-on grips Seatpost Rockshox reverb stealth, Dropper post, 31,6 x 420mm Saddle Selle Italia X1
Har en Radon Slide från 2015 som i princip är använd i en säsong totalt. Har därefter stått i ett förråd istället för en smart försäljning typ 2016. Mycket XT-komponenter som borde ha använts mycket mer på dom här åren än vad jag gjort helt enkelt.
Planerar att köpa en lite mer lekfull 27,5 HT istället, så frågan är om jag ska sälja denna eller utnyttja XT-komponenterna i det nya projektet. Vad ligger värdet på? :)
Tackar, nä det är ju inte de senaste måtten, haha.Vill du sälja snabbt 7000kr. Har du tur och kan avvakta -> upp till ca 12000kr nyservad :)
Lite gårdagens spec med 2x framdrev, 32mm framgaffel, QR axlar är tyvärr inte tyvärr inget drag på idag.
Är det den i kolfiber? Jag fick 21 för min årsmodell 2018 efter 1-2 år.Jag har en Specialized Camber Comp 2017. Rullat kanske 20-25 mil, om ens det.
Det enda jag vet med hojen är att man inte kan låsa bakdämparen, annars fungerade allt fint senast jag cyklade.
Har stått i källaren sedan jag cyklade sist 2019, så den lär väl behöva en liten service och det kan jag tänka mig lämna in för innan försäljning.
Vad kan man tänkas få för en sån cykel?
Nej, inte den i kolfiber. Är alltså en Camber FSR Comp och inte Camber FSR Comp Carbon.Är det den i kolfiber? Jag fick 21 för min årsmodell 2018 efter 1-2 år.
Men din har stått sig bättre i värde! Prova 15?
Skulle säga 10-12 000krNej, inte den i kolfiber. Är alltså en Camber FSR Comp och inte Camber FSR Comp Carbon.
Inte lätt att sälja cykel om man inte är insatt.