MagerValp
Aktiv medlem
Visa din TREK!!!
Köpte fälgar från EIE Carbon, se hjulbyggartråden för alla detaljer.Förstår! Men vad var det för fälgar du drog på istället nu då?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Köpte fälgar från EIE Carbon, se hjulbyggartråden för alla detaljer.Förstår! Men vad var det för fälgar du drog på istället nu då?
Tack för länken. Beställde hem ett X01 reglage som verkar vara justerbart. Märkligt att dom smäller på ett NX reglage på en i övrigt dyr cykel där resten är GXPå sidan 17 ser du hur du justerar växelreglagen på bl.a. NX.
Snabb fråga. Det går inte att använda befintlig kabel när man byter va? Man måste dra ny? Om det är så, är det bara att dra ur den gamla och skjuta igenom den nya? Har inte haft intern dragning förrTack för länken. Beställde hem ett X01 reglage som verkar vara justerbart. Märkligt att dom smäller på ett NX reglage på en i övrigt dyr cykel där resten är GX
Man måste dra ut växelvajern för att byta reglage. Den gamla tenderar att vara antingen fransig eller lite knäckt så det är lika bra att ha en ny vajer att byta till. Fuel EX har höljen som går hela vägen så det är bara att mata in den nya vajern.Snabb fråga. Det går inte att använda befintlig kabel när man byter va? Man måste dra ny? Om det är så, är det bara att dra ur den gamla och skjuta igenom den nya? Har inte haft intern dragning förr
Dags att ta farväl till min remedy.I vinterskrud. Och med ny flaskhållare.
Pris?
Där är jag rädd att du har fel, min vän.
15k mindre än rek pris från Trek..
33% rabatt alltså? Det är bra ?15k mindre än rek pris från Trek..
Ja, något sånt blir det ju. Jag är mer än nöjd ?33% rabatt alltså? Det är bra ?
Dricka trälim rekommenderas ejFörsta turen idag med nya cykeln?
Jo men det är ju Trälim Ute, Trälim Inne är för vinterhalvåret. Snacka om att vara fäst vid cykling. (Eller ska jag ta det i pappaskämt-gruppen?)Dricka trälim rekommenderas ej
Trodde ingen skulle se det? köpte tillbaka en flaska som jag lånat. Passa perfekt i hållarenDricka trälim rekommenderas ej
Snygg färg comboMin Fuel EX 2021, gillar denna skarpt!
Ny ram incoming, Trek står för sina garantier
Stämmer :) Fick min Slash 2021 utbytt med.Ny ram incoming, Trek står för sina garantier![]()
Många har ju fått gen 6 istället för sin gen 5 då gen 5 inte finns kvar. Men strl XL finns på lager tydligen, men jag valde gen 6 ändå och lägger en slant emellan.Stämmer :) Fick min Slash 2021 utbytt med.
Får du med ny dämpare eller behöver du betala för det? Vill minnas att det är annan storlek på gen6 vs gen5 och annan slaglängd.Många har ju fått gen 6 istället för sin gen 5 då gen 5 inte finns kvar. Men strl XL finns på lager tydligen, men jag valde gen 6 ändå och lägger en slant emellan.
Får du med ny dämpare eller behöver du betala för det? Vill minnas att det är annan storlek på gen6 vs gen5 och annan slaglängd.
Dämparen sitter i ramen. Detta ramkit är det.Får du med ny dämpare eller behöver du betala för det? Vill minnas att det är annan storlek på gen6 vs gen5 och annan slaglängd.
har du köpt en hel cykel så har jag för mig dom byter allt som inte passar. Jag köpte ett ramkit 2019 och får ett nytt 2023 istället. Jag valde ju själv gen 6 så det är ju upp till mig, det jag behöver köpa nytt är en ny dropper pga 34,9mm på nya ramen, airshaft för 150mm har jag redan liggande och resten passar.Ja det är ju intressant. Annan gaffelängd och bakdämpare. Hur löser de det?
har du köpt en hel cykel så har jag för mig dom byter allt som inte passar. Jag köpte ett ramkit 2019 och får ett nytt 2023 istället. Jag valde ju själv gen 6 så det är ju upp till mig, det jag behöver köpa nytt är en ny dropper pga 34,9mm på nya ramen, airshaft för 150mm har jag redan liggande och resten passar.
Okej, ja jag funderade på om det skulle funka.Du behöver inte en ny dropper, du kan också köpa en shim.
Okej, ja jag funderade på om det skulle funka.
Men det blir nog en ny ändå, jag har en highline 170mm idag som är servad flera ggr och börjar bli väldigt seg. Så det är nog dags för en ny gasdämpare och det sitter 200mm original på Gen 6 i XL så har antar sadelröret är lägre på den nya ramen. ? Satt och kollade lite geometri igår på hotellet men gjorde ingen större genomgång, tänkte göra det när jag är hemma igen. Har varit på tjänsteresor hela veckan så jag har inte kunnat nörda ner mig just någonting ?
På cyklar används ofta större diameter för att göra saker lättare, men dropper blir tyvärr bara (mycket) tyngre med större diameter.
Känns som styvheten trumfar vikt för en 200mm dropper. Jagar inte vikt på hojen så jag är mest intresserad av att den håller. Min första dropper var för vek så den nöttes sönder i bakkant. Lutar åt en bontrager line elite som finns på rea.OneUp och Crankbrothers är 100 gram tyngre i 34,9 mm än i 31,6 mm, men ser nu att Bikeyoke Revive är 5 gram lättare.
Känns som styvheten trumfar vikt för en 200mm dropper. Jagar inte vikt på hojen så jag är mest intresserad av att den håller. Min första dropper var för vek så den nöttes sönder i bakkant. Lutar åt en bontrager line elite som finns på rea.
Nej det behöver ju inte vara fallet, men diameter med styvhet och flex iaf. Så i det avseendet tror jag att en grövre är bättre för mig som väger 90kg och vill ha en lång dropper.Håller med. Men jag vet inte om vikten korrelerar med hållbarheten.
Lite "Var är Waldo" över bilden :)