Bullitt Cargo Bike (en tråd om)
Jag har haft min Bullitt i ett halvår nu. Än så länge är allt standard men jag har tänkt mig att byta runt på lite delar för att göra den mer bekväm - styre, grepp, växelreglage osv. Jag har kollat lite på 'alt-bars' och har hittat ett par som är intressanta. Min undring är huruvida man bör tänka över om de är certificerade till e-cyklar? Min är en EP8.
Jag har svårt att se hur belastningen av styret skulle bli mycket större på en cykel som Bullitten med eller utan el? Jag skulle tro att styret på min trail-cykel tar betydligt mer stryk och det har ju inget med en e-cykel att göra. Hursomhelst vill jag ju gärna undgå olyckor så om det är dumt att välja ett styre som inte är godkänt til e-cyklar gör jag ju inte det...
Jag har just nu koll på ett Ritchey Kyote eller ett Salsa Bend.
Jag har svårt att se hur belastningen av styret skulle bli mycket större på en cykel som Bullitten med eller utan el? Jag skulle tro att styret på min trail-cykel tar betydligt mer stryk och det har ju inget med en e-cykel att göra. Hursomhelst vill jag ju gärna undgå olyckor så om det är dumt att välja ett styre som inte är godkänt til e-cyklar gör jag ju inte det...
Jag har just nu koll på ett Ritchey Kyote eller ett Salsa Bend.