Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tesla är nog bra så länge man inte kör på autopilot:
Ah, en lastbil skönt att man inte behöver stanna bilen själv, snart stannar den, det är en automatsik bil, den fixar det här, jag tänker inte bromsa, bilen ska fixa det här, men stanna då biljävel, du får 2 sekunder på dig, 2, 1, men stanna då, jag tänker inte göra något, det är en automatisk bi...Bom :)Ska visst ha sagt att hen trodde bilen skulle stanna automatiskt, har man ingen självbevarelsedrift?!?
Krockkudden kanske var automatisk?Ah, en lastbil skönt att man inte behöver stanna bilen själv, snart stannar, det är en automatsik bil, den fixar det här, jag tänker inte bromsa, bilen ska fixa det här, men stanna då biljävel, du får 2 sekunder på dig, 2, 1, men stanna då, jag tänker inte göra något, det är en automatisk bi...Bom :)
Krockkudden kanske var automatisk?
Nä?Krockkudden kanske var automatisk?
teslor häcklar sig själva så bra att denna tråden blev överflödigSkönt att se att denna tråd mer eller mindre självdog. Riktigt imponerande siffror av Tesla och jobbigt för typ alla andra bilföretag….
Ser en bild som kan vara vad som helst. Vilken är källan och vad visar grafen?Skönt att se att denna tråd mer eller mindre självdog. Riktigt imponerande siffror av Tesla och jobbigt för typ alla andra bilföretag….
Ser en bild som kan vara vad som helst. Vilken är källan och vad visar grafen?
Den är väl bara 1/3 så stor som den amerikanska genomsnittsbilen, jag har fått för mig att dom kör Ford F150 och Suburban hela bunten ?Bra läge att hålla utkik i natt alltså på erbjudanden. Frågan är ju om priserna höjs eller sänks framgent.
Model Y är den mest sålda bilen totalt i år i Sverige. Tycker även det är imponerande att den billigaste Teslan nu är 5000 dollar billigare än den amerikanska genomsnittsbilen.
Inte helt off. Jag köpte en gmc jimmy då jag bodde i salt lake city en liten sväng.Den är väl bara 1/3 så stor som den amerikanska genomsnittsbilen, jag har fått för mig att dom kör Ford F150 och Suburban hela bunten ?

Men om man tar en motor (flera motorer) som väger mindre och lägger sparade vikten på batteri istället, så får man längre räckvidd. Så långsam bil ger längre räckvidd, även om det nu långtifrån blir dubbel räckvidd, annat än om man också alltid kör hälften så fort (lite skämtsamt menat).Man får inte längre räckvidd bara för den är långsam, det förhållandet är inte likadant som med en förbränningsmotor som mest tillverkar värme.
Man får inte längre räckvidd bara för den är långsam, det förhållandet är inte likadant som med en förbränningsmotor som mest tillverkar värme.
Kan det hända att Volvokonsulterna blir lite sugna på att köpa nytt om den går lite fort...? Typ som någon form av markering BS?Det var mest hur ett behov borde se ut. Blir miljön bättre av en snabb el-bil? En som man laddar mer sällan vore väl bättre?
En snabb bil smutsar inte ner lika länge.Det var mest hur ett behov borde se ut. Blir miljön bättre av en snabb el-bil? En som man laddar mer sällan vore väl bättre?
Det var mest hur ett behov borde se ut. Blir miljön bättre av en snabb el-bil? En som man laddar mer sällan vore väl bättre?
Men du fattar. Jag tycker det är konstigt att man marknadsför accet så hårt. Jag vill bara åka L Å Å N G T ! ?Tvärtom, eftersom en som laddar mer sällan behöver större batteri och det är en stor del av miljöbelastningen. Det viktigaste är tvärtom att de har låg förbrukning och det är nog där Tesla imponerar mest jämfört med många av de andra.
Men du fattar. Jag tycker det är konstigt att man marknadsför accet så hårt. Jag vill bara åka L Å Å N G T ! ?
Men du fattar. Jag tycker det är konstigt att man marknadsför accet så hårt. Jag vill bara åka L Å Å N G T ! ?
man ser ju däremot närmast aldrig teslaägare demonstrera sin överlägsna acceleration. man verkar ta det rätt lugnt på det stora hela. är det räckviddsångest, eller att ägarna är äldre och möjligen klokare?
Nja, gå in på Tesla.com och välj valfri modell, det första som lyfts fram är..Tjena!
Jag tycker inte att tillverkarna marknadsför accelerationen speciellt mycket. Tesla har gjort det, mdn nu tycker jag inte det härjas så mycket längre.
Däremot journalister ska alltid prata om det så fort det släpps en ny bil.
Jo. En bil som väger dubbelt så mycket och accelererar dubbelt så snabbt gör av med betydligt mer däck. Om man sen ser till att dessa däck är extremt breda och lågprofil blir det dessutom dyrare att byta.Efter byte av en uppsättning däck lär man sig att det är billigare att ta det lugnt.
Har du hört talas om energimärkning på däck?Jo. En bil som väger dubbelt så mycket och accelererar dubbelt så snabbt gör av med betydligt mer däck. Om man sen ser till att dessa däck är extremt breda och lågprofil blir det dessutom dyrare att byta.
Breda lågpofildäck ger också mer buller och högre rullmotstånd. Men högt rullmotstånd ser inget bra ut i siffrorna, så då lägger man (VW) på däck med extra lite mönster från fabrik. Det gör att i vart fall första paret däck slits extra snabbt. Nästa omgång kan man lägga på däck med normalt mönsterdjup som drar mer el.
Nja, gå in på Tesla.com och välj valfri modell, det första som lyfts fram är..
Visa bilaga 617212