42Hz
Aktiv medlem
(OT) Häckla Tesla
Fint foto, vad är det för kamera?
ALLA vet ju att det är objektivet som avgör om det blir en bra bild!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fint foto, vad är det för kamera?
ALLA vet ju att det är objektivet som avgör om det blir en bra bild!
Stämmer verkligen detta? Tänker att kraftigare acceleration kräver grövre kablar, större frekvensomriktare, kraftigare hjulupphängningar, kraftigare motorupphängning osv. Borde vara vikt som kan omsättas till räckvidd.Jo, jag fattar. Men accelerationen kostar "inget" i sammanhanget. Längre räckvidd gör det.
Rätta mig gärna om jag har fel, men frekvensomriktaren reglerar väl ändå varvtalet. Effekten i motorn krävs för att få ut tillräcklig topphastighet utan att behöva mekaniska utväxlingar i form av växellådor. Den kraftiga accelerationen får man då på köpet när andra delar i systemdesignen redan satt behoven.Stämmer verkligen detta? Tänker att kraftigare acceleration kräver grövre kablar, större frekvensomriktare, kraftigare hjulupphängningar, kraftigare motorupphängning osv. Borde vara vikt som kan omsättas till räckvidd.
Har du större motorer kan du regenerera större effekt. Det är en av anledningarna till att man valt kraftfulla motorer. Så slipper man bromsa bort lika mycket med de vanliga bromsarna.Stämmer verkligen detta? Tänker att kraftigare acceleration kräver grövre kablar, större frekvensomriktare, kraftigare hjulupphängningar, kraftigare motorupphängning osv. Borde vara vikt som kan omsättas till räckvidd.
Jo, det är inget nytt om du nu trodde det. Men märkningen anger inget om hur länge däcken håller, det kan skilja betydligt. Bilar är heltypsgodkända, vilket innebär att dom måste säljas likadana som när dom typas.Har du hört talas om energimärkning på däck?
Teslas prestanda lär vara en stor del av deras framgång, med tanke på hur många trötta gubbar det är som fortfarande tycker att det är tufft med bilar som låter mycket och har stor motor.
alla teslaägare jag känner (två) har velat demonstrera bilens prestanda för mig på ett trafikosäkert sätt, med ett brett leende på läpparna, samtidigt som jag klamrade mig fast i passagerarsätet, livrädd.och här haglar fördomarna
finns entusiaster för en massa sjuka grejer. vapen osv.det existerar bilentusiaster
Ja den reglerar vavtalet men måste vara dimensionerad för effekten den ska leverera.Rätta mig gärna om jag har fel, men frekvensomriktaren reglerar väl ändå varvtalet. Effekten i motorn krävs för att få ut tillräcklig topphastighet utan att behöva mekaniska utväxlingar i form av växellådor. Den kraftiga accelerationen får man då på köpet när andra delar i systemdesignen redan satt behoven.
Så man är sjuk om man har vapen eller bilar som hobby då? Ganska snäv toleransnivå får man säga.alla teslaägare jag känner (två) har velat demonstrera bilens prestanda för mig på ett trafikosäkert sätt, med ett brett leende på läpparna, samtidigt som jag klamrade mig fast i passagerarsätet, livrädd.
finns entusiaster för en massa sjuka grejer. vapen osv.
vapenintresse tyder nog på någon individuell psykopataktig sjukdom, bilintresse tyder nog mer på en samhällssjukdom.Så man är sjuk om man har vapen eller bilar som hobby då? Ganska snäv toleransnivå får man säga.
Vad har du för intressen?vapenintresse tyder nog på någon individuell psykopataktig sjukdom, bilintresse tyder nog mer på en samhällssjukdom.
Tidigt i bilindustrins historia trodde man att man skulle få hjärnskador av att färdas fortare.kör i 35 km/h så kommer du dubbelt så långt med befintliga elbilar.
första träffen på google, typ:
Visa bilaga 617268
sedan kan hela bilen minskas ner och dimensioneras för de lägre hastigheterna, med smalare däck med lägre rull- och vindmotstånd och oljud, så kommer bilen gå ännu längre.
det är fullständig idioti med de här supersportbilarna som vanligt folk ska köra omkring i. 30-35 km/h är en tillräcklig hastighet att färdas i, och den enda rimliga på ett samhällsplan. okap åt alla!
och de verkar fått rätt.Tidigt i bilindustrins historia trodde man att man skulle få hjärnskador av att färdas fortare.
Undra om man kan EPA-besikta en elbil?kör i 35 km/h så kommer du dubbelt så långt med befintliga elbilar.
Visa bilaga 617268
sedan kan hela bilen minskas ner och dimensioneras för de lägre hastigheterna, med smalare däck med lägre rull- och vindmotstånd och oljud, så kommer bilen gå ännu längre.
det är fullständig idioti med de här supersportbilarna som vanligt folk ska köra omkring i. 30-35 km/h är en tillräcklig hastighet att färdas i, och den enda rimliga på ett samhällsplan. okap åt alla!
Tycker synd om alla som åker tåg och flygoch de verkar fått rätt.
Undra om man kan EPA-besikta en elbil?
Om man tänker sig att "åka långt" och "åka länge" nästan är samma sak så är det där en riktig win-win!kör i 35 km/h så kommer du dubbelt så långt med befintliga elbilar.
Visa bilaga 617268
riktiga bilentusiaster vill väl åka bil? inte komma fram direkt.Om man tänker sig att "åka långt" och "åka länge" nästan är samma sak så är det där en riktig win-win!
Bör gå utmärkt att vara entusiastisk över fossilbilar utan att vid varje givet tillfälle känna sig tvungen att spy galla över elbilar. Kolla vilket inlägg som helst om elbilar i sociala medier. Kommentarerna översvämmas av trötta gubbar som bara inte tål elbil. Jag skulle inte kalla dem "entusiaster", bara allmänt osköna.och här haglar fördomarna... ? men ändå fascinerande att det kan vara totalt omöjligt för vissa trögskallar att förstå att det existerar bilentusiaster.
Man undrar hur många stjärnor den där får i Euro NCAP…universitetsungdomar har inte heller några problem att snickra ihop bilar som går tio-tjugo gånger längre per kW än teslor.
slumpvis bild på snygg och snål bil:
Visa bilaga 617273
men av nån anledning "tricklar" inte den här "tech":en upp till de rika medelålders teslamännen.
Det vet ju alla att den nedre motorn är full av sällsynta jordartsmetaller och barnarbetare. Skapar dessutom magnetfält så pacemakern stannar.Gammal bild, men något har tesla gjort rätt ändå
![]()
Acc och räckvidd är inga motsatser. Det är vad bilen drar vid jämn fart som ger den räckvidd. Se bara nya Etron med över 100 kWh batteri, går inte lika långt som en ModellY med 78 kWh.Model, från 811 000 kr och uppåt. Det är bra att alla välbärgade kan köra miljövänligt med sin SUV. Accar bra gör den också. Hur kan man klara sig med en bil som inte accar 0 -100 på 3,7 sek.?
Jag skulle tänka mig en el-bil som gjorde 0 - 100 på 9 sekunder och gick 100 mil.
Jag har ingen iPhone.
Jag har ingen iPhone.
Är så nyfiken på vad det här innebär?
tänkte det skulle vara roligt att få veta vad din poäng var baraVill du att jag skall förklara?
Nja, gå in på Tesla.com och välj valfri modell, det första som lyfts fram är..
Visa bilaga 617212
Tycker den är cool på riktigt. Vulgärt cool.Tesla är trams. Kolla in Cadillac Celestiq istället. Väldig subtil vagn...
Det säger väl mer om vilken typ av människor du har som bekanta, än vad det gör om bil entusiaster i allmänhet.alla teslaägare jag känner (två) har velat demonstrera bilens prestanda för mig på ett trafikosäkert sätt, med ett brett leende på läpparna, samtidigt som jag klamrade mig fast i passagerarsätet, livrädd.
finns entusiaster för en massa sjuka grejer. vapen osv.
Nja dom riktiga entusiasterna putsar och skruvar nog mer på sina bilar. Dom bilarna brukar inte rulla många mil per år. Och vad kan vara mer miljövänligt än att vårda din gamla bil så länge det går istället för att köpa en ny i tid och otid.riktiga bilentusiaster vill väl åka bil? inte komma fram direkt.
riktiga bilentusiaster vill väl åka bil? inte komma fram direkt.
låter lite som en bumper-sticker på en epaTjena!
Nej, entusiaster kör bil. Svennebanan åker bil
Med manuell låda! ?Tjena!
Nej, entusiaster kör bil.