Paris - Roubaix 2023

Paris - Roubaix 2023
Går det att se i förväg vilka som ska kommentera sändningarna? Om Magnus Bäckstedt är med på den engelska sändningen i år igen så tänker jag följa den istället för den svenska. Den kunskap den mannen har om det här loppet är helt fantastisk.

Paris - Roubaix 2023
Så jäkla häftigt lopp! Damernas lopp igår var fenomenalt! Jag fixade GCN+ igår och funkar toppen på luren, burken och dator. Och har inte haft problem att hitta svensk kommentator. Ingen koll på om det går att se vem som kommenterar tyvärr. Vem tror ni vinner idag?

Paris - Roubaix 2023
Nej, det är engelsmän. Men det är bra, tycker jag iaf

Edit: eller det är på engelska. Sean Yates brukar vara med och han är ju irländare.
Nej, du kan välja svenska på GCN+. Vissa sändningar (de stora loppen) är det Vacchi och ev Adamsson, de mindre Formin (precis som på Eurosport). Se till att välja rätt sändning bara (den som inte innehåller live showen)

Paris - Roubaix 2023
Jumbo Vismas hjärnmönstrade(?) hjälmar är jävlar i det skitfula...även om tanken med dom är god.

Screenshot_20230409_123552.jpg

Paris - Roubaix 2023
Kul tävling och ingen tvekan om att den starkaste vann, men visst var det lite trist med Wouts punka på slutet. Mest imponerande tycker jag ändå Philipsen var. Bästa klungspurtaren i år och tvåa på P-R. Starkt!

Paris - Roubaix 2023
Skulle inte kalla det för prejning men har också det svårt att släppa den, håller med att luckan inte fanns...
Sett det några gånger i 0.25 hastighet på youtube. Luckan finns och MvDP är faktiskt aningen före Degenkolb när Philipsen girar höger o orskar kedjereaktionen o det inte finns nån väg kvar för Degenkolb. Surt men känns inte riktigt som någon är skyldig.
Screenshot_20230409-235805_YouTube.jpg

Screenshot_20230409-235657_YouTube.jpg

Screenshot_20230409-235718_YouTube.jpg

Paris - Roubaix 2023
Då jag var på resande fot under dagen igår missade jag direktsändningen. Det verkar som i likhet med deRonde inte gå att se den i efterhand på mitt Teliaabonnemang. Något tips? Skulle gärna se loppet

Paris - Roubaix 2023
Då jag var på resande fot under dagen igår missade jag direktsändningen. Det verkar som i likhet med deRonde inte gå att se den i efterhand på mitt Teliaabonnemang. Något tips? Skulle gärna se loppet
Blev sjukt besviken när det inte gick se i efterhand igår då jag redan betalar till telia, och eurosport därigenom, ändå väljer de att ha pay per view på saker som en tänker ingår. Och på youtube gick det inte att hitta då de har sett till att rensa alla fuluppladdningar. Fick till slut knyta näven i fickan och betala 69.99 riksdaler för att kunna kolla. Har avprenumerat direkt.

Paris - Roubaix 2023
Har Jumbo Visma mer problem med punkteringar än de andra topplagen eller framställs det bara så i media? Deras fälgar är XC breda och borde ge fördel mot tex Shimano DA. Förra året var det samma sak.

Paris - Roubaix 2023
Brittiska kommentatorerna är generellt bättre än Vacchis skrik, med ett undantag: de tror att det är någon form av fotbolls-vm där de måste heja på ”sitt” nationella lag Ineos. Oerhört irriterande när man börjar tänka på’t.

Hade inte Wout fått punka hade han haft 70/30 mot MvdP - Matheiu hade bränt många tändstickor medans Wout låg och sög hjul under loppets gång. Min gissning är att Wout hade fräschare ben inför finalen.

Tillbaka
Topp