Lotta B
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
Ja, du tänker så...såklart?Ja men ska ju få stora lauår till sommaren nu ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, du tänker så...såklart?Ja men ska ju få stora lauår till sommaren nu ?
Förstemann lår har jag redan ? vill ju få större lår än jag har idag...
Men då blir det väl tvärtom, borde du inte höja gaffeln för att få samma effekt som ett mindre bakhjul !?
Absolut men jag tycker det är fult med så hög stack på så liten cykel. Inte blir stacken högre med mullet men det kommer väl att se så ut.Men då blir det väl tvärtom, borde du inte höja gaffeln för att få samma effekt som ett mindre bakhjul !?
sjysst färg! inte sett den tidigareLite spec förändringar sedan sist. Dvs ny ram, nya bromsar och nu sadel.... Återstår att sänka gaffeln till 130mm och skaffa ett 2.6 dissector att ersätta 2.8 rekon+ som sitter bak nu.
Nukeproof Scout 275 2023 mullet
Visa bilaga 619773
Ny för i år, denna och en blå.sjysst färg! inte sett den tidigare
Fin! Vad blir det för hjul då?Provmonterad med mina hjul och full m8000. Ca 12.3 utan dropper. Blir väl nåt kg på hjul och däck. Ska beställa i veckan.
Visa bilaga 619782
Blir newman 25mm eller lucky star 28mm. Kanske är fel tråd men det är ju till ett barn så blir nog tillräckligt buskulFin! Vad blir det för hjul då?
Blir newman 25mm eller lucky star 28mm. Kanske är fel tråd men det är ju till ett barn så blir nog tillräckligt buskul
Jomen visst. Bra att hålla nere vikten ju, don efter person.Blir newman 25mm eller lucky star 28mm. Kanske är fel tråd men det är ju till ett barn så blir nog tillräckligt buskul
Dags att byta till helstel.Andra gången på typ en vecka jag blir frågad hur länge innan jag tänkte "uppgradera" till fullgung...
#hardtailforever
Sonens gamla HT är nu såld. Nya helt invigd, inklusive några små repor. Bild tagen efter finjustering av gaffeltryck och rebound. Och flaskatäll bytt till sideloader, som @Der Kaiser redan förutspådde.
Visa bilaga 620061
Är det en Rescue TR du kör? Vart lite nyfiken på den.
Det är en XC. Det är till dottern och den är inte cyklad på ännu. Den ser fin ut. Lite jobbigt dragning specielt till dropper och i storlek small. Svårt att dra höljet fram och tillbaka. Ska testa att fetta in den....Är det en Rescue TR du kör? Vart lite nyfiken på den.
Nöjd?
Är ute efter en kul cykel att bröta med i skogen, men också ta med till bikeparks. :)
Är det rekord i turer på samma däck eller? ?Ja idag blev det 2 rundor. Va för gött o komma ut.
Förmiddagsrundan.Visa bilaga 622978
Eftermiddags rundan.
Visa bilaga 622979Visa bilaga 622980Visa bilaga 622981Visa bilaga 622982
Nä det tror jag inte.Är det rekord i turer på samma däck eller? ?
Nya forekaster ser ut gött ut tycker jag! Ska testa det när det blir bytesdags.Gjorde ordning mina "kötta" hjul . Nya forekaster 29*2.6 fram och rekon exo+ 27.5*2.6 bak. Ska testas i eftermiddag. Visa bilaga 623602Visa bilaga 623603Visa bilaga 623604
Ja blev en test runda ikväll och forekaster 2.6 känna trevligt på iaf lokal "enduro" spåren.
Det är bara ett dual och exo däck men dämpningen känns bra likt andra exo däck. Det mäter nu 65mm på 30 fälg vid 18psiKan du uttala dig om dämpningen?
Och hur bred är däcket?
Det är bara ett dual och exo däck men dämpningen känns bra likt andra exo däck. Det mäter nu 65mm på 30 fälg vid 18psi
Ja stommen är stabil däcket står av sig självt när man har det löst och utrullat . Jag har även ett 2.4wt och det mäter 61mm men på 25 fälg.Tänkte framförallt på dämpningen av stommen. Min 2,6" Dissector verkar tjock och dämpar riktigt bra. Forekaster är lättare, men undrade om det är bara dobbarna eller också stommen.
65 mm är bra. Läste en test där 2,35 versionen var 2,2".