Tips om budgetprylar på Lidl

Nu jäklar... ?
1682326560179.png

Observera att batterier och laddare INTE fungerar till några andra 18V Makitamaskiner som säljs i Sverige eller Europa. De som redan har moderna Makitabatterier ska tydligen kunna använda dem i den här eländiga skruvdragaren, men inte tvärtom. De som redan har Makitaprylar kommer knappast ha behov av det här överskottseländet. UNDVIK!

Och/men se upp för fejktävlingen om en husbil från Lidl, den tävlingen är inte äkta... jag gick på den och lämnade mitt telefonnummer, har nog fått 25 samtal idag! Det sista nu för 5 minuter sen som inte kunde förstååååå hur jag tackade nej till 500 000 kr, till slut efter ett antal "nej tack" och "jag är inte intresserad" som inte respekterades fick jag trycka bort samtalet helt brutalt mitt i den andres svada. Puh! #tantvarning

Och/men se upp för fejktävlingen om en husbil från Lidl, den tävlingen är inte äkta... jag gick på den och lämnade mitt telefonnummer, har nog fått 25 samtal idag! Det sista nu för 5 minuter sen som inte kunde förstååååå hur jag tackade nej till 500 000 kr, till slut efter ett antal "nej tack" och "jag är inte intresserad" som inte respekterades fick jag trycka bort samtalet helt brutalt mitt i den andres svada. Puh! #tantvarning
Att du ens försökte säga nej och inte bara klickade bort ?

Vad kommer vi fram till om Makitan? - bra eller anus? Min cocraft har gett upp.. Används sällan men har snart behov ...
den har alltså som nämts en sorts batteri som inte lirar med andra 18v makita, som hep skriver verkligen värd att hoppa över. det extremt stora 18v-systemet är liksom grejen med makita.

när du väl är inne i deras värld är verktygen prisvärda, i många fall billiga. kompletterade nyligen trädgårdsinriktade arsenalen på lantstället med en extra 2vl skruvdragare med slagborr att ha på plats, kostade en 600 sekiner exkl batteri. se bilden.

ett bra sätt att komma över fyra 5,0ah original makitabatterier och deras dubbelladdare är att köpa en apparat med slutklämmen PT4 i modellnumret. då får man i princip apparaten utan kostnad. det kan t ex vara vara en gräsklippare eller lövblås. -PT2 ger två batterier och oftast en enkelladdare, och brukar kosta relativt mer.
.
9F335A1B-3F00-45BB-B766-98BDFE1F069F.jpeg

Senast ändrad:
Vet man med sig att msn inte kommer att behöva tusen verktyg och en batteridriven ismaskin, för att man bor i lägenhet t ex, så kan det ju kvitta vilket system man kör och då kör de stora byggvaruhusen också driver ibland. Jag köpte en Hikoki-skruvdragare med två batterier för några kronor mer än Lidl-erbjudandet, eftersom jag tyckte den ergonomiskt var mycket trevligare än Makitas variant och det systemet har allt jag som lägenhetsboende någonsin kan tänkas behöva.

Men @kais01 har helt rätt i att när man väl är inne i ett system är bara ett extra verktyg utan batteri rätt prisvärt. Dock är ju skruvdragare med 5Ah-batteri inte speciellt kul att hålla i näven om man är kontors-klen. För hemma/hobbybruk får man i rätt många hål/skruv på 1,5 eller 3 Ah också.

Men @kais01 har helt rätt i att när man väl är inne i ett system är bara ett extra verktyg utan batteri rätt prisvärt. Dock är ju skruvdragare med 5Ah-batteri inte speciellt kul att hålla i näven om man är kontors-klen. För hemma/hobbybruk får man i rätt många hål/skruv på 1,5 eller 3 Ah också.
håller med om att vikten på enhandsverktyg är en mycket intressant egenskap när man skall hålla på ett tag! skruvdragaren på bilden visade jag bara som exempel på ett alternativ till lidl-dragaren. köpte den som en do-it-all att ha till hands för småjobb på landet. att det stora batteriet sitter på beror på att jag där kör med dessa på gräsklippare, röjtrimmer, häcksax, liksom en dammsugare.

hemma har jag en klart nättare variant som används som uteslutande borrmaskin, och förstås en separat slagskruvdragare, även den en lättviktare. båda går med 1,5ah batteri. skönt slippa fippel när man skall byta mellan borra och skruva. en medelväg är att skaffa borrar med sexkantfäste för bruk i en ensam slagskruvdragare.

sen kan jag verkligen rekommendera den här. perfekt när man vill komma åt i t ex skåpstommar.

skruvdragare, slagskruvdragare och godbiten vinkelskruvdragaren kostar alla klart hanterbara pengar när man väl är inne i systemet. faktiskt jämförbart med den enkla lidl-varianten, visserligen med batterier men som som inte funkar på annat
.
ACCB2711-0F98-48B3-B62C-2A1834F0C7EA.jpeg

Observera att batterier och laddare INTE fungerar till några andra 18V Makitamaskiner som säljs i Sverige eller Europa. De som redan har moderna Makitabatterier ska tydligen kunna använda dem i den här eländiga skruvdragaren, men inte tvärtom. De som redan har Makitaprylar kommer knappast ha behov av det här överskottseländet. UNDVIK!
Det här är maskinen som var i min butik. De billiga makitagrejerna tror jag man skall hålla samma avstånd ifrån som alla andra billiga maskiner.

Bilagor

• IMG_3128.jpeg
    IMG_3128.jpeg
    625.1 KB · Besök: 170
Visa bilaga 622088
Chorizosalami från Dulano och extra mature cheddar från Valley Spire.
A match made in heaven och min guilty pleasure just nu.
Håller helt med, särskilt om osten! Men om du gillar charkuterier måste du passa på denna vecka med de torkade kallrökta prudukterna från Balkan. Karrén och korven som säljs i tvåpack hel är fenomenala!

Det finns 'fin'-cheddar som kommer när det än engelska veckor å så finns det 'vardags'-cheddar. Båda är goda men jag inbillar mig att den extralagrade som bara finns ibland är lite godare.

Just nu är det lite tråkiga lidl-veckor eftersom det inte finns någon rolig 'veckans-ost' värt ett besök

Det finns 'fin'-cheddar som kommer när det än engelska veckor å så finns det 'vardags'-cheddar. Båda är goda men jag inbillar mig att den extralagrade som bara finns ibland är lite godare.

Just nu är det lite tråkiga lidl-veckor eftersom det inte finns någon rolig 'veckans-ost' värt ett besök
Spansk ostbricka nästa vecka ?

Jag köpte den extralagrade häromdagen, så den finns inne. Den är riktigt fin, mycket smak och nästan åt det knapriga hållet

Tillbaka
Topp