Rösta för cykling i Gömmaren, Huddinge

josofin

Aktiv medlem
Nu finns ett Huddingeförslag för att tillåta cykling på Gömmarens Svartvita ("skatan"). Det pågår ett aktivt sabotage mot cyklister på södra delen av leden och det bästa sätter att komma till rätta med detta är om kommunen officielt tillåter cykling där tror jag! Förslaget behöver minst 100 röster för att tas upp av kommunen. Jag känner typ 3 personer som cyklar, och 2 av de bor inte i Huddinge. Min enda närvaro i sociala medier är ett 'anonymt' instagram-konto som jag inte vill koppla till ett förslag med mitt fulla namn och bostadsort....
Så snälla Happy, hjälp mig; rösta om du bor i Huddinge! Är du med i nån fejsbok grupp för cykling i Huddinge eller cyklar med nån grupp/klubb, eller har du helt enkelt bara fler kompisar än jag ?....; sprid informationen och uppmuntra folk att rösta!! Rösta nu!
??

Jag har två kollegor som bor i Huddinge.
På måndag ska jag be att de röstar, trots att de inte cyklar aktivt.

Hur gick det? Får man eller får man inte cykla i Gömmaren numera. Har själv cyklat runt svart-vita massor innan jag lärde mig om förbudet för åratal sen. Det är fina stigar som jag gärna skulle köra igen.

Tillbaka
Topp