Barncykel, vilken av dessa två för 3790:-

MHGT86

Aktiv medlem
Hej! Dags för ny hoj till 6-åringen. Hittat två som är på rea nu. Den ena (Serious) något kilo lättare men båda under 10kg vilket är krav.

Någon som testet ena eller andra?

https://www.bikester.se/serious-superlite-20-barn-M1093400.html?vgid=G1614884#cgid=37192

Jag tror det lutar åt Superior då den är lite mer aggressiv. Han har börjat hoppa en del och vill köra mer ”offroad”. Inte riktigt läge att ta med ut på stigarna än. Men snart.

EDIT: han är cirka 120cm

Senast ändrad:
Nu har jag uppenbarligen hängt här tillräckligt länge för att lära mig att inte svara på frågan.

Men sex år, säger du. Det beror såklart mer på längd än ålder, men när min son var nyss fyllda sex år fick han en Scott Scale 24". 20" hade säkert också funkat till en början, men inte länge.

Nu har jag uppenbarligen hängt här tillräckligt länge för att lära mig att inte svara på frågan.

Men sex år, säger du. Det beror såklart mer på längd än ålder, men när min son var nyss fyllda sex år fick han en Scott Scale 24". 20" hade säkert också funkat till en början, men inte länge.
Haha du får svara på frågan - kom igen nu för fan ??

Scott scale är för tung tycker jag

Mått på barnet är i princip ett krav för att få rimliga rekommendationer ?

20” är en hjulstorlek, det finns otroligt olika ramar. Tex har vi en vpace 24” som rekommenderas från 115, men om du bara vill ha råd om de två du skriver om så….

XXL white xc240 är en 24 som brukar fungera fint från cirka 120cm annars…

Det fungerar för några från 120cm inte alla. Min grabb närmar sig 125 typ och kan cykla på XC240 men den är stor att hantera.

Ska man cykla asfalt så blir väl serious jätttebra.

EDIT, men 120 är sent att köpa en 20'' ja.

Tillbaka
Topp