Fjällräven x Specialized

Fjällräven x Specialized
Verkar vara mer på gång?
IMG_9527.png

Fjällräven x Specialized
I senaste Pinkbike Magazine Show så visade man ju bland annat upp denna skapelsen (tror inte den är ny dock), fanns även lite exempel från Raphas samarbete med "brain dead". Det var ju inte överlag positiva ordalag

Screenshot_20230506_085353_Chrome.jpg

Däremot så skulle deras nya styrväska kanske kunna vara intressant och konstigt nog inte dyrare än en motsvarighet från ex. Restrap

Senast ändrad:
Fjällräven x Specialized
I senaste Pinkbike Magazine Show så visade man ju bland annat upp denna skapelsen (tror inte den är ny dock), fanns även lite exempel från Raphas samarbete med "brain dead". Det var ju inte överlag positiva ordalag

Visa bilaga 624037

Däremot så skulle deras nya styrväska kanske kunna vara intressant och konstigt nog inte dyrare än en motsvarighet från ex. Restrap

styrväskan ska användas med deras rack, så man ska på med 1100kr till ?

Jag är lite bitter att jsg inte köpte dom där riders hybrid pant i höstas då dom var på rea för just över tusenlappen. Nu har dom höjt priset så att dom kostar 2000 ?

Fjällräven x Specialized
Undrar om de har hittat på en helt egen målgrupp som kanske eller kanske inte finns? Vore intressant att se hur försäljningen står sig mot prognosen. Eller är det branding som är syftet?

Det här ju hipster-målgruppen som Poler jobbar mot. Friluftsliv för dem är ju mer att hänga på stranden med en craftbeer och lyssna på Band of Horses. Sen gör ju Poler det med glimten i ögat och är just det. Att Fjällräven och Specialized gör en sådan här kollektion känns märklig, stärker jnte direkt deras varumärken som seriösa/högkvalitativa. Måste brunnit i huvvet någonstans.

Fjällräven x Specialized
Jag har svårt att förstå mode i vanliga fall men här står jag med hakan i golvet. Exakt när är det man ska dra upp den här ur sadelväskan och vad är det för något? En vindrocksponcho eller en sovsäck?

Fjällräven x Specialized
Det här ju hipster-målgruppen som Poler jobbar mot. Friluftsliv för dem är ju mer att hänga på stranden med en craftbeer och lyssna på Band of Horses. Sen gör ju Poler det med glimten i ögat och är just det. Att Fjällräven och Specialized gör en sådan här kollektion känns märklig, stärker jnte direkt deras varumärken som seriösa/högkvalitativa. Måste brunnit i huvvet någonstans.

Från Specialized sidan kan jag fortfarande förstår det. De har sportiga kläder men nu också en tillräckligt stor målgrupp av adventurecyklister som behöver rätt kläder. Det verkar bara att den här linjen har en riktigt smal målgrupp.

Från Fjällrävens sidan förstar jag det dock inte. Håller med att det skulle kunna skada deras reputation. Men Fjällräven har redan blivit en karikatyr av sig själva med 200 olika versioner av Kånken som är en opraktiskt och har axelrem som skär i axlarna (även om jag använder en Kånken Big för att handla varandra dag, men den har vädring på remen).

Senast ändrad:
Fjällräven x Specialized
Från Specialized sidan kan jag fortfarande förstår det. De har sportiga kläder men ny också en tillräckligt stor målgrupp av adventurecyklister som behöver rätt kläder. Det verkar bara att den här linjen har en riktigt snål målgrupp.

Från Fjällrävens sidan förstar jag det dock inte. Håller med att det skulle kunna skada deras reputation. Men ny har Fjällräven redan blivit en karikatyr av sig själva med 200 olika versioner av Kånken som är en opraktiskt och har axelrem som skär i axlarna (även om jag använder en Kånken Big för att handla varandra dag, men den har vädring på remen).

Lite som Klättermusen som valde namnet för att det skulle vara så osexigt att inga brats skulle glida runt i deras klättringskläder på Stureplan. Gissa vad som hände sen…

Fjällräven x Specialized
Poler har fått en del skit för att köra instagram-fokuserad hipster-outdoor, men i slutändan tycker jag de förmedlar en rätt bra grej. Att sitta vid en brasa och finväderscampa känns ju som en sjysst inkörsport till ett liv som inte är 100% skärmdominerat.

Fjällräven x Specialized
Poler har fått en del skit för att köra instagram-fokuserad hipster-outdoor, men i slutändan tycker jag de förmedlar en rätt bra grej. Att sitta vid en brasa och finväderscampa känns ju som en sjysst inkörsport till ett liv som inte är 100% skärmdominerat.
Absolut, det har ju sitt koncept som jag själv gillar. Men det är ju kanske inte där Fjällräven ska vara, eller? Tyvärr är väl kvaliteten på deras produkter lite för dålig, men de kanske har skärpt till sig.

Fjällräven x Specialized
Jag som aldrig vart med på "gamla goda tiden" och mest ser Fjällräven på håll för får mig att det är typ exakt där dom är?

Eller duger dom bara till att bära böcker på T-banan till Universitetet menar du?

Jag tycker ju att det har varit ett kvalitetsmärke. De produkter jag köpt genomåren har ju varit extremt bra, tex i jämförelse med Patagonia. Jag tycker det är synd att det går mot streetmode istället för friluftsliv. Givetvis kan man göra både och.

Fjällräven x Specialized
Jag förundras mest över att det är så många som skriker hipster om allt och alla. Detta raljerande bottnar nog i dålig självkänsla någon form av mindervärdeskomplex.

Hur som helst så köpte jag Riders hybrid trousers på Naturkompaniet/Fjällräven outlet häromdagen när jag passerade. Tycker de är klockrena.

Jag har en hel del Fjällräven i min garderob och många plagg har varit med länge. Keb Eco Shell tycker jag är perfekt för cykling. Jag har två, en medium för varma delen av året och en large då man vill få plats med värmande lager under. Långa armar, öppningar under armarna, lång med tvåvägsdragkedja så man kan öppna litet nedtill när man sitter på sadeln.

Fjällräven x Specialized
Jag förundras mest över att det är så många som skriker hipster om allt och alla. Detta raljerande bottnar nog i dålig självkänsla någon form av mindervärdeskomplex.

Hur som helst så köpte jag Riders hybrid trousers på Naturkompaniet/Fjällräven outlet häromdagen när jag passerade. Tycker de är klockrena.

Jag har en hel del Fjällräven i min garderob och många plagg har varit med länge. Keb Eco Shell tycker jag är perfekt för cykling. Jag har två, en medium för varma delen av året och en large då man vill få plats med värmande lager under. Långa armar, öppningar under armarna, lång med tvåvägsdragkedja så man kan öppna litet nedtill när man sitter på sadeln.

Tror att det är framförallt marknadsföring vi skriker hipster om. Några produkter verkar helt rimligt, andra dock lite konstigt.

Jag har själva två vinterjackor från Fjällräven och är riktigt nöjd med dessa. Riktiga vinterjackan jag köpte just efter jag flyttade till Sverige har jag bara använt två vintrar (det finns ingen riktiga vintrar längre), men antar att den håller livet ut.

Fjällräven x Specialized
Jag tycker ju att det har varit ett kvalitetsmärke. De produkter jag köpt genomåren har ju varit extremt bra, tex i jämförelse med Patagonia. Jag tycker det är synd att det går mot streetmode istället för friluftsliv. Givetvis kan man göra både och.
Gör man bra grejer så är de ofta dyra, och är de dyra så blir det ofta streetmode där status står över funktion.
Om du ändrar din inställning och börjar värdera street-status högre så kan du ju slå två flugor i en smäll ?

Fjällräven x Specialized

Ah, men jag tycker nog att kvalitetsmärken ingår i "finväderscampa", trots att det egentligen kanske inte hade behövts.
Om man ska se på det från sina fördomars sida dvs.

Tillbaka
Topp