Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I senaste Pinkbike Magazine Show så visade man ju bland annat upp denna skapelsen (tror inte den är ny dock), fanns även lite exempel från Raphas samarbete med "brain dead". Det var ju inte överlag positiva ordalag
Visa bilaga 624037
Däremot så skulle deras nya styrväska kanske kunna vara intressant och konstigt nog inte dyrare än en motsvarighet från ex. Restrap
![]()
Specialized/Fjällräven Handlebar Rolltop Bag
Make every twist and turn of The Great Nearby that much better with our Handlebar Rolltop bag. Whether you’re speeding down a bumpy descent or skidding ...www.specialized.com
Jösses, om modellen bara burit en clownnäsa också hade utstyrseln varit fulländad. Fantastiskt!
Undrar om de har hittat på en helt egen målgrupp som kanske eller kanske inte finns? Vore intressant att se hur försäljningen står sig mot prognosen. Eller är det branding som är syftet?
Undrar om de har hittat på en helt egen målgrupp som kanske eller kanske inte finns? Vore intressant att se hur försäljningen står sig mot prognosen. Eller är det branding som är syftet?
Jag har svårt att förstå mode i vanliga fall men här står jag med hakan i golvet. Exakt när är det man ska dra upp den här ur sadelväskan och vad är det för något? En vindrocksponcho eller en sovsäck?
Det här ju hipster-målgruppen som Poler jobbar mot. Friluftsliv för dem är ju mer att hänga på stranden med en craftbeer och lyssna på Band of Horses. Sen gör ju Poler det med glimten i ögat och är just det. Att Fjällräven och Specialized gör en sådan här kollektion känns märklig, stärker jnte direkt deras varumärken som seriösa/högkvalitativa. Måste brunnit i huvvet någonstans.
Jag tror att just braj är nyckelordet i det här sammanhanget.Som sagt för att sitta vid en brasa och kröka eller röka braj.
Från Specialized sidan kan jag fortfarande förstår det. De har sportiga kläder men ny också en tillräckligt stor målgrupp av adventurecyklister som behöver rätt kläder. Det verkar bara att den här linjen har en riktigt snål målgrupp.
Från Fjällrävens sidan förstar jag det dock inte. Håller med att det skulle kunna skada deras reputation. Men ny har Fjällräven redan blivit en karikatyr av sig själva med 200 olika versioner av Kånken som är en opraktiskt och har axelrem som skär i axlarna (även om jag använder en Kånken Big för att handla varandra dag, men den har vädring på remen).
California + Gravel känns ju som just det. Är det här Fjällräven försöker haka på och bli av med sin nuvarande Brommapappa-image?Jag tror att just braj är nyckelordet i det här sammanhanget.
Poler har fått en del skit för att köra instagram-fokuserad hipster-outdoor, men i slutändan tycker jag de förmedlar en rätt bra grej. Att sitta vid en brasa och finväderscampa känns ju som en sjysst inkörsport till ett liv som inte är 100% skärmdominerat.Det här ju hipster-målgruppen som Poler jobbar mot. Friluftsliv för dem är ju mer att hänga på stranden med en craftbeer och lyssna på Band of Horses. Sen gör ju Poler det med glimten i ögat och är just det. Att Fjällräven och Specialized gör en sådan här kollektion känns märklig, stärker jnte direkt deras varumärken som seriösa/högkvalitativa. Måste brunnit i huvvet någonstans.
Absolut, det har ju sitt koncept som jag själv gillar. Men det är ju kanske inte där Fjällräven ska vara, eller? Tyvärr är väl kvaliteten på deras produkter lite för dålig, men de kanske har skärpt till sig.Poler har fått en del skit för att köra instagram-fokuserad hipster-outdoor, men i slutändan tycker jag de förmedlar en rätt bra grej. Att sitta vid en brasa och finväderscampa känns ju som en sjysst inkörsport till ett liv som inte är 100% skärmdominerat.
Ja, det tror jag också. Om man använder ordet "braj" är man uppenbarligen inte en del av den tänkta målgruppen!Jag tror att just braj är nyckelordet i det här sammanhanget.
Men man kanske var för en sådär 20 år sen ;)Ja, det tror jag också. Om man använder ordet "braj" är man uppenbarligen inte en del av den tänkta målgruppen!
Det tror jag inte, men de marknadsför sig väl inte som polarexpeditions-gear heller ?Absolut, det har ju sitt koncept som jag själv gillar. Men det är ju kanske inte där Fjällräven ska vara, eller? Tyvärr är väl kvaliteten på deras produkter lite för dålig, men de kanske har skärpt till sig.
Men man kanske var för en sådär 20 år sen ;)
Vad heter braj nuförtiden då? Jag kan bara två ord när det kommer till knark. Knark o braj.Ja, det tror jag också. Om man använder ordet "braj" är man uppenbarligen inte en del av den tänkta målgruppen!
Vad heter braj nuförtiden då? Jag kan bara två ord när det kommer till knark. Knark o braj.
Vi får fråga våra barn när de kommer hem från skolan/fritids i eftermiddag.Vad heter braj nuförtiden då? Jag kan bara två ord när det kommer till knark. Knark o braj.
Det kommer nog en snart med MIPS.Vill gärna se en tropikhjälm till denna dress.
![]()
Någon skulle ju kunna photoshoppa in en Diverge härVill gärna se en tropikhjälm till denna dress.
![]()
Men det är ju kanske inte där Fjällräven ska vara, eller?
Jag som aldrig vart med på "gamla goda tiden" och mest ser Fjällräven på håll för får mig att det är typ exakt där dom är?
Eller duger dom bara till att bära böcker på T-banan till Universitetet menar du?
Jag förundras mest över att det är så många som skriker hipster om allt och alla. Detta raljerande bottnar nog i dålig självkänsla någon form av mindervärdeskomplex.
Hur som helst så köpte jag Riders hybrid trousers på Naturkompaniet/Fjällräven outlet häromdagen när jag passerade. Tycker de är klockrena.
Jag har en hel del Fjällräven i min garderob och många plagg har varit med länge. Keb Eco Shell tycker jag är perfekt för cykling. Jag har två, en medium för varma delen av året och en large då man vill få plats med värmande lager under. Långa armar, öppningar under armarna, lång med tvåvägsdragkedja så man kan öppna litet nedtill när man sitter på sadeln.
Gör man bra grejer så är de ofta dyra, och är de dyra så blir det ofta streetmode där status står över funktion.Jag tycker ju att det har varit ett kvalitetsmärke. De produkter jag köpt genomåren har ju varit extremt bra, tex i jämförelse med Patagonia. Jag tycker det är synd att det går mot streetmode istället för friluftsliv. Givetvis kan man göra både och.
Challenge accepted!
Kan någon snälla se till att denna landar hos Spezrävens marknadsavdelning så de kan se hur en slipsten skall dras!Challenge accepted!
Visa bilaga 625187
Jag tycker ju att det har varit ett kvalitetsmärke. De produkter jag köpt genomåren har ju varit extremt bra, tex i jämförelse med Patagonia. Jag tycker det är synd att det går mot streetmode istället för friluftsliv. Givetvis kan man göra både och.
Riktiga vinterjackan jag köpte just efter jag flyttade till Sverige har jag bara använt två vintrar (det finns ingen riktiga vintrar längre),
Solklart exempel på lyckad integration. Du låter verkligen som en stockholmare ?
Gissar att bild #3 (randiga strumpor) är precis så utvecklingsavdelningen på Spec+Fjällräven har tänkt sig att det skall se ut med produkterna ute i det vilda.Lät AIn göra ett försök, tyckte inte riktigt den fick till Divergen, men annars blev det ju bra ??Visa bilaga 625195Visa bilaga 625196Visa bilaga 625197Visa bilaga 625198