Hör upp, cykel i media-tråden

Det är ju tyvärr det där som är risken med klungkörning, man ligger så tätt att man inte ser hinder eller vägskador samt att när nåt väl händer blir det lätt dessa kedjereaktioner.

Här finns lite mer bilder, bl.a. ser man hur smal vägen är och även en bild på själva ”vägbulan” som orsakade vurpan.

Kors i taket! Köp en trisslott! Plötsligt händer det!

IMG_2288.jpeg

(Sydsvenskan idag)

Här finns lite mer bilder, bl.a. ser man hur smal vägen är och även en bild på själva ”vägbulan” som orsakade vurpan.

Den lilla bulan? Det är ingen olycka det är vårdslöshet att dra ner en hel klunga i backen av en sån skitsak.

nja, det är nog snarare så att dom inte har bevis att sätta dit dom. Jag fick polisen att göra husransakan etc när jag väl hade lite bevis, typ...

Rätt så, cykla med hörlurar i tätort är ett oskick som borde stävjas även här. Ser gott om okontaktbara på cg varje dag.

Rätt så, cykla med hörlurar i tätort är ett oskick som borde stävjas även här. Ser gott om okontaktbara på cg varje dag.
Går inte en vecka utan att jag fått plinga som en tok på en vinglande lyssnare som inte ger utrymme för att komma förbi. Bra! Hoppas Sverige är snabbt på att följa efter. Cyklister har redan ett dåligt rykte i trafiken och dessa gör sitt för att det ska fortsätta så.

En lur mot heltäckande kåpor gör viss skillnad; liksom cyklister mot pendlare
Jag tycker största skillnaden är mellan cyklister(som har koll) och "pendlare" som har noll koll med eller utan.
Jag använder nästan alltid inearlurar när jag cyklar själv och anser mig säker.

Edit: har varia radar och full koll bakåt om nu nån skulle komma ikapp?

Senast ändrad:
Den lilla bulan? Det är ingen olycka det är vårdslöshet att dra ner en hel klunga i backen av en sån skitsak.
Förvånad att man har kört så långt ut på kanten i 45 knyck, skulle inte jag ha vågat göra. Sen undrar jag om vållande cyklist höll i hoodsen eller längre in på styret. Håller man i hoodsen ska det mkt till för att vrida styret ur händerna.

Var med om en liknande olycka i ca 25 knyck. Där höll den vållande händerna nära styrstammen och var chanslös när bubblan kom. Cyklisten i ledet bakom slogs medvetslös och fick hämtas med ambulans. Det konstanta babblandet mellan leden bidrog till sänkt vaksamhet och uppmärksamhet och kan ha varit bidragande. Jag tycker babbla kan man göra på fikastoppet, inte när man kör 2-led och har ansvar för klubbkompisars liv och hälsa. "Steril cockpit" gäller sen länge under 10 tusen fot som ett resultat av otaliga haveriutredningars liknande slutsatser. Kanske borde nåt liknande införas på klubbträningar?

Då är det väl bara en tidsfråga innan det händer i Sverige…

11-åring pojke död efter att ha blivit påkörd när han cyklade. Den misstänkta gärningsmannen är en känd gängkriminell

Tydligen var det kalabalik under räddningsinsatsen också, polisen blev tvungen att använda pepparsprej. Helt för jävligt hur folk beter sig.

Säkert betalvägg, men det är alltså Tomas Gustafsson som cyklat 300 mil från Uppsala till Nordkap.
Via Lofoten. Från Nordkap bar det av tillbaka på cykel till Kiruna och tåget. Han hade planerat för tält hela vägen men missat att det fortfarande kan snöa i juni så långt norrut så efter några nätter blev det vandrarhem.

"Under lördagkvällen blev en flicka under tio år påkörd i stadsdelen Hageby i Nörrköping. Flickan har förts till sjukhus efter en olycka som beskrivs som allvarlig."
Alla jävla pack som är ute och kör, knarkare/slödder i form av gängmedlemmar/fyllon.
4:e barnet bara denna veckan.

Den lavinen har nog inte börjat rulla än...
Tråkigt om MTB-cyklister blir stämplade som naturterrorister. Det vore trist om detta skulle leda till cykelförbud på t.ex. alla vägar som skogsbruket använder och som brukar var väldigt trevliga att avnjuta på cykel, utan att göra skada på naturen.

Tråkigt om MTB-cyklister blir stämplade som naturterrorister. Det vore trist om detta skulle leda till cykelförbud på t.ex. alla vägar som skogsbruket använder och som brukar var väldigt trevliga att avnjuta på cykel, utan att göra skada på naturen.
Lyckligtvis har det på över 5 år inte rullat särskilt många laviner (än).

Lyckligtvis har det på över 5 år inte rullat särskilt många laviner (än).
Menar du bildlig eller bokstavlig lavin? Om det framstår som en sanning att cyklister förstör naturen kan ju opinionen snabbt påverkar politiken att begränsa cyklisters tillträde till cykling i skog. Hoppas det snabbt byggs ut massor med godkända MTB spår.

Lite lätt oklart vilka Västtåg det gäller. Man kan ju tolka det som att det enbart gäller södergående tåg, vilket ju drabbar de som ska till Halmstad då. Men kanske är det cykelförbud på alla Västtåg, vilket gör det svårt att ta sig t ex till Kesberget i Vårgårda i sådana fall.

Edit: Från Västtrafiks hemsida (https://www.vasttrafik.se/om-vasttrafik/nyhetsarkiv/inga-tag-kor-mellan-molndal-och-goteborg/)

Inga cyklar mellan Mölndal och Kungsbacka​

Från 19 juni till 21 augusti kan du inte ta med dig cykel på sträckan Mölndal- Kungsbacka. Detta gäller både Västtågen och Öresundståg.

Senast ändrad:
Lite lätt oklart vilka Västtåg det gäller. Man kan ju tolka det som att det enbart gäller södergående tåg, vilket ju drabbar de som ska till Halmstad då. Men kanske är det cykelförbud på alla Västtåg, vilket gör det svårt att ta sig t ex till Kesberget i Vårgårda i sådana fall.

Edit: Från Västtrafiks hemsida (https://www.vasttrafik.se/om-vasttrafik/nyhetsarkiv/inga-tag-kor-mellan-molndal-och-goteborg/)

Inga cyklar mellan Mölndal och Kungsbacka​

Från 19 juni till 21 augusti kan du inte ta med dig cykel på sträckan Mölndal- Kungsbacka. Detta gäller både Västtågen och Öresundståg.
Mölndal-Kungsbacka står det här, men borde väl gälla båda riktningar

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp