Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Att Kimpa orkat sig så långt söderut!
Här finns lite mer bilder, bl.a. ser man hur smal vägen är och även en bild på själva ”vägbulan” som orsakade vurpan.
![]()
Det hände med cyklisterna i Nora – egentligen
NORA. ”En bil har kört in i en klunga med cyklister utanför Nora i 70 kilometer i timmen”. Nyheten spreds som en löpeld under söndagen. – Jag såg framför mig enwww.aftonbladet.se
Ibland händer det två gånger!
Fast att släppa fanstyget bara för att få göra om samma jobb 2 timmar senare är väl om något slöseri.Det är väl knappt något straff för cykeltjuveri så det kanske kan anses vara slöseri med skattemedel att fånga cykeltjuvar?
Med den periodiciteten kanske det rentav blev några ryck där emellanFast att släppa fanstyget bara för att få göra om samma jobb 2 timmar senare är väl om något slöseri.
Går inte en vecka utan att jag fått plinga som en tok på en vinglande lyssnare som inte ger utrymme för att komma förbi. Bra! Hoppas Sverige är snabbt på att följa efter. Cyklister har redan ett dåligt rykte i trafiken och dessa gör sitt för att det ska fortsätta så.![]()
Här får du dyra böter om du cyklar med hörlurar: "En säkerhetsrisk"
Många cyklar gärna med hörlurar för att lyssna på musik eller poddar, men den som ska bege sig söderut i Europa och planerar att ta en cykeltur på semestern gör bäst i att låta bli just precis det här.nyheter24.se
Rätt så, cykla med hörlurar i tätort är ett oskick som borde stävjas även här. Ser gott om okontaktbara på cg varje dag.
En lur mot heltäckande kåpor gör viss skillnad; liksom cyklister mot pendlareJag cyklar ofta omkring med en lur i örat. Å andra sidan är det, nästan, ingen som cyklar om mig. Övrig trafik ser jag mest som rörliga hinder.
Jag tycker största skillnaden är mellan cyklister(som har koll) och "pendlare" som har noll koll med eller utan.En lur mot heltäckande kåpor gör viss skillnad; liksom cyklister mot pendlare
Lite småpinsamt. Tour of Denmark and Norway låter inte lika fint![]()
Svensk touretapp inställd av kostnadsskäl
Tour of Scandinavia skulle ha haft en etapp i Sverige, men det blev för dyrt. Nu avgörs cykeltävlingen utan en enda etapp på svensk mark.www.aftonbladet.se
Förvånad att man har kört så långt ut på kanten i 45 knyck, skulle inte jag ha vågat göra. Sen undrar jag om vållande cyklist höll i hoodsen eller längre in på styret. Håller man i hoodsen ska det mkt till för att vrida styret ur händerna.Den lilla bulan? Det är ingen olycka det är vårdslöshet att dra ner en hel klunga i backen av en sån skitsak.
Då är det väl bara en tidsfråga innan det händer i Sverige…![]()
Cyclist suffers shocking injuries as hooded gang steals £12,500 Specialized and beats victim
An east London cyclist needed multiple surgeries for injuries sustained in a violent bikejacking in Waltham Forest two weeks ago.Releasing more information in the hope of tracking down the perpetrators, the Metropolitan Police said the incident occurred on Tuesday 23 May at around 19:45 and saw...road.cc
Fruktansvärt!11-åring pojke död efter att ha blivit påkörd när han cyklade. Den misstänkta gärningsmannen är en känd gängkriminell
Pojke död i olycka – känd gängkriminell gripen
En elvaårig pojke har dött av sina skador efter att ha blivit påkörd av en bil i Märsta norr om Stockholm, uppger polisen. Pojken färdades på cykel när han blev påkörd. Han fördes till sjukhus, men hans liv gick inte att rädda.omni.se
Via Lofoten. Från Nordkap bar det av tillbaka på cykel till Kiruna och tåget. Han hade planerat för tält hela vägen men missat att det fortfarande kan snöa i juni så långt norrut så efter några nätter blev det vandrarhem.Säkert betalvägg, men det är alltså Tomas Gustafsson som cyklat 300 mil från Uppsala till Nordkap.![]()
Galna resan: Cyklade 300 mil – på 20 dagar
Tomas Gustafson, 63, cyklade från hemmet i Uppsala till Nordkap. "Jag hade nog kunnat fortsätta cykla", säger han.unt.se
Tråkigt om MTB-cyklister blir stämplade som naturterrorister. Det vore trist om detta skulle leda till cykelförbud på t.ex. alla vägar som skogsbruket använder och som brukar var väldigt trevliga att avnjuta på cykel, utan att göra skada på naturen.Den lavinen har nog inte börjat rulla än...
Lyckligtvis har det på över 5 år inte rullat särskilt många laviner (än).Tråkigt om MTB-cyklister blir stämplade som naturterrorister. Det vore trist om detta skulle leda till cykelförbud på t.ex. alla vägar som skogsbruket använder och som brukar var väldigt trevliga att avnjuta på cykel, utan att göra skada på naturen.
Menar du bildlig eller bokstavlig lavin? Om det framstår som en sanning att cyklister förstör naturen kan ju opinionen snabbt påverkar politiken att begränsa cyklisters tillträde till cykling i skog. Hoppas det snabbt byggs ut massor med godkända MTB spår.Lyckligtvis har det på över 5 år inte rullat särskilt många laviner (än).
Värdelöst!Göteborg: Inga cyklar på vare sig Västtågen eller Öresundstågen i sommar.
![]()
Cykelförbud på Västtågen: ”Var tvungna att prioritera”
Tågstopp mellan Göteborg och Mölndal i sommar – då förbjuds cyklar • Väcker ilska.www.gp.se
Cykla!Hur skall jag nu komma till halmstad för cykelsemester.
Mölndal-Kungsbacka står det här, men borde väl gälla båda riktningarLite lätt oklart vilka Västtåg det gäller. Man kan ju tolka det som att det enbart gäller södergående tåg, vilket ju drabbar de som ska till Halmstad då. Men kanske är det cykelförbud på alla Västtåg, vilket gör det svårt att ta sig t ex till Kesberget i Vårgårda i sådana fall.
Edit: Från Västtrafiks hemsida (https://www.vasttrafik.se/om-vasttrafik/nyhetsarkiv/inga-tag-kor-mellan-molndal-och-goteborg/)
Inga cyklar mellan Mölndal och Kungsbacka
Från 19 juni till 21 augusti kan du inte ta med dig cykel på sträckan Mölndal- Kungsbacka. Detta gäller både Västtågen och Öresundståg.