Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
SRAM är väl en akronym
S: Shit
R: Rektal
A: Anal
M: Muck
Tror det är rätt, men är lite osäker.
Till och med jag kunde lufta mina redbromsar på första försöket.Sram Road Disc har jag iofs inget negativt att säga om ännu, gick tom att lufta på första försöket.
Scott, Ray, sAM, grundarna av företaget.Undra redan vad akronymet SRAM stod för
Till och med?Till och med jag kunde lufta mina redbromsar på första försöket.
Nädå inga tekniska innovationer alls, som typ 1x drivlinor och AXS… ?Tolkar skillnaderna som påpekats som så pass hårfina att det förefaller vara en lyckad marknadsföring i kombination med några uppköp som seglat upp märket, inga direkta tekniska innovationer.
Nädå inga tekniska innovationer alls, som typ 1x drivlinor och AXS… ?
Haha. Mkt kan man väl säga, men att SRAM inte tagit tät i innovation mm vid ett flertal tillfällen, då vet jag inte vad du jämför med. Eagle, UDH, tap, AXS osv.1x va ju inte direkt nån innovation, varenda garagemekare körde ju 1x långt innan sram kom med sin första 1x grupp... och patentet på narrow wide drev för kedjedrift i olika former verkar va från 1978. Men visst, dom va snabbast på att kommersialisera trenden med 1x även om innovationshöjden i sig var låg.
Haha. Mkt kan man väl säga, men att SRAM inte tagit tät i innovation mm vid ett flertal tillfällen, då vet jag inte vad du jämför med. Eagle, UDH, tap, AXS osv.
Senast är väl Transmission. Gilla eller inte. Men jag skulle inte vilja vara handlare och försöka sälja en ny tandläkarhoj utan den drivlinan idag.
Låter mer som att du bestämt dig för att sram är dåligt, och inte vill höra argument som inte bekräftar din teori.Ett växelöra?
Förstår inte vad som är innovativt med Eagle?
Trådlöst känns som (en ganska sent kommen) evolution, inte innovation.
Aldrig använt SRAM som sagt, men att kalla double tap för innovation är som att tillsätta mango til vaniljglass och kalla det för innovation.
Nej, det menar jag absolut inte.Då har det ju inte gjorts någon innovation på cyklar, menar du?
Hittils har jag mest fått bokstavskombinationer till svar och mycket få motiveringar till vad SRAM gör bättre än Shimano.Låter mer som att du bestämt dig för att sram är dåligt, och inte vill höra argument som inte bekräftar din teori.
Eagle är 12växlar. HG en fastsättningsstandard för kassetter. Banan och melon jämförelse.Hittils har jag mest fått bokstavskombinationer till svar och mycket få motiveringar till vad SRAM gör bättre än Shimano.
Jag förstår på riktigt inte vad som är innovativt eller bättre med Eagle kontra HG?
HG är ett transmissionsystem (?) Det innefattar växelramperna på kassetter, kedjor och namnet på kompatibel body. Det närmaste jag kunde komma och tänka på var att jämföra med Eagle, eftersom Sram tidigare använt sig av samma Shimano standard innan de designade sin egen.Eagle är 12växlar. HG en fastsättningsstandard för kassetter. Banan och melon jämförelse.
Ja, lite hycklare är jag.
Omdömet är absolut färgat av marknadsföring till Rock Shocks fördel ända sedan jag stod i skyltfönstret och dreglade över den pippigula Judy SL.
Bygger jag hoj idag så är det sannolikt med SID eller Pike.
Släpper de en pippigul top of the line gaffel imorgon så lägger jag en förhadsbeställning!
Behövde aldrig lufta min red-bromsar och då användes det under 5 år på min förra Cannondale-cross.Till och med jag kunde lufta mina redbromsar på första försöket.
Ja alltså, i första posten medger jag att jag i stort sett aldrig använt SRAM?Att du tycker Shimano HG är var en innovation men srams trådlösa växlar inte var det, visar ju tydligt hur färgad din åsikt var redan från början.
Om det inte var för svenska försvaret eller Val Kilmer skulle inte jag heller köra SRAM.
Och jag och flera andra har gett exempel på bra saker med sram, men du verkar bara vilja avskriva det med att kalla det ”bokstavskombinationer”, jag skiter fullständigt i om du tycker det är klädsamt, jag tänker inte skriva en uppsats i varför AXS och 1x 12sp har gett sram en boost i marknadsandelar när du uppenbarligen inte vill lyssna.Ja alltså, i första posten medger jag att jag i stort sett aldrig använt SRAM?
I rubriken undrar jag vad som är så bra?
Att du inte lyckats övertyga mig om förträffligheten hos SRAM genom att droppa oneliners på bokstavskombinationer och kritisera min avsaknad på objektivitet är ju sådär lagom klädsamt?
Jag kan iaf lätt komma på ett till alternativ .Hyr en cykel med Sram o testa. Enda sättet att få reda på om du gillar känslan i deras växlar o bromsar.
Jag kan iaf lätt komma på ett till alternativ .
Tack för att du deltog så här långt!Och jag och flera andra har gett exempel på bra saker med sram, men du verkar bara vilja avskriva det med att kalla det ”bokstavskombinationer”, jag skiter fullständigt i om du tycker det är klädsamt, jag tänker inte skriva en uppsats i varför AXS och 1x 12sp har gett sram en boost i marknadsandelar när du uppenbarligen inte vill lyssna.
Shimanos klingbultar med den där skåran och det helt värdelösa verktyget är motivering nog att inte köra shimano
För vem vill inte kunna dumpa kedjan till minsta drevet på kassetten så här fort:Senast är väl Transmission. Gilla eller inte. Men jag skulle inte vilja vara handlare och försöka sälja en ny tandläkarhoj utan den drivlinan idag.