Vad är Cykeln värd??
Nej, inte den i kolfiber. Är alltså en Camber FSR Comp och inte Camber FSR Comp Carbon.

Inte lätt att sälja cykel om man inte är insatt.
Det är nog egentligen lättare om du inte är ”insatt”. ?

Vill du ha ut så mycket som möjligt så lägg ut den på blocket, inte happy. Testa lite högre än sagt här och sänk efter ett tag om du inte får den såld. Jag skulle börjat på åtminstone 17 000. Jag säger inte att du kommer få det, men det är dumt att inte chansa.

Just nu finns det inte så mycket begagnat heldämpat under 20 000, priserna är fånigt höga.

Vad är Cykeln värd??
Det är nog egentligen lättare om du inte är ”insatt”. ?

Vill du ha ut så mycket som möjligt så lägg ut den på blocket, inte happy. Testa lite högre än sagt här och sänk efter ett tag om du inte får den såld. Jag skulle börjat på åtminstone 17 000. Jag säger inte att du kommer få det, men det är dumt att inte chansa.

Just nu finns det inte så mycket begagnat heldämpat under 20 000, priserna är fånigt höga.
Det kan vara värt att, i sammanhanget, nämna den folkdomstol som hanterar överpriser på ovan nämnda webbplats: https://happyride.se/forum/threads/blockettraden-2.1388084/page-328#post-4270428

Vad är Cykeln värd??
Det kan vara värt att, i sammanhanget, nämna den folkdomstol som hanterar överpriser på ovan nämnda webbplats: https://happyride.se/forum/threads/blockettraden-2.1388084/page-328#post-4270428
Vet inte riktigt vad den tråden har med hur mycket man kan sälja en cykel för...

Generellt sett så är det väldigt stor skillnad i vad en minoritet av cykelnördar (jag räknar mig själv som stolt cykelnörd) på ett mycket litet forum tycker att en cykel är värd och vad samma cykel faktiskt kan säljas för.

Vad är Cykeln värd??
Vet inte riktigt vad den tråden har med hur mycket man kan sälja en cykel för...

Generellt sett så är det väldigt stor skillnad i vad en minoritet av cykelnördar (jag räknar mig själv som stolt cykelnörd) på ett mycket litet forum tycker att en cykel är värd och vad samma cykel faktiskt kan säljas för.
Svårt att veta vad begagnatpriserna ligger på, så här i post-Covid tider. Hur mycket är det värt att få en cykel nu, jämfört med att vänta på en ny cykel med osäkert leveransdatum? Jag sålde en Camber Expert för 23 000 kr för tre år sedan. Jag gissar, utan att ha kollat, att den är värd ungefär lika mycket idag.

Vad är Cykeln värd??
Säljer cykeln i delar nu men Vad vore ett vettigt pris på denna?
Använd ett år fram tbx från jobbet haft remote loc på stumm stort sett sen dag ett så knappt använd.motor krascha så nu har den stått blivit bortglömd ?
Tackar för svar

FOX 32 Float Performance Air 27,5
FIT 4 /3 läges Scott Ride Loc Remote ,öppen, medium, stumm
Tapered Steerer 100mm travel
Svartanodiserade aluminium rör
15mmx110mm (Boost) QR thru-axle

Bilagor

• B8B3BF5E-5EE4-43EE-A74F-BFC88554C309.jpeg
    B8B3BF5E-5EE4-43EE-A74F-BFC88554C309.jpeg
    658.5 KB · Besök: 72
  • 9D6C6B40-8E8D-49E3-AFC2-52B86DAC2E99.jpeg
    9D6C6B40-8E8D-49E3-AFC2-52B86DAC2E99.jpeg
    607.5 KB · Besök: 79
  • 6CE49991-CBA0-496C-A945-FF8ECCC23AED.jpeg
    6CE49991-CBA0-496C-A945-FF8ECCC23AED.jpeg
    838.6 KB · Besök: 65
  • 3A9464AF-047B-4C52-87D2-AC0C20F5D564.jpeg
    3A9464AF-047B-4C52-87D2-AC0C20F5D564.jpeg
    492.7 KB · Besök: 69
Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Säljer cykeln i delar nu men Vad vore ett vettigt pris på denna?
Använd ett år fram tbx från jobbet haft remote loc på stumm stort sett sen dag ett så knappt använd.motor krascha så nu har den stått blivit bortglömd ?
Tackar för svar

FOX 32 Float Performance Air 27,5
FIT 4 /3 läges Scott Ride Loc Remote ,öppen, medium, stumm
Tapered Steerer 100mm travel
Svartanodiserade aluminium rör
15mmx110mm (Boost) QR thru-axle
om man ska följa rekommendationerna så ska en gaffel helservas varje år, 1000-1500 bara för det.
Så 2000 kanske?

Vad är Cykeln värd??
YT Jeffsy CF Pro 2019 ram (kolfiber) storlek L med helt nyservad Rockshox Deluxe dämpare hos verkstad (stora servicen).

Repor och skav finnes, inget nyskick estetiskt, ser helt okej ut som komplett cykel.

Alla lager i ramen bytta till 2022 säsongen, alltså rullat 1 säsong.

Med nuvarande dämpare (210x50) är det 140 slag men tar upp till 210x55 och blir då 150 i slag.

Bilagor

• 20181213-03_JEFFSY29_CF_Pro_Candy_Red_Seite-1140x694.jpg
    20181213-03_JEFFSY29_CF_Pro_Candy_Red_Seite-1140x694.jpg
    80.5 KB · Besök: 52
Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Hej, Jag har en Pinarello Montello från (tror jag) '91.

Columbus SLX-ram
Campagnolo Chorus VXL + bromsar
Mavic-hjul
Campagnoloskofäste (typ Look)
Höjd ram - vevparti 50 cm
Höjd sadelstolpe - vevparti 53 cm
Byggd av Batista Simonato
Röd metallicfärg

Skulle säga att skicket är bra. Framhjulet är inte original, men resten skall vara det.

Jag är andra ägaren av denna, köpte den 2010. Fick med originalkvitto som jag tror jag kan hitta.

Någon som har ett estimerat värde på denna idag?

Vad är Cykeln värd??
Här får du dig en funderare.
Byggd på Velobuilds VB-R-068 med full Ultegra Di2 R8050, Easton EC70 aero kolfiberstyre, Easton EA70 aluminium stam, Jagwire vajrar samt höljen, PRO Stealth sadel, KMC kedja samt 50mm kolfiberhjjul från Elite.
SRAM vevar och Edco hjul på bilden men det är inte kvar.
Av ren nyfikenhet, fick du denna såld?

Vad är Cykeln värd??
Vad är skäligt pris för;
Nishiki Roadmaster ram med små skrap
+ fäscht hollowtech-vevlager
+ Shimano RS-hjul
+ 10-delade reglage som är fula men funkar
+ Die Compe BRS101-par
+ 10-delad 105-bakväxel?

Vad är Cykeln värd??
Vänder mig åter igen till er för en vettig värdering.
Objekt 1 är en brukshoj som har rullat några semestrar. Cykeln är trotts det hyffsat fresh. Lx komponenter rakt igenom.
Trek 520 touring.
20230524_152527.jpg
20230524_151956.jpg

Objekt 2 är en fin vintage racer från slutet av 90 talet. Den har stått inne i 15+ år så den är riktigt fin. Den är dessutom relativt orörd. Shimano 600 (ultegra sti?). Greg Lemond Zürich
20230524_144418.jpg
20230524_144511.jpg
20230524_144523.jpg
20230524_144446.jpg

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Vad skulle ni säga ?
Ramen 2023 fuel ex 9.9
Komponenter från 2021 fuel ex 9.9 plus några helt nya. Växel, kedja dropper, kolfiber styre

Fox 36 factory och Float x factory
X01 Drivlina
Xt bromsar
Line Elit carbon hjul
Bontrager carbon styre/sadel

Nypriset på motsvarande hoj är rekat 117 k ser det ut som

Bilagor

• 20230519_171108.jpg
    20230519_171108.jpg
    1.2 MB · Besök: 86
Vad är Cykeln värd??
Hej.
Har en fråga ang prissättning.
Jag har en Scott G-zero nästan helt intakt ett annat framdäck för någon hade inte koll på vad som är mitt och ditt. Och förkortad sadelstång mitt ex sågade av utan vetskap.
Ska skulle behöva en pris idé.
Om den ska säljas. Eller om det är lättare att sälja isär plockad.

Ps. Om admin tycker denna tråd är felplacerad så flytta gärna till rätt.
IMG_8364.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Hej.
Har en fråga ang prissättning.
Jag har en Scott G-zero nästan helt intakt ett annat framdäck för någon hade inte koll på vad som är mitt och ditt. Och förkortad sadelstång mitt ex sågade av utan vetskap.
Ska skulle behöva en pris idé.
Om den ska säljas. Eller om det är lättare att sälja isär plockad.

Ps. Om admin tycker denna tråd är felplacerad så flytta gärna till rätt.
Visa bilaga 630366

Vad är Cykeln värd??
Småbarnsår och en sur rygg gör att min landsvägscykel blivit stående sista året, vilket känns lite onödigt. Känner dock att jag har dålig koll på vad den är värd, om nu priserna gått upp en massa på cyklar sista åren.

Ram: Wilier Cento 1 SR (2017)
Drivlina: Dura Ace 9070 Di2
Styre: FSA Plasma integrerat
Sadel Selle Italia SLR Kit Carbonio
Hjul: Zipp 404 (2018)

Allt är i fint skick, inga direkta skavanker eller skador.

Vad är Cykeln värd??
Den typen av cyklar, high-end kolfiber om jag förstått rätt, tappar nog snabbt i värde när de är några år gamla, svårt att sätta ett värde. Vilken grupp av cyklister köper den här typen av cykel 5-6 år gammal beg?
Haha, den gruppen av cyklister som jag ingår i antar jag - vad det nu är för grupp... "Nya-cyklar-är-för-dyra-eller-är-jag-bara-snål-gruppen" kanske? Jag kraschade min Ultimate under Nationaldagsloppet i helgen och tänkte kolla på den där som ersättare. Tyckte dock det lät lite dyrt så tänkte komma med ett bud, det var därför jag undrade.

Vad är Cykeln värd??
Haha, den gruppen av cyklister som jag ingår i antar jag - vad det nu är för grupp... "Nya-cyklar-är-för-dyra-eller-är-jag-bara-snål-gruppen" kanske? Jag kraschade min Ultimate under Nationaldagsloppet i helgen och tänkte kolla på den där som ersättare. Tyckte dock det lät lite dyrt så tänkte komma med ett bud, det var därför jag undrade.
Det var så jag menade, de som oftast tittar efter den här typen av cykel vill inte lägga särskilt mycket och det gör att priserna sjunker snabbt när cykeln börjar bli några år. Du som vill hitta en likadan ersättare till din nuvarande tror jag är beredd att gå högre än typköparen så det kanske är läge att vara lite cool?

Edi. 150 mil för en landsvägshoj är ju i princip bara några testrundor, borde vara i nyskick och då ännu svårare att bedöma pris på tycker jag.

Vad är Cykeln värd??
Det handlar väl sällan om cykeln utan om säljaren? Är det en person som äger en fyr här för att det är häftigt (?), något att visa upp etc eller någon som tycker om att cykla? Inte för att de senare nödvändigtvis skänker bort sina grejer, men visst 17 lägger de mer sällan ut fem år gamla hojar 15% under nypris?

Vad är Cykeln värd??
Det handlar väl sällan om cykeln utan om säljaren? Är det en person som äger en fyr här för att det är häftigt (?), något att visa upp etc eller någon som tycker om att cykla? Inte för att de senare nödvändigtvis skänker bort sina grejer, men visst 17 lägger de mer sällan ut fem år gamla hojar 15% under nypris?
Cykeln i fråga är ju dock av ramvarianten SLX och inte den billigare SL om det nu var cykeln ovan du syftade på med "15% under nypris". Inte för att det är särskilt relevant men enligt en googling verkar den haft ett nypris på ca. 35k när det begav sig. Nåja, vi får se vad säljaren säger, tack för svar iallafall!

Vad är Cykeln värd??
IMG_20230519_162854.jpg

verkar inte få den såld så sanitetscheckar här
scott gambler 10 från 2014. 26tum och dåtidens large
fox 40, dhx5.0 bägge factory med kashima
zee bromsar, saint drivlina.

vad är ett rimligt pris?

Vad är Cykeln värd??
26 tum är ju en juniorstorlek idag, så om du inte hittar någon som av olika anledningar gillar små hjul så är det ju delarna i sig som betingar ett värde. Det är som sagt till juniorer så både antalet köpare och deras köpkraft är ju mindre (färre!)

Men vad som är vettigt pris kan jag inte svara på.

Vad är Cykeln värd??
Hej!

Tänkte lägga ut denna skönhet men har dålig uppfattning på vad man skulle kunna få för den och hittar inte så mycket om den på nätet.

Har för mig att den var köpt på XXL men är inte helt säker. Scott har väl något samarbete med flera aktörer och gör sina egna om jag minns rätt?

Modellen i fråga heter Scott Scale Elite 900
Kolfiber ram, 29” hjul, framsämpare rockshox rl gold solo air, Shimano Deore XT

Runt 10 000 kanske inte är helt orimligt?

IMG_2361.jpeg
IMG_2360.jpeg

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Hej!

Tänkte lägga ut denna skönhet men har dålig uppfattning på vad man skulle kunna få för den och hittar inte så mycket om den på nätet.

Har för mig att den var köpt på XXL men är inte helt säker. Scott har väl något samarbete med flera aktörer och gör sina egna om jag minns rätt?

Modellen i fråga heter Scott Scale Elite 900
Kolfiber ram, 29” hjul, framsämpare rockshox rl gold solo air, Shimano Deore XT

Runt 10 000 kanske inte är helt orimligt?

Visa bilaga 634800Visa bilaga 634801
10 är definitivt rimligt, kanske uppåt 15 om den är i riktigt fint skick eller nyligen servats

Vad är Cykeln värd??
Hej,

Går i bytestankar och funderar lite vad jag skulle kunna sälja den nuvarande för:

Specialized Allez E5, Alu-ram med kolfibergaffel
40mm ICAN kolfiberhjul
Komplett Shimano 105 driv/broms (fälgbroms)

Allt är i mycket gott skick.

någon som har ett riktpris för detta?

Tack på förhand

Bilagor

• 8ADA8A1D-A9B6-4CC5-8747-4DB9E22AEF94.jpeg
    8ADA8A1D-A9B6-4CC5-8747-4DB9E22AEF94.jpeg
    999.6 KB · Besök: 65
Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Hej
Jag hade en kort stöd-kris samtidigt som min pappa hade 50-års-börja cykla-kris 2013-2014. Jag köpte då en ny och för mig mycket avancerad Trek MTB för ungefär 13-14k kr och cyklade sisådär 20 mil mtb-spår, 10 mil landsväg plus en cykelvasa. Sen dess har cykeln mest blivit stående och lite då och då har jag gjort försök att använda den till och från jobbet. Det har blivit mer och mer uppenbart för mig att cykeln inte är ämnad för detta ändamål utan passar bättre i skogen. Sittställning, allt växlande, låg komfort osv gör att jag vill sälja min mountainbike för att skaffa en mer ordinär vardagscykel.
Så hur gör jag som okunnig före detta mtb-cyklist för att bestämma ett vettigt pris? Kan jag få hjälp här att uppskatta ett riktpris?

Ber om ursäkt om den här typen av inlägg inte är tillåtna! Jag lyckades inte hitta några konkreta postregler.

Edit: Tackar ödmjukast på förhand!

Vad är Cykeln värd??
Hej
Jag hade en kort stöd-kris samtidigt som min pappa hade 50-års-börja cykla-kris 2013-2014. Jag köpte då en ny och för mig mycket avancerad Trek MTB för ungefär 13-14k kr och cyklade sisådär 20 mil mtb-spår, 10 mil landsväg plus en cykelvasa. Sen dess har cykeln mest blivit stående och lite då och då har jag gjort försök att använda den till och från jobbet. Det har blivit mer och mer uppenbart för mig att cykeln inte är ämnad för detta ändamål utan passar bättre i skogen. Sittställning, allt växlande, låg komfort osv gör att jag vill sälja min mountainbike för att skaffa en mer ordinär vardagscykel.
Så hur gör jag som okunnig före detta mtb-cyklist för att bestämma ett vettigt pris? Kan jag få hjälp här att uppskatta ett riktpris?

Ber om ursäkt om den här typen av inlägg inte är tillåtna! Jag lyckades inte hitta några konkreta postregler.

Edit: Tackar ödmjukast på förhand!
Jodå, det är nog ganska tillåtet. ?
Däremot kan det vara av lämpligt att skriva ut modell och vilka komponenter som sitter på.

Vad är Cykeln värd??
Småbarnsår och en sur rygg gör att min landsvägscykel blivit stående sista året, vilket känns lite onödigt. Känner dock att jag har dålig koll på vad den är värd, om nu priserna gått upp en massa på cyklar sista åren.

Ram: Wilier Cento 1 SR (2017)
Drivlina: Dura Ace 9070 Di2
Styre: FSA Plasma integrerat
Sadel Selle Italia SLR Kit Carbonio
Hjul: Zipp 404 (2018)

Allt är i fint skick, inga direkta skavanker eller skador.

Inga förslag? Så här ser den ut.

Bilagor

• IMG_3918.jpeg
    IMG_3918.jpeg
    878.3 KB · Besök: 179
Vad är Cykeln värd??
Inga förslag? Så här ser den ut.
Fin cykel. Priserna har nog överlag gått upp, men det motsatta får nog sägas gälla fälgbromsade hojar.

En okvalificerad gissning är att du nog inte kan förvänta dig något norr om 25 tusen. Hade den legat ute för 15-20 hade jag tyckt att det var en rimlig prissättning. Testa med 25 och var beredd på en del prutmån?

Vad är Cykeln värd??
Vad kan denna vara värd mån tro?

Efter att ha cyklat vätternrundan så har man fått mersmak och vill uppgradera mig. Denna blev ändå snäppet för liten.

En Trek one series 1.2 i storlek 54 från 2014.
Gått ca 70mil sedan ny
Inlämnad på service + däckbyte för ett par månader sen, nya däcken ( Bontrager AW3) har rullat ca 35mil.
Tiagra gruppset

Tack för all hjälp :)

Bilagor

• 1688594127291.jpg
    1688594127291.jpg
    1.1 MB · Besök: 85
Vad är Cykeln värd??
Vad kan denna vara värd mån tro?

Efter att ha cyklat vätternrundan så har man fått mersmak och vill uppgradera mig. Denna blev ändå snäppet för liten.

En Trek one series 1.2 i storlek 54 från 2014.
Gått ca 70mil sedan ny
Inlämnad på service + däckbyte för ett par månader sen, nya däcken ( Bontrager AW3) har rullat ca 35mil.
Tiagra gruppset

Tack för all hjälp :)
Vet inte vart jag fick Tiagra ifrån, det är ju Sora det ska vara!

Vad är Cykeln värd??
Hej,
Jag har en Premium Chesini som jag funderar på att sälja. Har dålig koll på vad den kan vara värd.
Den har Shimano 105, ombyggd till nya växelreglage vid bromsarna.
Broms/växelvajer går i ramen, enligt bilderna.
Dura Ace ax styrstam.
Finns även SPD-pedaler till den.

Osäker på storleken, passar mig som är ca 180cm.

Bilagor

• IMG_1285.jpg
    IMG_1285.jpg
    299 KB · Besök: 78
  • IMG_1284.jpg
    IMG_1284.jpg
    319.1 KB · Besök: 71
  • IMG_1283.jpg
    IMG_1283.jpg
    322.2 KB · Besök: 71
  • IMG_1282.jpg
    IMG_1282.jpg
    506.8 KB · Besök: 70
  • IMG_1281.jpg
    IMG_1281.jpg
    377.2 KB · Besök: 79
  • IMG_1280.jpg
    IMG_1280.jpg
    734.5 KB · Besök: 91
  • IMG_1279.jpg
    IMG_1279.jpg
    367.4 KB · Besök: 87
  • IMG_1278.jpg
    IMG_1278.jpg
    251.5 KB · Besök: 74
  • IMG_1277.jpg
    IMG_1277.jpg
    294.6 KB · Besök: 75
  • IMG_1276.jpg
    IMG_1276.jpg
    729.9 KB · Besök: 78
Vad är Cykeln värd??

Fin hoj! Det är lite inflation på "ok" retrohojar, så jag tror det är svårt att få några större pengar. Bättre att behålla :)

Vad är Cykeln värd??

Fin hoj! Det är lite inflation på "ok" retrohojar, så jag tror det är svårt att få några större pengar. Bättre att behålla :)
Flyttad posten till rätt tråd.

Vad är Cykeln värd??
Hej,

Vad fint att en sån här tråd fanns. Jag letar efter en modernare racercykel och ska därmed sälja min gamla retro söndagshoj när jag fått tag på en ny (canyon endurance 6/7 AL disc i M någon?). Har hängt i uppvärmt förrådsutrymme de senaste åren och används för lite. Storleken är XL misstänker jag, ca 60. Jag är 183 och det går fint men jag skulle inte rekommendera den till någon under 180, men går säkert fint upp till 195+. Har varit en skoj och rolig cykel att motionera på, jag har bytt sadel, bytt styrstam till en något kortare, bytt även pedaler, kedja ska bytas och slangar byttes idag.

Centurion Le Mans, köpte den på Fridhems cykel i Malmö för 13-14 år sedan och har haft den inomhus sedan dess. Lite punktrost på några ställen men helt ok skick.

Vad tror ni?

Bilagor

• IMG_7933.JPEG
    IMG_7933.JPEG
    458.9 KB · Besök: 56
  • IMG_7932.JPEG
    IMG_7932.JPEG
    560.7 KB · Besök: 58
  • IMG_7931.JPEG
    IMG_7931.JPEG
    437.7 KB · Besök: 54
  • IMG_7930.JPEG