Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur gjorde du borstarna?Kedjerengörare och ventilhatt
Bara öka antalet om det behövs.Ja, fiffigt! Men är de breda nog?
Snyggt!
Det är ingen nackdel, eller snarare;Ska den se ut som den ovan, och du vill ha den i tre delar?
Finns det en egen tråd för allt du gör med den där cykeln? Känns spontant som att det finns någon ambition om hyfsat lätt?

Då är frågan, hur man gör den til STEP?Step är nog enklaste lösningen.
Det är väl typ PDF för 3d filer ?
En galen person konverterade just filen till mig och skickade tillbaka som STP.Versionshistorik brukar alltid (?) gå förlorat om du byter från ursprungsformatet till något annat. Bara att bita ihop. Exportera sketcherna och importera i Fusion 360 och gör om den :)
Step borde ju finnas en exportfunktion för, det är väldigt vanligt med Step-filer.
Alt. Det går ganska bra med STL också, lite bökigare, men det finns funktion för att konvertera ytor till solider så du kan jobba vidare med den (om du inte råkar vara kung på ytor och jobbar vidare ändå).

Sketchup är ju lätt att komma igång med men jag körde in i väggen ganska snabbt. Att göra ändringar i en komplex modell kan bli en riktig plåga. Fusion 360 har en betydligt högre tröskel för att börja bli produktiv men när man väl lärt sig grunderna är det helt överlägset. Parametrar, komponenter och en tidslinje där du kan gå tillbaks och ändra en tidigare operation utan att göra undo på de som kommer efter är snudd på magi. Allt man ritar är matematiska funktioner vilket gör att kurvor och böjda ytor förblir kontinuerliga oavsett zoomningsgrad.
Jag försökte med gimp men skillnaden mot Photoshop på flera områden var allt för stor. Programmen klarar samma saker men det ligger i ergonomin. Man är sjukt trasig som människa egentligen som hänger upp sig i dessa saker men det blir ju onlekligen barriärer.![]()
OpenSCAD
openscad.org
här tänkte jag börja grotta ned mig.

@kebarb ja, det går ju. Men de här hänger man på och passformen är rätt tight så det sitter fint på plats. Printade i PETG. Det greppar bra tycker jag. Men då är jag inte så våldsam iofs, behövs bättre grepp slänger man in en gummibit där, bra idé.
Upptäckte att det var lite små spår där kanske så jag fixade en variant med större spår också. Varför välja när man kan ha båda ? behövs det t ex för en bakdämpare skulle man ju kunna fixa en speciell adapter för bakdämpar-axeln, med 30mm diameter eller vad det kan vara. Finns inga begränsningar med 3D-printer ? man skulle kunna printa i TPU också men det har jag inte köpt nåt än, hade varit kul att prova.
Mina måste printas uppifrån och ner, så kraften ligger i lagerriktningen då. Om man inte ska köra med supports. Men iaf, så hårt kan man inte dra, trots att det är 100% infill. Men PETG är så mjukt så det deformas lätt. Fråga mig inte hur jag vet ? (fick gå över till mina aluminium-backar). Möjligt att PLA skulle vara bättre om man vill kunna ta i mer, får prova det nästa gång.Jag tabbade mig på min soft-jaw och printade i fel riktning. Jag tror det är smartast om trycket ligger i lagerriktningen, för annars när man drar åt hårt kan det knäcka av.
Att dömma av bilden gissar jag på att du har en resin-printer?Skriver bara ut Warhammer-gubbar. Borde kanske printa lite cykelsaker också...
Ja, en Anycubic Photon mono.Att dömma av bilden gissar jag på att du har en resin-printer?
Hur blir hålldastheten på saker man printar med den där manicken?