UCI Mountain Bike World Cup (XCO/XCC/XCM/DHI/EDR)

Kanske ska sätta spoiler taggar på den där? Jag klarade mig för jag undvek tråden tills jag hann se racet, men kan ju vara schysst att inte spoila resultatet på nått dygn iaf?
Att kunna diskutera resultat är väl en av poängerna med den här tråden för tusan ?
Vill man inte veta resultat så håller man sig borta från sociala medier.

En fungerande tradition ang spoilers är att trådar på ämnet "tävlingen", "personen" etc inte spoilar i rubrik men absolut får spoila i tråden. Då kan man till 98% kolla Happy utan att bli spoilad, så länge man inte går in i trådar som uppenbarligen är till för att diskutera tävlingen/personen etc. Att inte kunna diskutera/följa pågående/avslutade tävlingar i trådar som specifikt är avsedda för detta blir lite väl förbjudande.

En fungerande tradition ang spoilers är att trådar på ämnet "tävlingen", "personen" etc inte spoilar i rubrik men absolut får spoila i tråden. Då kan man till 98% kolla Happy utan att bli spoilad, så länge man inte går in i trådar som uppenbarligen är till för att diskutera tävlingen/personen etc. Att inte kunna diskutera/följa pågående/avslutade tävlingar i trådar som specifikt är avsedda för detta blir lite väl förbjudande.

Jag kräver realtidsuppdateringar.

Super att kunna se och följa u23. Tyvärr var det ett uruselt resultat av de svenska herrarna i u23. De tappade 20 placeringar på startloopen. Sen fortsatte de tappa. Jag hade inte förväntat mig att de skulle vara bland topp 10. Men om man är bland de bästa svenskarna så kan man förvänta sig att åtminstone en ska klara topp 40.

Leo kom väl typ 16e i junior, klart bra?
Samma Leo som frågade här när han undrade hur man fixade spons för många år sen.
Denna Leo

Screenshot_20230513_195510_Samsung Internet.jpg

Trist bara koncentrerat på 3första. Inte änns tider för längre bak. Undrar hur går för Rissveds

Jaha första helgen avklarad. Väldigt spännande. Tyckte Bart nämnde att mvdp skulle cykla en mtb-kupp först i slutet av aug i Andorra? Vore som sagt jäkligt spännande att se pidcock vs mvdp i en mtb-tävling i år

Kul att man kan komma på podiet på en Decathlonhoj ?
Ja det känns ju för jävligt ärligt talat. Allt jag har lärt mig här på happy stämmer alltså inte? Hur kan det vara möjligt? Jag trodde vi hade kommit överens om att ALLT handlar om hur dyr cykel man har? Alternativt hur progressiv geometri nämnda hoj innehar. För det kan ju självklart inte ha med mig att göra? Sen kommer en jävla fransman och förstör allt. Fy fan.

Ja det känns ju för jävligt ärligt talat. Allt jag har lärt mig här på happy stämmer alltså inte? Hur kan det vara möjligt? Jag trodde vi hade kommit överens om att ALLT handlar om hur dyr cykel man har? Alternativt hur progressiv geometri nämnda hoj innehar. För det kan ju självklart inte ha med mig att göra? Sen kommer en jävla fransman och förstör allt. Fy fan.
Gissar iofs Nino eller annan herrar vmTop3 skulle kunna vinna ett SM lopp på Biltema cykel ;)

Jag försökte lista ut vilken prislapp cykeln hade medan de cyklade. Men var svårt att se exakt utrustning. Dämparen såg ut att vara något billigt som väger över 2kg.

Dom har väl inte släppt just den här modellen till allmänheten vad jag kan se? Men svårt att säga var den kommer att landa på. Den vita (äldre?) modellen som finns på decathlons hemsida med GX och lite andra komponenter ligger ju på 37.000. Men gissningsvis blir det nog några kronor till för den nya. Garanterat prisvärd lär den nog bli.

Dom har ju även några nya enduro-hojar i pipelinen med riktigt bra komponenter. Spekuleras om att dom förmodligen landar runt 25-30 tkr för instegsmodellen så det lär bli en tuff konkurrent till tex Canyon Spectral och liknande hojar.

Man kan nog lugnt konstatera att Rockrider tagit steget in i finrummet nu. Lite samma resa som Skoda gjorde med sina bilar för ca 20 år sen. Kul med konkurrens till dom etablerade märkena. Och (om man får önska) något som pressar ner priserna lite...

Detta ska ju vara teams påstår dom. Undrar dock om priset stämmer. Tycker jag sett ett högre pris innan. 3700 euro för sub 10kg....

Pund var det visst. I sek

Ja lite svårt att avgöra vilken modell man ska jämföra med. Lyssnade lite på podden som fanns i artikeln bikerumor ovan och där sa utvecklarna från Decathlon/Rockrider att den modellen som tävlas på just nu inte kommer att släppas till allmänheten förrän nästa år.

MTB RACE 900 TEAM EDITION XX1 AXS (som jonte987 länkar till ovan) är ju inte direkt billig. Nästan 50 lakan för en hardtail...

Declaton ska väl ut med ett world tour lag nästa år också som ska köra på Van Rysel cyklar ..

Hon har nog sluppit köpa den själv. Allebike står med som sponsor på hennes hemsida.
Det tror nog jag med men känns spontant inte självklart att ett märke som bara säljer lokalt sponsra en cyklist från ett land man inte finns i. Men hon kanske är så pass känd så hon anses ”internationell” och därmed ger ett mervärde i Sverige.

Det tror nog jag med men känns spontant inte självklart att ett märke som bara säljer lokalt sponsra en cyklist från ett land man inte finns i. Men hon kanske är så pass känd så hon anses ”internationell” och därmed ger ett mervärde i Sverige.
Säljer lokalt? Du vet väl att det här med internet är en internationell företeelse? Och lär väl även va på + sidan för deras försäljning i Sverige att deras hoj vinner en världscuptävling .

Kul att downhillsäsongen är igång på riktigt också. Fortfarande oklart vad man ska tycka om det nya upplägget med tanke på hur vissa har garanterade platser till finalåk. Trodde inte jag skulle säga det men Rob Warner är saknad.

Kul att downhillsäsongen är igång på riktigt också. Fortfarande oklart vad man ska tycka om det nya upplägget med tanke på hur vissa har garanterade platser till finalåk. Trodde inte jag skulle säga det men Rob Warner är saknad.
Jag tycker de svenska kommentatorerna sköter sig i XCC/XCO iaf.
Har för mig Rob Warner fanns i den rent engelska sändningen?

Jag tycker de svenska kommentatorerna sköter sig i XCC/XCO iaf.
Har för mig Rob Warner fanns i den rent engelska sändningen?
Nej, Rob är borta. Det var den irländaren som kommenterar Enduro tillsammans med nån fransman. Den svensk som kommenterade downhill verkade inte ha koll på sporten över huvud taget, ingen aning vem det var.

Både dam och herrfinalen var ju riktigt bra, fantastiska åk av både Williams och Atherton.
Ja svenska kommenteringen var inget vidare, verkade knappt veta vilka damåkarna var , bytte till engelska till finalen.

Tillbaka
Topp