Brombelägg - hitta några med lägre initial bite?

Magnus K

Aktiv medlem
Hej!

Bromskänsla är ju väldigt personligt men i den här tråden så undrar jag om någon sett en test av bromsbelägg där hänsyn tas till initial bite, dvs hur fort beläggen hugger?

På lösa eller hala underlag så känner jag att min frambrom är lite för lätt att få för mycket bromsverkan med. Setup fram är:
Shimano Deore handtag + 4-kolvs ok
200mm bromsskiva
Bromsbelägg Trick stuff Power

Shimanos bromsar är ju definitivt mer av/på än SRAMs, men fram till nu har jag gillat den känslan.

Så, finns det nån lista över bromsbelägg där jag kan hitta nåt med lite lägre initial bite men i övrigt liknande som Trick Stuffs Power-serie?

Mvh
Magnus

Ett par standard shimano-m resin-belägg lär ge lägre initialt bett motför trickstuffs power.
Kanske prova gå tillbaka till dom och se ifall du tycker att det funkar bättre?

Är nog svårt att få något som bibehåller max-kraft men ger mer modulation

Ett par standard shimano-m resin-belägg lär ge lägre initialt bett motför trickstuffs power.
Kanske prova gå tillbaka till dom och se ifall du tycker att det funkar bättre
Sant, tyvärr upplever jag att std Shimano-belägg antingen överhettar eller tappar bromskraft lätt pga smuts.

Sant, tyvärr upplever jag att std Shimano-belägg antingen överhettar eller tappar bromskraft lätt pga smuts.
Ett par av dom andra modellerna sv bromsbelägg dom har då?https://trickstuff.de/bremsbelaege/ IMG_0587.png

Tillbaka
Topp