UprightCitizen
Aktiv medlem
Downcountry - visa vad du kör
Dessutom smörkopp mot småstötigheten. Dom verkar ha legat i.Nu har Charger 3 kommit, med floating piston. Kanske löser den dina problem?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Dessutom smörkopp mot småstötigheten. Dom verkar ha legat i.Nu har Charger 3 kommit, med floating piston. Kanske löser den dina problem?
Dessutom smörkopp mot småstötigheten. Dom verkar ha legat i.
Dyrt men fortfarande billigare än en Fox 36a. Och charger 3 verkar inte gå att sätta på tidigare modeller.Tänkte att Makten "bara" kunde köpa en Charger 3 till sin Pike och starta en ny tråd: "Är RS Charger 3 en #skitkonstruktion?".
Att köpa en 2023 Pike Ultimate är riktigt dyrt!
Nix, tvärstopp. Inte bakåtkompatibel för pike.Tänkte att Makten "bara" kunde köpa en Charger 3 till sin Pike och starta en ny tråd: "Är RS Charger 3 en #skitkonstruktion?".
Att köpa en 2023 Pike Ultimate är riktigt dyrt!
Fast är den bättre?Dyrt men fortfarande billigare än en Fox 36a.
Vilken är bättre än vad?Fast är den bättre?
Jag skulle säga att problemet redan är löst med Fox 36 och Grip2. Den har förstås nackdelar också, men inte tillräckligt för att jag ska orka hålla på mer.Nu har Charger 3 kommit, med floating piston. Kanske löser den dina problem?
Känns som det gäller hälften av alla hojar i den här tråden, en 15 kilos,140mm, 63 graders trail hoj, är defenitivt inte down country ?.Jag tror du postade i fel tråd.
Definitionen av DC kan ju ältas, men 160+mm slag, 27,5 och 64graders HA är inte en upphottad XC hoj.
@Makten fick du någon klarhet i vad det faktiskt var som var fel på gaffeln?Jag skulle säga att problemet redan är löst med Fox 36 och Grip2. Den har förstås nackdelar också, men inte tillräckligt för att jag ska orka hålla på mer.
IFP är ju för övrigt inte nödvändigtvis en fördel jämfört med blåsa. Mer friktion.
Nja, men om du plöjer den här tråden så står det en hel del: https://happyride.se/forum/threads/aer-rs-charger-2-1-en-skitkonstruktion.3686998/@Makten fick du någon klarhet i vad det faktiskt var som var fel på gaffeln?
Den var härlig! Ligger den i samma klass som en Top fuel typ (geometri osv)?Dags att visa en äkta DC. En Intense SniperT Elite.Storlek XL. En Lackarbäcksraket Visa bilaga 560291
Jag har inte vägt min men den borde ligga under 12 kg trots XL storleken. Och den ligger nära Treken i geometrin.Den var härlig! Ligger den i samma klass som en Top fuel typ (geometri osv)?
Vad väger denna?
Är du nöjd med den? Funderar på den där nämligen.Marin Rift Zone, just nu i ’trenduro’-skepnad.Visa bilaga 540669
Fantastiskt kul cykel. Jag gillar korta kedjestag och kombinationen med längre reach och "lagom" slack HA så blir den både trygg och lekfull på samma gång. L för mig på 179cmÄr du nöjd med den? Funderar på den där nämligen.
Lutar stark mot den där. Bra pris och jäkligt positiva recensioner vad jag har läst.Fantastiskt kul cykel. Jag gillar korta kedjestag och kombinationen med längre reach och "lagom" slack HA så blir den både trygg och lekfull på samma gång. L för mig på 179cm
Fantastiskt kul cykel. Jag gillar korta kedjestag och kombinationen med längre reach och "lagom" slack HA så blir den både trygg och lekfull på samma gång. L för mig på 179cm
Fin! Och på min älskade öj dessutom ?Visa bilaga 632187
Radon Skeen Trail AL 8.0. 130 mm fram och 120 bak. Rätt mycket bang for the buck tycker jag.
Uppgraderade min Tallboy 4 till en 5:a. Första gången jag köpt lika ram som den jag haft tidigare. Har inte hunnit testa den än och kommer förmodligen inte märka nån skillnad ?
Hur upplever du skillnaden mellan DPS och RS SD?Visa bilaga 540682
Visa bilaga 540683
Tallboy 4 med RS Super deluxe bak istället för Fox DPS. Tycker den funkar väldigt bra för stigåkning. Lite stötig när det är stökigt och går lite fortare.
Har även en DH, en pumptrack och en fatbike för att kunna åka det mesta annat.
Fick ett bra pris på 5:an. Endast därför jag bytte. Inbillar mig att värdet på cykeln håller lite längre så.Varför en ny ram då, bara färgen?
Är nyfiken på om du känner någon skillnad. Har själva funderat på en Tallboy 4, men har bestämt mig att jag (ännu?) inte behöver en FS igen.
Det lilla jag kört med DPS:en så tyckte jag den gick bättre än SD:n. Visade sig sen att jag vänt en bricka fel i shimstacken (eller om det var ovanför) på SD:n. Sen gick de väl ungefär lika bra tror jag. Inte provat DPS:en efter det. Huck2flat shimsade om SD:n från M M till L L också. Har kört 4:an med coil också å då gick cykeln som bäst tyckte jag, förutom uppför (ingen climbswitch). Även om jag gillar cykelprylar så är jag ingen dämparnörd. Så nån annan kan säkert jämföra bättre.Hur upplever du skillnaden mellan DPS och RS SD?
För att du köper en extra ram? Ibland är det bäst att inte räknaFick ett bra pris på 5:an. Endast därför jag bytte. Inbillar mig att värdet på cykeln håller lite längre så.
Javisst! Vart på öjn håller du till?Fin! Och på min älskade öj dessutom ?
Bor tyvärr inte kvar. Har familjen kvar så hälsar på så ofta jag kan. Närmare 3 veckor kommer det bli i sommar iaf ?Javisst! Vart på öjn håller du till?
Sålde såklart 4:an innan jag köpte 5:an.För att du köper en extra ram? Ibland är det bäst att inte räkna
Budget?Sugen på några lätta hjul till min spur. De stans arch s2 som kom med cykeln väger 2 kg+ ?
Tittat på hunts proven hjulset främst pga den schyssta garantin om man kraschar dem. Finns det några andra man bör titta på?
Ironiskt med namnet "Proven" när de sprack för pinkbike under testet. Säkert helt okej hjul ändå men det finns ju rätt mycket alternativ för de närmare 15 000 kr som hjulen kostar med dagens växelkurs.Sugen på några lätta hjul till min spur. De stans arch s2 som kom med cykeln väger 2 kg+ ?
Tittat på hunts proven hjulset främst pga den schyssta garantin om man kraschar dem. Finns det några andra man bör titta på?
Ja det var lite ironiskt. Dock tyckte jag över lag deras artikel gav ett gott intryck.Ironiskt med namnet "Proven" när de sprack för pinkbike under testet. Säkert helt okej hjul ändå men det finns ju rätt mycket alternativ för de närmare 15 000 kr som hjulen kostar med dagens växelkurs.
Ja det var lite ironiskt. Dock tyckte jag över lag deras artikel gav ett gott intryck.
Det enda som gjort att jag just intresserat mig för hunt är deras väldigt schyssta crash replacement på de dyrare hjulen. Finns det några andra märken i samma prisklass med liknande garantier?
Är det baserat på något? Jag har inte hittat några skriverier om att deras xc hjul skulle vara svagare än konkurrenternas?Det verkar behövas på dessa hjul!
Helst inte dyrare än Hunt hjulen som ligger på 1100 eur med rabatt.Budget?
Är det baserat på något? Jag har inte hittat några skriverier om att deras xc hjul skulle vara svagare än konkurrenternas?
Helst inte dyrare än Hunt hjulen som ligger på 1100 eur med rabatt.