Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur tycker du nya Monstern är att köra? Verkar vettig på pappret.Hoppar lite mellan stor äventyrshojar och små roliga, insett att det kommer att vara fikarundor i fint väder (dvs som cyklingen) som gäller så denna får stanna ett tag.Visa bilaga 633444
Hur tycker du nya Monstern är att köra? Verkar vettig på pappret.
OK, men vad är fördelarna då?bara sånt som att växellådan är Honda-smutt, inte ryckig på låga varv, inte massa vibrationer, man kan hitta neutralen och det rasslar och skramlar inte om den på tomgång. Och kostar bara som en S-Works!
”ducatisjälen” sitter väl enligt ducatister just i det som är lite halvdant om jag förstått det rätt, så vibrationer och dålig tillförlitlighet är väl själva grejen. Jag är uppenbarligen för själlös för att fatta storheten i det ofullständiga!OK, men vad är fördelarna då?
M.v.h
f.d. Ducatiägare som numer kör Husa 650
Det är ju inte HD man är ute efter (som kräver följebil innan V-rod). Men en själlös hoj som inte väcker känslor kan jag vara utan. Sista gången jag körde Speed triple så hade den skön karaktär, men alldeles för tidigt varvstopp. Förhoppningsvis har du lite roligare motor.”ducatisjälen” sitter väl enligt ducatister just i det som är lite halvdant om jag förstått det rätt, så vibrationer och dålig tillförlitlighet är väl själva grejen. Jag är uppenbarligen för själlös för att fatta storheten i det ofullständiga!
precis, det är långt ifrån alla hojar som har en själ och personlighet, hur bra dom än är!Men en själlös hoj som inte väcker känslor kan jag vara utan.
Jag raljerade lite, vibrationer från twinnen och lite rassel från kopplingen har jag inget emot och jag förstår att det kan vara en del av charmen/själen hos en Ducati.”ducatisjälen” sitter väl enligt ducatister just i det som är lite halvdant om jag förstått det rätt, så vibrationer och dålig tillförlitlighet är väl själva grejen. Jag är uppenbarligen för själlös för att fatta storheten i det ofullständiga!
Modern gaffelvinkel?Den här delar en konceptuell lösning med trampcyklar. Som inte någon av de längre upp har tror jag. Rätt svar belönas med en gratis cykeltur i valfritt väder.
Visa bilaga 633687Gamla grejor fungerar bra om man håller efter dem.
Äsch, ABS kom tidigt på Sportster.Mekaniska, usla bromsar?
När jag hängde mkt i mc-världen så provade jag många harleys inför köp men varken bromsar eller väghållning var ngt att skriva hem om.Äsch, ABS kom tidigt på Sportster.
Bytte till ISR bromsar med stålomspunna slangar för 15 år sedan, stoppar braNär jag hängde mkt i mc-världen så provade jag många harleys inför köp men varken bromsar eller väghållning var ngt att skriva hem om.
Slutade med några år på japansk custom?
Kedjan på höger sida!Den här delar en konceptuell lösning med trampcyklar. Som inte någon av de längre upp har tror jag. Rätt svar belönas med en gratis cykeltur i valfritt väder.
Visa bilaga 633687Gamla grejor fungerar bra om man håller efter dem.
Grym hoj! Blir inte så ofta avundsjuk men nu så... :)De var snabba med leverans! Provkörde just nya hojen, Street Triple Moto 2. Oväntat mycket bättre och smidigare upplevelse än Panigalen - bara sånt som att växellådan är Honda-smutt, inte ryckig på låga varv, inte massa vibrationer, man kan hitta neutralen och det rasslar och skramlar inte om den på tomgång. Och kostar bara som en S-Works! Sjukt prisvärt om man jämför med det (vilket är vad jag väljer att jämföra med så allt känns mindre dyrt).
Du var inte sugen på en HD Panamerica?Efter 30 år på Harleys, så var det dax att bejaka gubben i mig.
Landade i en Triumph Tiger 900.
Var som att byta från en tidig 90tals mtb, till en flång ny S-works.
Jo, den var jag allt å kollade på.Du var inte sugen på en HD Panamerica?
Gött att du är ärlig, dom flesa bikers skulle inte uttrycka sig så?Efter 30 år på Harleys, så var det dax att bejaka gubben i mig.
En Tiger är aldrig fel. Men nyfiken, har du testat HD:s äventyrshoj som jämförelse? Den verkar helt ok också.Efter 30 år på Harleys, så var det dax att bejaka gubben i mig.
Alltså, en Harley är en Harley och det blir säkert en till så småningom.?Gött att du är ärlig, dom flesa bikers skulle inte uttrycka sig så?
Jodå, jag provade.En Tiger är aldrig fel. Men nyfiken, har du testat HD:s äventyrshoj som jämförelse? Den verkar helt ok också.
Är intresserad av en ny offroad o var också o kollade HDn, men den var bra dyr och jag gillade inte hur elpryttlar var monterade mrd små vinkeljärn o grejer så det såg väldigt ihopslängt ut. Nu står valet mellan Traja, Ducati Desert X o Yamaha T7 Dakar.Du var inte sugen på en HD Panamerica?
Dyr är den.Är intresserad av en ny offroad o var också o kollade HDn, men den var bra dyr och jag gillade inte hur elpryttlar var monterade mrd små vinkeljärn o grejer så det såg väldigt ihopslängt ut. Nu står valet mellan Traja, Ducati Desert X o Yamaha T7 Dakar.
Till och med?Alltså, en Harley är en Harley och det blir säkert en till så småningom.?
Men till och med Sonny Barger sa att det finns bättre.....
Rå!! ? Kan tänka mig ljudet på den...Kommit fram till att det var dags för det där kortet nu, efter många års enduro och crossåka, så nu står det en Ducati Scrambler 800:a i garaget och väntar...
Visa bilaga 634499