Hade en man på 189cm 92kg passat bra på den här eMTB cykeln med ramstorlek 52cm?

Simon676

Medlem
Hade en man på 189cm 92kg passat bra på den här eMTB cykeln med ramstorlek 52cm?
Cykeln ska köpas begagnad åt pappa, här är butikslänk: https://www.probikeshop.com/en/gb/serious-bear-peak-8000-intube-27-5-electric-mtb-black/206651.html (27.5+" så om jag inte har helt fel motsvarar hjulstorleken en 29" inklusive de större däcken).

Är mest orolig för att den skulle kunna vara för liten för honom, så därför jag skapar den här tråden, har försökt söka online men känner inte riktigt att jag hittat ett fullgott svar.

Väldigt tacksam för svar ?

Mvh Simon

Nu hör väl frågan egentligen hemma i den andra delen av forumet i och med att det rör sig om en e-mtb, men som du själv har konstaterat så saknas relevant information om cykeln på nätet. Utan en tabell som utvisar cykelns geometri så kan man bara spekulera om hur den passar.

Strl 52 låter ju minst sagt litet till den kroppen.

Strl 52 låter ju minst sagt litet till den kroppen.
Aj, det låter ju inte bra, den finns in 44, 47 och 52cm så antog att det skulle vara en typisk "small, medium, XL" men den kanske bara är allmänt liten då?

Förlåt för att den är på fel del av forumet förresten, är ny här ?

Aj, det låter ju inte bra, den finns in 44, 47 och 52cm så antog att det skulle vara en typisk "small, medium, XL" men den kanske bara är allmänt liten då?

Förlåt för att den är på fel del av forumet förresten, är ny här ?
red: svar i fel tråd.

Senast ändrad:
du kan ju be säljaren mäta dels avståndet från sadelstolpe till styrstolpe, dels från vevparti till styrets mitt. lätt gjort, sedan jämföra med andra cyklar och deras storleksrekommendationer.

ett annat mått som är intressant men inte direkt har med storleken på cykeln att göra är vevhushöjden gentemot marken. är det under 32 cm kommer pedalislag som ett brev på posten. en irriterande egenskap som är alltför vanligt utbredd, läs moddäärn.

Det är en MTB så storlek 52 är ju att likställa med typ XL eller XXL. Men det beror ju på övrig geo.
Min XXL mtb är jämförelsevis med samma dåliga mått storlek 48.
Eftersom ingen info finns så är det antagligen en omodern ram som är kort och hög och storleken är typ XL

Dyr på det stället. Bikester sålde ut dem för 17' för inte så länge sedan. Du kan nog hitta en motsvarande Cube hos XXL för 19' ifall de har kvar 22'orna i någon butik?

Annars har Bikester kvar föregångaren (tror jag det är i alla fall då den har externt batteri) med storleksbenämning på cm:

Det är en MTB så storlek 52 är ju att likställa med typ XL eller XXL. Men det beror ju på övrig geo.
Min XXL mtb är jämförelsevis med samma dåliga mått storlek 48.
Eftersom ingen info finns så är det antagligen en omodern ram som är kort och hög och storleken är typ XL
Tack, det låter bra, antar att den lär passa ganska bra då ?

Tillbaka
Topp