[OT] Är det några här som kör MC? / Visa din MC

Några moppar måste man ju ha. :) Detta är favoriten tror jag.
846B8E62-A110-4724-AEE3-A5FB5E6CFC0A.jpeg

Hur tycker du nya Monstern är att köra? Verkar vettig på pappret.

Vet ju att många klagar på att de tagit bort railsen och gått mot Panigalechassit på denna, men jag har inte den traditionen med mig så för mig är den jättefin :)

Köregenskaperna är kanon, det är ju lite "Ducatibröt" som det ska vara med twinen så den är inte så len som tex MT09 osv. Sitter dessutom Termignonisystem på den. Sitter dessutom väldigt bekvämt på den trots 186cm. Quickshiftern funkar grymt bra. Lätt och kvick och skön känsla i hojen.

Hade nästan bestämt mig för en Yamaha XSR900 när denna dök upp och jag blev förtjust.

De var snabba med leverans! Provkörde just nya hojen, Street Triple Moto 2. Oväntat mycket bättre och smidigare upplevelse än Panigalen - bara sånt som att växellådan är Honda-smutt, inte ryckig på låga varv, inte massa vibrationer, man kan hitta neutralen och det rasslar och skramlar inte om den på tomgång. Och kostar bara som en S-Works! Sjukt prisvärt om man jämför med det (vilket är vad jag väljer att jämföra med så allt känns mindre dyrt).
564D2C8B-48F3-4F42-90C6-85F93A5C16B9.jpeg
79E33BA1-A951-4E3E-9F2C-FA63684B626F.jpeg

OK, men vad är fördelarna då? :LOL:

M.v.h

f.d. Ducatiägare som numer kör Husa 650
”ducatisjälen” sitter väl enligt ducatister just i det som är lite halvdant om jag förstått det rätt, så vibrationer och dålig tillförlitlighet är väl själva grejen. Jag är uppenbarligen för själlös för att fatta storheten i det ofullständiga!

”ducatisjälen” sitter väl enligt ducatister just i det som är lite halvdant om jag förstått det rätt, så vibrationer och dålig tillförlitlighet är väl själva grejen. Jag är uppenbarligen för själlös för att fatta storheten i det ofullständiga!
Det är ju inte HD man är ute efter (som kräver följebil innan V-rod). Men en själlös hoj som inte väcker känslor kan jag vara utan. Sista gången jag körde Speed triple så hade den skön karaktär, men alldeles för tidigt varvstopp. Förhoppningsvis har du lite roligare motor.

Jag raljerade lite, vibrationer från twinnen och lite rassel från kopplingen har jag inget emot och jag förstår att det kan vara en del av charmen/själen hos en Ducati.
Däremot blev jag faktiskt överraskad och besviken över hur okänslig och dålig växellådan var. Svårt att hitta rätt och quickshiftern funkade sisådär. Byggkvaliteten var inte heller direkt imponerande för en hoj som kostar över 200’. Ungefär samma kvalitetskänsla som KTM RC390n jag också haft. Men den kostade ca 60’ ny…

Den här delar en konceptuell lösning med trampcyklar. Som inte någon av de längre upp har tror jag. Rätt svar belönas med en gratis cykeltur i valfritt väder.
Visa bilaga 633687Gamla grejor fungerar bra om man håller efter dem.
Kedjan på höger sida!
Gaffelvinkeln är inte original utan betydligt flackare. Tungstyrt men riktningsstabilt.

De var snabba med leverans! Provkörde just nya hojen, Street Triple Moto 2. Oväntat mycket bättre och smidigare upplevelse än Panigalen - bara sånt som att växellådan är Honda-smutt, inte ryckig på låga varv, inte massa vibrationer, man kan hitta neutralen och det rasslar och skramlar inte om den på tomgång. Och kostar bara som en S-Works! Sjukt prisvärt om man jämför med det (vilket är vad jag väljer att jämföra med så allt känns mindre dyrt).
Grym hoj! Blir inte så ofta avundsjuk men nu så... :)

Efter 30 år på Harleys, så var det dax att bejaka gubben i mig.
Landade i en Triumph Tiger 900.
Var som att byta från en tidig 90tals mtb, till en flång ny S-works.

Bilagor

• 20220427_122438.jpg
    20220427_122438.jpg
    968.8 KB · Besök: 94
  • 20200423_145401.jpg
    20200423_145401.jpg
    949.7 KB · Besök: 92
  • FB_IMG_1679607823465.jpg
    FB_IMG_1679607823465.jpg
    60.9 KB · Besök: 82
  • IMAG1279.jpg
    IMAG1279.jpg
    742 KB · Besök: 91
En Tiger är aldrig fel. Men nyfiken, har du testat HD:s äventyrshoj som jämförelse? Den verkar helt ok också.
Jodå, jag provade.
Men som sagt, det är i mina ögon ingen "riktig" HD. Nu när jag kunde välja fritt, så kändes den ärligt nog väldigt amerikansk. Alltså som en gammal jänkare.
Och för första gången på 30år så fick frugan vara med och provåka.?
Hon satt bättre därbak på 900an, så då var valet lätt.
Den är fruktansvärt "krispig" i jämförelse, enligt mig.

Du var inte sugen på en HD Panamerica?
Är intresserad av en ny offroad o var också o kollade HDn, men den var bra dyr och jag gillade inte hur elpryttlar var monterade mrd små vinkeljärn o grejer så det såg väldigt ihopslängt ut. Nu står valet mellan Traja, Ducati Desert X o Yamaha T7 Dakar.

Är intresserad av en ny offroad o var också o kollade HDn, men den var bra dyr och jag gillade inte hur elpryttlar var monterade mrd små vinkeljärn o grejer så det såg väldigt ihopslängt ut. Nu står valet mellan Traja, Ducati Desert X o Yamaha T7 Dakar.
Dyr är den.
Och är det lite mer riktig offroad du ska köra, så låter dom hojar du tittat på bättre.
Än så länge är det brötigaste jag kört grusvägar.....
Att det blev en ADV var mest för att man sitter så gött, kan packa ordentligt, och möjligheten till att svänga in på vilken väg man vill.

Och lite för att jag haft en trajjachopper en gång för längesedan.?

Fick ett återfall på vägen efter många år med bara en endurostånka, slog till på en Svartpilen (numer konverterad till "Rödpilen") med den sluga baktanken att den vore fin för dottern att övningsköra på.

Qvarnis nytt rör 5.jpg

Sen var jag iväg för att köpa ett par nya mc-dojor, men när de startade Indianen fanns ingen återvändo...

Skanssundet 5.jpg

Den motorn är det härligaste/hemskaste jag varit med om!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp