Det kunde ha varit mycket värre!-tråden

Känner igen detdär Med att vården försöker "vänta" ut en.

Fick äntligen operationstid för en höftledsprotes. Efter outhärdiga smärtor i 1.5 års tid. Och knappt 2 veckor innan operationen så fick jag reda på att de va en som var mer akut som fick min tid. Så nu kanske det blir operation efter v35 om dom har hunnit renovera klart operationsalarna?
Det enda positiva är att man kan cykla en sommar till. Om man bara härdar ur dom nattliga smärtorna tills dess
Min knäoperation förhalades totalt i 2 år och 9 månader.
Hade förmodligen fortfarande inte fått operationen om jag inte vänt mig till Vårdgarantikansliet.

Kan vara ett tips att dra ditt ärende där om du inte redan gjort det.

Min knäoperation förhalades totalt i 2 år och 9 månader.
Hade förmodligen fortfarande inte fått operationen om jag inte vänt mig till Vårdgarantikansliet.

Kan vara ett tips att dra ditt ärende där om du inte redan gjort det.
Fy fan vad surt? jo jag var ju skickad till art clinic i Mölndal. Men dom kunde/ville inte operera mig så jag blev skickad till vårdkön igen.... Nu går de nog sova några veckor till när jag fick 6e smärtstillande tablett att ta. Dom verkar ju bara lite grann o några veckor på min smärta. Sen är dom som sockerpiller för mig☹️

Kollade lite bilder på telefonen och hittade denna. Tänkte att den kunde passa här trots att det inte var igår... ?. Skrattade gott.
20210624_155043.jpg

Fortsatte jag rakt fram när vägen svängde 90 grader höger i lördags. Höll enligt andra ca 70 km/h när jag såg allt grus i svängen. Hann bromsa ner till ganska låg fart innan jag lade mig och vilade i diket. Ingen skada skedd (tror jag). Det kunde gått värre.

Åkte in akut för njurstensanfall. Jävligaste jag varit med om. Men fick åka dansk ambulans vilket kändes exotiskt och dagen efter ligga och titta på touren medan fru och barn var på stranden.

R.I.P bakhjul nr 2, växelöra och (kanske) derailleur.... han som satt på cykeln (flög av...) när det hände, klarade sig med skrapsår... Så det hade kunnat vara mycket värre.Visa bilaga 638290
Måste varit en rejäl smäll om det flyttade kassetten till vänstersidan och skivan till höger.

Eller Investera i ett till par dyra hjul.
Nä.. Investerade i feta däck med DD-casing och lite extra psi, men det hjälpte ju föga när han smashade derailleurn in i hjulet så ekrarna flög... som tur är har han kört sönder de billiga hjulen... De dyra kör jag sönder alldeles på egen hand ?.
Men nu ska det lappas och lagas. 4 hjul, två trasiga fälgar, ett nav som glappar, ekrar som gått av... Så två nya fälgar, service av ett nav och en näve nya ekrar plus nån som vet hur man bygger ihop allt, så är jag snart på hjul-banan igen... ?

Höll på å monterade dropper på altanen när jag insåg att den lilla vajerpluppen försvunnit, hittade den efter en timmes febrilt letande... Kunde varit mycket värre ?
Visa bilaga 638767
Senaste gången jag skruvade cykel på motsvarande plats fick jag göra ett uppehåll på sisådär en timme för att lossa, lyfta och återmontera en av de där långa brädorna som bildar golv.

Vi cyklade Borlänge sundborn idag. Med lite besvärliga felnavigeringar. Gick allt ändå finfint tills fruns bakhjul gick och tvärdog några hundra meter från tågstationen i Falun. Om någon har ett fälbromsat 26 tums hjul i Borlänge eller Ludvika imorgon så skicka pm tack
P_20230722_182750.jpg

Borde vara i denna tråd. Sonens spanskakunskaper lämnar lite övrigt att önska.
Croquetas de queso y jamón blev croquetas y queso y jamón. Blev dubbla portioner och god lagrad ost med Serrano. Tyvärr missade jag bild. ?
Hädanefter kommer han alltid att få beställa, blev ju dubbelt så gott.

Stukade foten rejält på löprundan, som tur var 100m hemifrån så jag hann nog linda den inom en minut efter att ha halt-lufsat hem (tack, adrenalin). Och hann nästan springa klart rundan, lär ju dröja ett tag till nästa..
B48EF821-35EC-4BD2-95EC-F149BA8D46F8.jpeg

Edit: hade jag vetat hur ont det skulle komma att göra när jag skulle skutta till duschen och allt blodet rann ner i foten så hade jag postat detta i misärtråden istället. Trodde jag skulle svimma. Hej citodon!

Senast ändrad:
Stukade foten rejält på löprundan, som tur var 100m hemifrån så jag hann nog linda den inom en minut efter att ha halt-lufsat hem (tack, adrenalin). Och hann nästan springa klart rundan, lär ju dröja ett tag till nästa..
Visa bilaga 654219
Edit: hade jag vetat hur ont det skulle komma att göra när jag skulle skutta till duschen och allt blodet rann ner i foten så hade jag postat detta i misärtråden istället. Trodde jag skulle svimma. Hej citodon!
En vecka senare kunde det fortfarande ha varit mycket värre.
98FC14D2-CE48-424E-BC9F-22891EC434DA.jpeg

Fortsatte jag rakt fram när vägen svängde 90 grader höger i lördags. Höll enligt andra ca 70 km/h när jag såg allt grus i svängen. Hann bromsa ner till ganska låg fart innan jag lade mig och vilade i diket. Ingen skada skedd (tror jag). Det kunde gått värre.

Jag gjorde PRECIS samma sak på MC.
En liten landsväg som gick över ett grön och stack av till vänster direkt efter krönet.

Som tur var kom man rakt in på en gård om man åkte rakt fram i svängen, så det blev ett snabbt besök på någons gårdsplan innan man fick skämma sig av gården.

Hade infarten till gården inte varit där så hade man nog fått skrapa rabarberna från både hoj och tandkött.

Det kunde gått mycket värre, men det var kul..

Riktigt mycket jobb förra veckan och en jobresa på slutet. Idag hade jag är jobbmöte på morgonen. Hade sagt ja utan att ha koll på att sonens gruppcykling var på lördag den här helgen. Så jag kunde inte cykla stig med barngruppen och frun tog med sonen och cyklade lvg där, där jag också inte kunde vara med :(

Jag var helt slut efter mötet idag, men efter en timme villa kunde jag tar en, ensam, tur. Kunde ha varit mycket värre, turen var riktigt fin.

2023-09-30-17-32-17-593.jpg

Det sjuka är att jag funderade på det i somras, men kom överens med Trygg Hansa att anlita arborist för att kolla skicket. De var här och tog ner dåliga grenar och stabiliserade kronan så att den inte ska kunna hamna i huset. Jag har till och med ett intyg från augusti som säger att trädet är kollat och att det inte finns några synliga risker. Väldigt bra timing och skönt att kunna maila över det till Trygg Hansa i dag.

Möbelsnickaren i mig vill ta ner trädet direkt och skiva upp det då det är den grövsta lönn jag någonsin sett, men kulturgubben i mig säger att det ska stå kvar så länge det går. Husen och några feta lönnar har stått tillsammans i snart 250 år, så det känns lite väl drastiskt och egoistiskt att ta fram sågen.

Hmm, undrar om det var sambon eller Babette som flyttade båtsläpet och traktorsläpet liiite närmare varandra? Nyss gick det precis att passera mellan med bil, och plötsligt idag gick det precis att inte göra det... Jävlaskitfan. Det kunde varit värre eftersom vår bil redan är ful.
20231023_120407.jpg

Visa bilaga 667911
Åtminstone 1 vinterdäck på innan plasten gav upp
Köpte dessa för ett halvår sen och de har kommit väl till användning på sistone:

Köpte dessa för ett halvår sen och de har kommit väl till användning på sistone:
Pedros

Visa bilaga 667911
Åtminstone 1 vinterdäck på innan plasten gav upp
Den absolut, definitivt sista lösningen, när man håller på att ge upp, gråta av ilska och frustration, och kasta cyklar och verktyg åt fanders:

Var försiktig, det är lätt att repa fälgarna.

Den absolut, definitivt sista lösningen, när man håller på att ge upp, gråta av ilska och frustration, och kasta cyklar och verktyg åt fanders:

Var försiktig, det är lätt att repa fälgarna.
Jag har två (oanvända) men jag fick en skiftnyckel med inbyggd däckavkrängare i arv efter min far. Skiftnyckeln har jag använt på ett par Biltema dubbdäck.

En annan lösning är att man, om man bor nära Partille, kommer till mig och demonstrerar de här magiskt svåra däck-och-fälg-kombinationerna varpå jag förmodligen lägger på däcken utan problem, alternativt så bryter vi sönder mina däckjärn istället för era egna. Har antingen haft tur att aldrig träffa på svåra däck, eller så har jag talang för att lägga på däck helt enkelt.

Lägger ni verkligen ner däcket i mittskåran ordentligt....?

Tillbaka
Topp