[Kalender] Randonnée 400 km - Bålsta 2023-07-22

Vid vilken station har du tänkt att kliva av Mälartåget? Jag tror nämligen inte att man får kliva av med cykel på Sthlm C. Man får ta med cykel på Pendeltågen i Sthlm, men inte kliva av/på på Sthlm C och några stationer till, dessutom är jag osäker på om pendeln går hela vägen till Bålsta nu under Juli pga banarbeten. Pendeltåg kan du kolla upp på https://sl.se
Det går jättebra ta cykeln på Mälartåg till och från centralen. Med pendeln kan det bli bökigare men den går ändå inte längre än till jakan då

Jag har tänkt kliva av på Centralstationen, det har jag gjort tidigare och gått ut via Klarabergsviadukten eller vad det heter. Då stannade i alla fall Mälartåg vid de spår som låg så till att det bara var en trappa så var man ute. Pendeltågen går inte alls ut till Jakobsberg på grund av spårarbete och då kör SL inte mellan Jakobsberg och Bålsta heller på grund av personalbrist.
Vad bra
Ledsen om det verkade som jag försökte skrämma upp dig helt i onödan.

Vad bra
Ledsen om det verkade som jag försökte skrämma upp dig helt i onödan.
Jag är bara glad att någon var engagerad nog att faktiskt ställa en fråga. Regler kan ändras även i spårtrafiken och om jag missat något här så hade nog fler med koll svarat. Hade väl fått cykla från Södertälje eller Stockholm S i värsta fall. ;-)

Om ändå Barkarby är avförd som tråkig start, trots klassiska skyltspurter kan väl start och mål läggas längs fungerande tåglinjer, eller?

Ähh, jag är ändå bortrest.

Om ändå Barkarby är avförd som tråkig start, trots klassiska skyltspurter kan väl start och mål läggas längs fungerande tåglinjer, eller?

det är en start det handlar om. Fast när planen lades för drygt ett år sedan hade ingen koll på banverkets planer och SL:s nedstängning av hela linjen.

folk där inräknat mig själv tar ju bil till Uppsala, Södertälje, Göteborg, Köping, Bollnäs mm mm så det är väl en no brainer. man kan ta tåg till uppsala och cykla därifrån med

Säg det till Täby, dit går inga cykelvänliga tåg ?

Skämt och sido.
Barkarby kommer leva vidare, parkeringen och hotellet är oslagbart som start och mål.
Men det öppnar för fler vändpunkter längre bort med Bålsta som start.
Med dom planer inom RS så kommer det öppnas möjlighet att få afterbikes i Bålsta också..

Senast ändrad:
Boendet bekräftat tillslut. Obemannat, så borde inte vara svårt att smyga in cykeln på rummet.

Enligt streetview borde grussegmenten vara lättcyklade.

Ett sista ryck för anmälan nu, stänger den kl10.
1000007733.jpg

Baserat på de publicerade svenska resultaten är 11 av 13 anmälda är superrandonneurer i år, totalt 18200km fördelat på 52 svenska starter. Patrik har varit snabbast, eller delat snabbast, på alla distanser medan jag har varit långsammast på 300 och 400 (jag sov på 400 men bara för att jag passerade min egen säng).

Det finns faktiskt en chans att jag kan hitta en grupp att cykla med. :-)

Mellankvartetten är kvartetten som sprängdes.

Jonas släppte oss innan Fagersta, men tog kortare paus och låg före oss. Precis när vi lämnade Sibylla kom Marie. Stefan fick problem i backarna men Magnus och jag kämpade vidare tills jag fick släppa med. Kom ikapp Jonas vid tvättbrädan. Sitter på pizzerian i Gustafs.

Något annat som sprängts är min mage. Hoppas immodium börjar verka snart.

Målet på 20 timmar stryker jag. Nu är målet att ta mig i mål och sen ta tåget från Stockholm hem.

Mellankvartetten är kvartetten som sprängdes.

Jonas släppte oss innan Fagersta, men tog kortare paus och låg före oss. Precis när vi lämnade Sibylla kom Marie. Stefan fick problem i backarna men Magnus och jag kämpade vidare tills jag fick släppa med. Kom ikapp Jonas vid tvättbrädan. Sitter på pizzerian i Gustafs.

Något annat som sprängts är min mage. Hoppas immodium börjar verka snart.

Målet på 20 timmar stryker jag. Nu är målet att ta mig i mål och sen ta tåget från Stockholm hem.

Tillbaka
Topp