Köpte en Varia 515 och tänkte jag skulle bli glad. Ja, den är bra, helt klart. När man väl kört med den ett tag så känns det märkligt utan. Men som vanligt, i äkta Garminmanér, varför är allt så krångligt? Är ingen Garmin-nybörjare, har haft klockor flera år och kör även en 530. Så jag har en viss acceptans för deras krångliga UI, märkliga inställningar på flera olika ställen som verkar utvecklas av team som inte pratar med varandra (app/web/enhet)
Så.
1) Appen, kan den inte göra något annat än att visa "radarbilden", inga inställningar, ingen kontroll, nada?
2) Kan man verkligen inte kontrollera den från en 530 utan att krångla i inställningarna? Är det bara knapparna på enheten som kan användas?
3) Kan man inte bara stänga av radarvarningen på ett enkelt sätt? Om man ex kör någonstans där den är helt kass.
4) Kan man inte ha bara fast sken och radarvarning på enheten? Dvs inget blink när en bil kommer?
5) Läge 5 standby? Fan är meningen med det? Det är ju som att stänga av den enligt instruktionerna, inget ljus, inget blink, ingen aktiv radar (märkliga är bara att nog tusan varnar radarn hos mig, men släckt ljus)
6) Finns en 3eparts widget/datafält som heter BIke Lights Control / Smart Bike Light, verkar asjobbiga att konfigurera, kan de göra något av det jag vill?
Många frågor, men ja, Någon orkar kanske besvara någon