Trevligt att ha dig här igen Fhloston!!.
Du hade koll på att det hunnit gå 3,5 år sedan Stora Tysken tokbonkade i VOTT och lyckades lifta upp med skolskjutsen medan du körde VOTT utan fotisättning.
Extra segt att få fart på tändkulemotorn igår måndag efter Öturen 180km o 3000 höm i söndag. Fick ihop över 150km o 3000 igår igen. FAKTISKT dessutom sida mot från Doctoral o hem men då var ”kula redan röd” så det gick rätt bra att mata på.
Ser att du på din första bild lyckades fånga lite av dimman/molnen som drev lite här och där längs GC130. Där kan vi ha haft
3-400 höm kvar till toppen.
Visa bilaga 620395
Inte mycket till utsikt ner mot San Bartolome och Lucia. Som mjölk.
Vi höll värmen på väg upp men frös på väg tillbaka mot Telde.
Innan vi började klättringen från Telde besökte vi Sparbutiken i stora rondellen i Telde.
Jag blev minst sagt förvånad och glad när en av butikspersonalen hejdade mig i butiken och stack åt mig en gel, en proteinbar och något mystiskt som skulle vara bra ”antes” (efter) ansträngning.
Visa bilaga 620394
Jag frågade … ”gratuit?” ”Si si” sa hon och log med hela sin rödmålade mun. ”Es para ciclista”. ?.
Han få ur mig…. ”Gracias …….ö ö ö ö Companero” och pekade mot utgången där Fhloston stod och vaktade cyklarna. Tänkte att han är ju också ciclista även om han anlände först igår.
Tror ni inte hon då rände iväg ut ur butiken för att även nutriera Fhloston.
Ibland trivs man extra bra här på ön. Fantastiskt bemötande idag. I alla fall på Spar i Telde. Bilisten som hade brådis i rondell i Doctoral höll på att göra dagen mindre trevlig. Han var visserligen före mig in i rondellen. Han valde innerfilen och jag låg i ytterfil när han gasade på och bestämde sig för att göra filbyte och lämna rondellen vid min första höger. Jag skulle ut andra höger. Jag tvingades snabbt väja ut första höger även jag för att undvika lackskador på hans bil.
Vilar o packar/städar idag för att köra lite platt med Fhloston i morgon. Sedan hem till fosterlandet.