Cykel-VM i Glasgow, SVT sänder en massa

Mycket nötande och fall innan man kommer upp i nivån man ser här kan man ju utgå från. Måste kräva mycket tålamod och jävlar anamma att fortsätta.

Angående trial så tycker jag att utvecklingen till att de flesta tävlingar avgörs på konstgjorda banor är lite tråkig. Förr var det undantag, snarare än regel. Minns någon gång att det var några sektioner inne i orten det anordnades i och resten ute i skogen.

Ja, men det är ju samma i alla sporter egentligen? Många timmar, mycket envishet.

Vid stigcykling lär man sig riktigt snabbt och märker man förbättringen nästan direkt. Medan jag skulle tänka att det tar väldigt långt innan man kan något vid trial, som vid skateboard. Sen om man vill vara med i VM måste man väl lägga många timmar vid alla sport.

Ja absolut, insåg att det förstås så också direkt efter skrivit.. Tänkte mer att ändå lite annan typ av nötande än tex landsvägscykling och andra konditionsidrotter. Tar lång tid innan man kan något av det man kanske vill kunna göra

Motsvarigheten till cykelsportens enduro går på SVT2 nu. Fälttävlans EM, terängritten som går i Frankrike. De Svenska tjejerna är inga fegisar utan satsar friskt på en riktigt tuff bana.

Det är faktiskt helt korrekt. Det är fascinerande vilken fördröjning det är på streamingtjänsterna, inkl SVT play. Brukar vara minst en minut, ofta upp emot två. Blir extra tydligt vid direktsänd sport, ex.vis viktiga fotbollsmatcher, grannarna som streamar kan jubla ett par minuter efter det blev mål och man undrar ”Vafan hände nu då?” tills man inser, ”visst ja, de streamar”.

IMG_2961.png

Dom är ju riktigt duktiga men som en gammal pendelcyklist så känns det här lite overkill. Visste inte ens att man kunde cykla såhär? Det är förmodligen bara jag. Carry on! Men jag är imponerad!

Nog för att det är skoj med lite trams men är det ingen som har spekulationer / tips / gissningar inför damernas linjelopp att bjuda på ? Finns det någon annan än SD-Works "kamraterna" Kopecky (BEL) och Vollering (NLD) som kan är trolig vinnare? Kan Van Vleuten (NLD) utmana än en gång eller är det starkare team-order i det holländska laget?

Nog för att det är skoj med lite trams men är det ingen som har spekulationer / tips / gissningar inför damernas linjelopp att bjuda på ? Finns det någon annan än SD-Works "kamraterna" Kopecky (BEL) och Vollering (NLD) som kan är trolig vinnare? Kan Van Vleuten (NLD) utmana än en gång eller är det starkare team-order i det holländska laget?
Kopecky och Vollering är ju helt klart storfavoriter med fördel för Kopecky
Nederländskorna har ju sjabblat bort sig några gånger.
Men hela det Nederländska laget är ju överlägset alla andra så det kommer ju bestämma hur det ska tävlas tror jag.
Andra som jag kommer ha koll på
Sydafrika Asleigh Moolman Pasio
Danmark Cecile Uterup Ludwig
Frankrike Juliette Labous
Storbrittanien Lizzie Deignan
Sen är det ju kul om Svenskorna och Elynor Bäckstedt kan vara med ett tag
Julia har väl en chans på medalj i U23

Tillbaka
Topp