Cykel-VM i Glasgow, SVT sänder en massa
250 meterHur långt är ett varv i velodromen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
250 meterHur långt är ett varv i velodromen?
håller med...SVTs "kommentatorer" är verkligen under all kritik. Idag är det "Podcast med Alexandra och Björn där vi svarar på tittarfrågor" till videobilder (VM-tävling man kunde pratat om också, men det är oklart om de tittar på videon).
Har ju skrivits tidigare men konstig bana. eMTB ska väl handla om teknik tänker jag. Här rena autobahn så det blir starkast ben som vinner eller? Hur många eXC-hojar finns det på marknaden? Trek har väl en men Schweiziskan verkar inte köra på den.8 st till start i VM i E-MTB för damerna.
Känns som väldigt få.
Vad är annars meningen med eMTB i denna formen av tävling?
Personligen har jag svårt för elassisterad framdrivning av cyklar när det handlar om cykeltävlingar.Kollade lite på reprisen för eMTB och försöker förstå konceptet. Det verkar ju vara full fat enduro-hojar dom kör på. Säkert lättade och med lättrullade däck men det ser ju lite malplacerat ut på en XCO-bana?
Sedan fanns det ju ett par ställen som verkade riktigt utmanande på banan, t ex nerförslöpan/A-linjen nerför några branta stenar. Kanske inte så tekniskt svårt men det var ju nå'n som fick vända för att det förmodligen var för otäckt.
Blanda det med en massa vanlig grusväg där det måste kännas riktigt jäkla trögt att baxa runt en så'n hoj över 25 km/h där motorn slutar driva.
Påminner lite om racet på Gotland som oxå sker på en bana som förvisso inte är speciellt teknisk.
För att summera är väl detta en konditionstävling först o främst med ett fåtal element där en motor underlättar klättring? Hade nog velat se lite mer av den tekniska klättringen faktiskt, d v s där det inte ens går att köra med en vanlig hoj. Vad är annars meningen med eMTB i denna formen av tävling?
+1Personligen har jag svårt för elassisterad framdrivning av cyklar när det handlar om cykeltävlingar.
Är det inte ett lokalt påfund att begränsa effekten till 25 km/h?...det måste kännas riktigt jäkla trögt att baxa runt en så'n hoj över 25 km/h där motorn slutar driva.
EU-regler. EN 15194.Är det inte ett lokalt påfund att begränsa effekten till 25 km/h?
Hittade detta hos UCIEU-regler. EN 15194.
Edit: Jag vet faktiskt inte vilka regler som gäller i VM för t ex USA har ju andra regler så det är möjligt att dom driver på upp till drygt 30 km/h.
GCN/EurosportNån som har koll på vart man kan se herrjuniorernas xco kl 14?
3 svenskar med.......
Jag prenumeterar på GCN+.GCN/Eurosport
Funkar med VPN.Jag prenumeterar på GCN+.
Kan inte se att dom streamar något från vm?
SVT verkar ju inte sända juniorernas xco.
Någon som vet mer?
Det är verkligen inte det sämsta att ha två stycken åkare i downhill vm. Det är Sverige inte bortskämd med. Synd föret/vädret blev som det blev den dagen. Gav tävlingen orättvisa förhållanden.Ögnar igenom startlistan inför morgondagens DH-final. Hittar bara bröderna Zwar där. Kanske inte så bara men finns det ingen på damsidan? Får väl heja på Mille eller nå'n då istället.
En junior finns det i varje fall fast jag gissar att juniortävlingen inte sänds. Walle Tunsved heter han i varje fall.
Ok, hur går man tillväga?Funkar med VPN.
Nått vm? Hur menar du? Det finns bara ett mtb-vm.Det går tydligen nå't VM i Glasgow inom kort och SVT sänder ovanligt många timmar därifrån. T o m en massa timmar downhill vilket kanske får ses som extra ovanligt.
Tidtabell här:
Bara ett tafatt försök att göra mig lite lustig.Nått vm? Hur menar du? Det finns bara ett mtb-vm.
Ja jävlar, den här frågelådan de kör slår ju alla rekord…Inte illa med skor som väger 1,5kg. Vilket MvPs gör enligt Bäcksmo …
Men han sa faktiskt att det var skor+KLOSSAR.....Inte illa med skor som väger 1,5kg. Vilket MvPs gör enligt Bäcksmo …
Och nu kom rättningen. Bättre sent än aldrig.Men han sa faktiskt att det var skor+KLOSSAR.....![]()
Följer bara live textbaserat. Nere runt 85-90 plats vid första mellantiden som du skrev.Är det nån som ser xco:n live?
Verkar ha hänt nåt i starten för Leo men jobbar sig upp rejält....
Efter 3 varv:Följer bara live textbaserat. Nere runt 85-90 plats vid första mellantiden som du skrev.
Något mekaniskt kanske eller bara en krasch?
Vore starkt om han kan kämpa sig in topp 30.
Är inte det lokal tid?18:40 är det dags för Rissveds och XCC, ska bli spännande