CitizenKane
Medlem
Standardcykel Herr - Pelago, Pilen eller Skeppshult?
Min ca 20 år gamla Crescent börjar ge upp på olika sätt så jag behöver en ny cykel. Jag använder den i stan, ensam eller med familjen. Nästan aldrig längre turer än 20 km. Jag vill att den ska vara praktisk, så underhållsfri som möjligt, väldigt tålig, ha stänkskärmar, pakethållare, lyse och minst 3 växlar. Helst skulle man ju önska att den inte vore alltför tung.
Efter lite googlande verkar det som att Crescent inte (längre) rekommenderas utan istället Pelago, Pilen och Skeppshult. Någon av er som har erfarenhet av dessa och kan ge tips om skillnader och vilken man ska välja. Eller om det finns någon annan bättre. Den behöver inte vara snygg, det gör den väl bara stöldbegärlig. Min gamla är svart och har alltid sett rätt diskret ut och den har heller aldrig blivit stulen.
Efter lite googlande verkar det som att Crescent inte (längre) rekommenderas utan istället Pelago, Pilen och Skeppshult. Någon av er som har erfarenhet av dessa och kan ge tips om skillnader och vilken man ska välja. Eller om det finns någon annan bättre. Den behöver inte vara snygg, det gör den väl bara stöldbegärlig. Min gamla är svart och har alltid sett rätt diskret ut och den har heller aldrig blivit stulen.