Stål!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Stål!
30mm och wire hade också fungerat :)

2023-08-15 18.58.54.JPG

Det är skyddshylsan som är där i. Det är inte mycket som fattas om man pressar upp kablarna och det hade gått att lösa om de hade velat, där är gods nog att arbeta med.

Nu är det förra generationens Di2 men det känns väldigt utdaterat. Oliver mm på Sram är också ljusår före imho. Blir väl Force på den här framöver med.

Stål!
Kvällsrunda på pappa-räsern. Nytt för säsongen är plattformspedaler och ringklocka. Kändes först riktigt illa att montera av SPD-SL-pedalerna och Garmin-fästet, men har insett nu efter småbarn osv att ju mindre det känns som ett projekt att ge sig ut och cykla, desto mer sannolikt är det att det blir av. Så sjukt skönt att spontant bara kunna dra iväg ett par mil efter nattningen i jeans och sneakers liksom.
P_20230819_204402.jpg

Stål!
Kvällsrunda på pappa-räsern. Nytt för säsongen är plattformspedaler och ringklocka. Kändes först riktigt illa att montera av SPD-SL-pedalerna och Garmin-fästet, men har insett nu efter småbarn osv att ju mindre det känns som ett projekt att ge sig ut och cykla, desto mer sannolikt är det att det blir av. Så sjukt skönt att spontant bara kunna dra iväg ett par mil efter nattningen i jeans och sneakers liksom.
Visa bilaga 647407
Så vacker!

Stål!
Visa bilaga 647302
Senaste iterationen av min Inbred. Byggd för zombieapokalypsen men ska även agera pendlare (svarta skärmar ska på).

Den ser ut lite som en månlandare med dessa däck, får se om jag slänger på något smalare runt 40 mm vad det lider.
En cykel helt i min smak.
Vad skulle fördelen bli med 40mm däck? Är det mest för looken? Själv föredrar jag tjockislooken när det kommer till hjul.

Stål!
Kommer att gå fortare nu.
Med Dura-Ace 7800 och Mavic Ceramic-fälgar; fint ska det vara!
Jag har själv haft en cykel med DA 7800 som jag fortf saknar och även om jag är väldigt nöjd med mina nuvarande 11-delade Dura-Ace grupper är det nog lika mkt 7800-gruppen som resten av den cykeln jag saknar...
Var har du fått fälgarna ifrån? De har ju inte tillverkats på många år och ändå ser de ju helt oanvända ut. Den keramiska beläggningen skall ge hög friktion och då bra bromsverkan,
men för bästa funktion krävs speciella bromsgummin.
Kool-Stop tillverkar sådana (gröna) som skall passa i bromsgummihållarna på DA-bromsarna
bremsgummi-road-dura-r-gr-n-keramik.jpg

Stål!
Med Dura-Ace 7800 och Mavic Ceramic-fälgar; fint ska det vara!
Jag har själv haft en cykel med DA 7800 som jag fortf saknar och även om jag är väldigt nöjd med mina nuvarande 11-delade Dura-Ace grupper är det nog lika mkt 7800-gruppen som resten av den cykeln jag saknar...
Var har du fått fälgarna ifrån? De har ju inte tillverkats på många år och ändå ser de ju helt oanvända ut. Den keramiska beläggningen skall ge hög friktion och då bra bromsverkan,
men för bästa funktion krävs speciella bromsgummin.
Kool-Stop tillverkar sådana (gröna) som skall passa i bromsgummihållarna på DA-bromsarna
bremsgummi-road-dura-r-gr-n-keramik.jpg

Hjulen är byggda i Limmared, antingen av Inge Henningsson som var mekaniker åt SCF:s landslag i några år, eller av Karl-Erik Pettersson på Petterssons lådindustri. Han ska tydligen vara en legendarisk hjulbyggare.

Jag köpte hjulen av en före detta SM-cyklist och de har nog inte gått många mil.

Tack för tipset om DA 7800-gruppen! Kollar Kool-Stops gröna direkt.

Senast redigerad av en moderator:
Stål!
Eftersom att jag har flera renodlade racercyklar så vill jag göra något åt grusåkar hållet med Lazzarettin. Den första iterationen blir med porteur-styre från "bra och ha lådan" och och så stora däck som fick plats i ramen.
Visa bilaga 650626

Visa bilaga 650627

Du kanske vet det redan men Lazzaretti är/var en cykelbutik i Rom. Var där runt 1987 (+/- ett år) och botaniserade. De byggde inga egna ramar utan det var ett "butiksmärke". Bra grejer oavsett. Kul!

Stål!
Du kanske vet det redan men Lazzaretti är/var en cykelbutik i Rom. Var där runt 1987 (+/- ett år) och botaniserade. De byggde inga egna ramar utan det var ett "butiksmärke". Bra grejer oavsett. Kul!
Det har jag lyckats googla fram. Men vad det här är för ram är höljt i dunkel. Oria rör, campa dropouts men inget synligt ramnummer.

Tillbaka
Topp