Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kombon di2 och 30mm axeln är de som inte funkar pga sladdarna.Fattar inte, varför skulle inte en 30mm axel inte funka? Hur ser BB-hålet ut?
Du behöver inte ångra dig - smalt och smalt är stål som det var en gång. Stiligt.Herregud så tjusigt! Ångrar mitt val av låga kolfiberhjul på min Strael när det kommer till det estetiska - det är fränt med smala rör och höga fälgar!
Precis, finns inget snyggare på en stålram av smala rör än riktigt låga (tub)fälgar!Du behöver inte ångra dig - smalt och smalt är stål som det var en gång. Stiligt.
Haha, jag tror att jag satt och tittade på den jag med ?Jag köpte denna i somras, vet inte riktigt vad tanken är men gick igång på ramen ?Visa bilaga 646892
Visa bilaga 646894
Din senaste post på din brother gav ju mycket dumma idéer ?Haha, jag tror att jag satt och tittade på den jag med ?
Att du ska sälja den där till mig så att jsg har ngt att stoppa mina 135mm fixiehjul på?Din senaste post på din brother gav ju mycket dumma idéer ?
Efter 15 år i förrådet så rullar hojen igen med nya gaffeln. Skoj men grymt oskönt styre.Visa bilaga 646147
Efter 15 år i förrådet skall min Fondriest stålracer äntligen få komma ut och rulla medhjälp av ny gaffel. Vacker skapelse måste jag säga.

Mycket fin. Men vilket jättekonstigt styre, ja. Byt till ett klassiskt!Efter 15 år i förrådet så rullar hojen igen med nya gaffeln. Skoj men grymt oskönt styre. Visa bilaga 647116
Tycker mig känna igen styrstammen.Visa bilaga 647302
Senaste iterationen av min Inbred. Byggd för zombieapokalypsen men ska även agera pendlare (svarta skärmar ska på).
Den ser ut lite som en månlandare med dessa däck, får se om jag slänger på något smalare runt 40 mm vad det lider.
Japp! Miyatan den satt på blev nedplockad till förmån för denna. Stammen är på tok för snygg för att bara ligga i en låda ?Tycker mig känna igen styrstammen.
Japp, den lyser verkligen upp! Snygg cykel.Japp! Miyatan den satt på blev nedplockad till förmån för denna. Stammen är på tok för snygg för att bara ligga i en låda ?
Styret är orginal -95 som satt på när jag köpte hojen ny.Mycket fin. Men vilket jättekonstigt styre, ja. Byt till ett klassiskt!
Så vacker!Kvällsrunda på pappa-räsern. Nytt för säsongen är plattformspedaler och ringklocka. Kändes först riktigt illa att montera av SPD-SL-pedalerna och Garmin-fästet, men har insett nu efter småbarn osv att ju mindre det känns som ett projekt att ge sig ut och cykla, desto mer sannolikt är det att det blir av. Så sjukt skönt att spontant bara kunna dra iväg ett par mil efter nattningen i jeans och sneakers liksom.
Visa bilaga 647407
Fet!Visa bilaga 647302
Senaste iterationen av min Inbred. Byggd för zombieapokalypsen men ska även agera pendlare (svarta skärmar ska på).
Den ser ut lite som en månlandare med dessa däck, får se om jag slänger på något smalare runt 40 mm vad det lider.
Tack!Fet!
Pax om du får för dig att sälja. Men då får du behålla den bruna sadeln!
Tidiga ergostyren var ett mörkt kapitel i cykelhistorien, rent estetiskt! Det är tidsenligt på den här hojen, men det finns mindre anskrämliga man kunde byta till...Mycket fin. Men vilket jättekonstigt styre, ja. Byt till ett klassiskt!
En cykel helt i min smak.Visa bilaga 647302
Med Dura-Ace 7800 och Mavic Ceramic-fälgar; fint ska det vara!Kommer att gå fortare nu.
Jag är som många kanske vet mer för modernare grejer, men den där ser ju helt fantastiskt dedikerad ut! Kalasfin!
Jodå looken är inte så dum, men ska det bara rullas asfalt så kan det bli onödigt trögt med så stora sulor egentligen. Rullar ett tag för utvärdering.En cykel helt i min smak.
Vad skulle fördelen bli med 40mm däck? Är det mest för looken? Själv föredrar jag tjockislooken när det kommer till hjul.
Hjulen är byggda i Limmared, antingen av Inge Henningsson som var mekaniker åt SCF:s landslag i några år, eller av Karl-Erik Pettersson på Petterssons lådindustri. Han ska tydligen vara en legendarisk hjulbyggare.Med Dura-Ace 7800 och Mavic Ceramic-fälgar; fint ska det vara!
Jag har själv haft en cykel med DA 7800 som jag fortf saknar och även om jag är väldigt nöjd med mina nuvarande 11-delade Dura-Ace grupper är det nog lika mkt 7800-gruppen som resten av den cykeln jag saknar...
Var har du fått fälgarna ifrån? De har ju inte tillverkats på många år och ändå ser de ju helt oanvända ut. Den keramiska beläggningen skall ge hög friktion och då bra bromsverkan,
men för bästa funktion krävs speciella bromsgummin.
Kool-Stop tillverkar sådana (gröna) som skall passa i bromsgummihållarna på DA-bromsarna
![]()
![]()
Dura 2 Ceramic - Kool-Stop
The Dura2 insert is our newly designed road pad. The pad is thicker than our standard Dura type for longer life, has a 7.65 mm contact width for narrow rims…www.koolstop.eu
Thanx mate.Jag är som många kanske vet mer för modernare grejer, men den där ser ju helt fantastiskt dedikerad ut! Kalasfin!
Var tvungen.Ja, fel tråd ju. Det här är Ståltråden, inte Ståhltråden!
Rätt tråd!
Lägg den utomhus ett tag så blir det en röd tråd. Iaf rödbrun.Rätt tråd!
Eftersom att jag har flera renodlade racercyklar så vill jag göra något åt grusåkar hållet med Lazzarettin. Den första iterationen blir med porteur-styre från "bra och ha lådan" och och så stora däck som fick plats i ramen.
Visa bilaga 650626
Visa bilaga 650627
Det har jag lyckats googla fram. Men vad det här är för ram är höljt i dunkel. Oria rör, campa dropouts men inget synligt ramnummer.Du kanske vet det redan men Lazzaretti är/var en cykelbutik i Rom. Var där runt 1987 (+/- ett år) och botaniserade. De byggde inga egna ramar utan det var ett "butiksmärke". Bra grejer oavsett. Kul!
Ett par 32 mm specialized path finder pro rymdes. Skulle gärna haft lite mer gummi, men då blir det för trångt.Ser kul ut! Däcken borde räcka gott på sportgrus. Funderar på att byta bort bockstyret på min grushoj (en gammal stålcross) också, bra inspiration!