du behöver inte nödvändigtvis bygga eget pack. den här elcykellampan från tyska magicshine kan kopplas direkt till dina 2s batteripackar du har till din mtb. den funkar att ansluta 5-36 volt och använder 12 watt oavsett spänning.
den heter me stvzo, kostar kring 80 euro. köpte 3x före sommaren, efter lite korrespondens på fahrradbeleuchtung.
du kan ansluta till valfri skruvdragarbatteri som här till vänster 18 volt med en adapter, direkt till ditt mtb-pack som i mitten, eller som jag huvudsakligen planerar en 2s batterilåda som ses till höger. i den fyller jag på v lagret av intakta celler från slaktade packar. fördelen med nr 1 och 3 är dioder som visar återstående laddningsnivå.
varför externt batteri överhuvudtaget? vill man kräma på och/eller slippa ladda dagligen vid längre pendling kan det vara intressant:)
kommer köra med 2 st, alltså 24 watt. lite mer än dynamolampot på oftast 3 watt, eller min hittillsvarande setup gvolt80 plus volt800 på sammanlagt egenmätta 12 watt. kommer fortsätta använda dem, nyinköpet blir endast aktuellt för mörkaste månaderna.
Ist der Magicshine ME StVZO der richtige Scheinwerfer für dein E-Bike? Ich habe die Ausleuchtung getestet!
fahrradbeleuchtung-info.de
.
Visa bilaga 650322Visa bilaga 650323