Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
??+??? ?Ruut och jag
Ja, hon är polska???+??? ?
Vad är bra, vad är kasst? Den verkar finnas till ganska bra rabatt på några ställen just nu.Nu har jag kört några vändor med Karoo 2. Efter första vändan ville jag slänga den åt helvete men efter lite fixande med inställningar är jag nu riktigt jävla nöjd. Visa bilaga 649400Visa bilaga 649401
Hittade den till riktigt bra pris.Vad är bra, vad är kasst? Den verkar finnas till ganska bra rabatt på några ställen just nu.
?Nu har jag kört några vändor med Karoo 2. Efter första vändan ville jag slänga den åt helvete men efter lite fixande med inställningar är jag nu riktigt jävla nöjd. Visa bilaga 649400Visa bilaga 649401
Får man fråga vad du körde för däck och tryck?Körde Cykelvasan öppet spår i fredags. Kan meddela att det går utmärkt med Gravelbike. Kom uppför alla backar, klarade alla surhål utom ett där det var för många ivägen. Fint grusade vägar och stigar men det gäller att vara noggrann och pröva ut rätt däcktryck innan. Om man gör det så blir det ett fint flyt över alla ojämnheter. Riktigt kul och grisigt i spåret för framtidens segrar var det. Stannade på alla kontroller, drack blåbärssoppa, kaffe, sportdryck och vatten. Åt saltgurka och bullar. Ägnade 1timme av åktiden till att stanna på alla kontroller. Första gången jag sett sjön vid Smågan.Visa bilaga 645728
Däcken är Tufo Thundero 40mm, trycket fram 22psi och bak 25psiFår man fråga vad du körde för däck och tryck?
Vill man ha bättre grepp i blötare/grisigare så kör på deras swamphero! Riktigt trevliga och rullar lika bra som thundero . Har själv kört på båda.Alla verkar ju gilla dom så det får nog bli att klicka hem. Var nog mest orolig för hållbarheten men när jag läst på mer om dom verkar det vara helt ok.
Tycker du dom funkat bra även i lite mer blötare/grisigare förhållanden?
Låter som du kanske har för brett styre..då får man lätt för mycket tryck mot tummarna.Den var nere på 6600 på REA:n precis, men så plötsligt höjde.
Jag satsade på Tubeless på mina 40mm Cinturrano Gravel H istället. Kanske köper en Redshift-stam.
Jag har fått ont i tummarna. ?![]()
Låter bra. Får testa ?Vill man ha bättre grepp i blötare/grisigare så kör på deras swamphero! Riktigt trevliga och rullar lika bra som thundero . Har själv kört på båda.
Tjusig färg på ramen!Blev en lugn runda idag. En fäbod fick bli rundningsmärke, sedan en fin grusbacken ner till väg 1001. En rak asfalterad och lite småtrist väg som går under namnet Kanonvägen. Blev några eviga kilometer på den.Visa bilaga 650283Visa bilaga 650284
Tjusig färg på ramen!
Tjusig färg på grus!
Tjusig färg på grus!Tjusig färg på ramen!
Lite aceton på drn stammen och den blir kolsvart.Såg riktigt lovande ut eller hur? Det började bra, kom 14 kilometer och upp på toppen av första backen. Sen kom första skänken från ovan, bara lite regn. Körde nerför en lång nedförsbacke med djupa fåror. Kom fram till den asfalterade Kononvägen. Tog ett dåligt beslut, fortsatte uppåt till Bjönsabergs fäbod..Där började det regna på riktigt. Bara en liten knäppa upp till nästa fäbod. Sista nedförsbacken, mycket forsande vatten där. Kom fram till bebyggelsen, nu kunde inte vädrets makter hålla sig. Rena hällregn. Mätte sträckan till 57 kilometer och 22ml .
Visa bilaga 644628Visa bilaga 644629Visa bilaga 644631Visa bilaga 644630
Ser grus på alla tre bilderna.Hallå! Gravel = grus
Tack för tipset Skogling. Får kolla sminklådan! Återkommer med resultatet.Lite aceton på drn stammen och den blir kolsvart.
Nja.....Ser grus på alla tre bilderna.
Jag vill till gotland bara för att slippa backar
Drömmen förstördVisa bilaga 650469
Från dagens runda. ?
Inte ifall det är något som gör dig glad och får dig att cykla mer.Elgravel. Är det som att svära i kyrkan?
Inte ifall det är något som gör dig glad och får dig att cykla mer.
( Men för att slippa en digital arkebusering så är det tryggast att posta i elcykel-forumet)
Vad menar de med "mullet drivetrain"?Nya 12 delade grx är nu lanserad!
![]()
New Shimano GRX switches to 12-speed and increases gear range – but sticks to mechanical shifting
Shimano introduces new Unbeatable, Unstoppable and Undroppable versions of its gravel groupsetwww.bikeradar.com
FartguppVisa bilaga 650469
Från dagens runda. ?
Antar att det är möjligheten med 10-51 bak nu, dvs MTB-kassett.Vad menar de med "mullet drivetrain"?
Det framgår i artikeln. Även här: https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/mullet-drivetrain/Vad menar de med "mullet drivetrain"?
Tack för länken, såg nu att den fanns i artikeln också. Tycker dock inte att det framgår i artikeln vad mullet betyder.Det framgår i artikeln. Även här: https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/mullet-drivetrain/
För Shimanos marknadsföringsavdelning så verkar det ju betyda just detta som citerades från artikelnTack för länken, såg nu att den fanns i artikeln också. Tycker dock inte att det framgår i artikeln vad mullet betyder.
Vanligtvis betyder väl mullet att man har olika storlek/längd på något i olika ändar (fram och bak till exempel) och det är väl nästan alltid sant på kasett och vevparti.
Då förstår jag bättre.För Shimanos marknadsföringsavdelning så verkar det ju betyda just detta som citerades från artikeln
"GRX RX820 Unstoppable is the first true mullet gravel drivetrain Shimano has offered, pairing the new RX822-SGS rear derailleur with an XT M8100 10-51t cassette."
Men ok, mullet på drivetrain har ju för mig blivit synonymt med att man helt enkelt sätter en MTB bakväxel och kassett kombinerat med landsvägsreglage. På SRAM AXS där detta använts flitigt och där Shuimano såklart vill vara med att leka så handlar det ju om att det är enkelt på deras trådlösa grejer att bara slänga på en MTB bakväxel och kassett på en lvg/gravelhoj. I Shimanos fall handlar det ju om "XT-kassetten" och en ny GRX bakväxel eftersom det fortfarande är vajerdraget så är ju inte MTB-bakväxeln LVG-kompatibel som du själv skriver.