Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Glädjande nog är det bara själva såret där styret slog i som ömmar idag, kan knyta skorna utan att stöna och det går att trycka på revbenen runt om utan att det känns, så det borde vara OK till kvällens stigcykling. Bara på med ett sorbactomslag som skyddar sårytan.Skönt att läsa att det gått bra. Men bra att få påminnelsen att dra åt axlarna då och då.
Gissar att det kommer bli ett rejält blåmärke, när jag kom till jobbet var det lite skrapat av styret och hade blivit en rodnad.
Visa bilaga 650138
Tacksam att jag passerade där nån halvtimme innan eländet. Läskigt.Det där är korsningen Horngatan och Långholmsgatan.
Jag bröt revben förförra året. Kunde hoja nästan helt utan besvär dagen efter. Men sen blev det värre. Lite lömskt med revben. Fast jag är ändå optimistiskt lagd och tänker att dina revben klarade sig?Glädjande nog är det bara själva såret där styret slog i som ömmar idag, kan knyta skorna utan att stöna och det går att trycka på revbenen runt om utan att det känns, så det borde vara OK till kvällens stigcykling. Bara på med ett sorbactomslag som skyddar sårytan.
Jag är försiktigt optimistisk också. Men är väl bra att hålla lite koll på dem. (Misstänker att de talar om om det inte funkar)Jag bröt revben förförra året. Kunde hoja nästan helt utan besvär dagen efter. Men sen blev det värre. Lite lömskt med revben. Fast jag är ändå optimistiskt lagd och tänker att dina revben klarade sig?
Det är ett ofog som spritt sig på många ställen. Vi har massor av trottoarcyklister i området där jag bor också. Jag brukar demonstrativt gå mitt på trottoaren för att tvinga ut cyklisterna på körbanan där de hör hemma. Det är bara barn upp till 8 års ålder som får cykla på trottoarer.Framnäsbacken i Solna. På 2 min hann jag få 5(!) cykelpendlare mot mig på trottoaren.
Jag började också där men en lösspringande hund (am-staff) som attackerade mig förstörde stämningen. Klarade mig med några centimeters marginal från att bli biten eller påhoppad. Fick ur mig ett "snälla håll koll på hunden" men ville ösa ur mig svordomar.På grusvägar genom Hellas till jobbet idag. Mys.
Yikes! Jag såg inte en käft.Jag började också där men en lösspringande hund (am-staff) som attackerade mig förstörde stämningen. Klarade mig med några centimeters marginal från att bli biten eller påhoppad. Fick ur mig ett "snälla håll koll på hunden" men ville ösa ur mig svordomar.
För ovanlighetens skull var det skönare genom ett tomt city, Hagaparken & Järvafältet.
Det är ett ofog som spritt sig på många ställen. Vi har massor av trottoarcyklister i området där jag bor också. Jag brukar demonstrativt gå mitt på trottoaren för att tvinga ut cyklisterna på körbanan där de hör hemma. Det är bara barn upp till 8 års ålder som får cykla på trottoarer.
Jag gjorde just det där men då en av dårarna bara fortsatte framåt och kom alldeles för nära fick jag väja åt sidan. De kör inte så fort men hade jag haft ett yngre barn med mig så hade det absolut kunnat hänt nåt.Det är ett ofog som spritt sig på många ställen. Vi har massor av trottoarcyklister i området där jag bor också. Jag brukar demonstrativt gå mitt på trottoaren för att tvinga ut cyklisterna på körbanan där de hör hemma. Det är bara barn upp till 8 års ålder som får cykla på trottoarer.
Hemmakontor idag, så tar lite stigcykling i Hellas efter jobbet som kompensation.Omväg igen i morse, man får passa på när vädret tillåter. Måste tyvärr hem direkt i em. Annars hoppas jag alla tar tillfället i akt och tar långa vägen hem.
Precis, jag cyklar själv på gågata om det saknas alternativ som är bra. Men då max 7km i timmen. Ut ur Sundbyberg mot Solna (Landsvägen) kan man välja antingen gågata, tvärbanespåret eller bland idioterna som cyklar på vänster sida vägen. Har sett någon vurpa där i spåret och det är mycket trafik så valet är enkelt.Någon här sade att man får cykla på trottoar om man cykel i gånghastighet. Jag kontrollerade nu på websidan av trafikstyrelsen och det verkar bara gälla gågata och gångfartsområde. Polisen säger att man kan får böter när man cyklar på trottoaren (gissar dock att det aldrig händer).
Hoppas du vet att cykelbanorna är dubbelriktade om det inte finns uttrycklig skylt som säger annat som tex på Västerbron. Trist att skrika åt folk utifrån vad man själv fått för sig gäller... (nej, att cykeln är ritad på en viss ledd på marken betyder inte enkelriktning) Läs tex här https://bransch.trafikverket.se/for...samhallsplaneringen/Cykeln-i-detaljplanering/Precis, jag cyklar själv på gågata om det saknas alternativ som är bra. Men då max 7km i timmen. Ut ur Sundbyberg mot Solna (Landsvägen) kan man välja antingen gågata, tvärbanespåret eller bland idioterna som cyklar på vänster sida vägen. Har sett någon vurpa där i spåret och det är mycket trafik så valet är enkelt.
För övrigt så är det hemskt irriterande att pendla mellan Sundbyberg C Bällstavägen upp mot Bromma flygplats. Det är jämnt cyklister på fel sida som man får ropa åt. Alla ska väl mot stan på morgonen och alla vill vara på vänster sida.
Det finns ett par korta sträckor där ena sidan är avstängd men sen ska man tillbaka till rätt sida igen! Det gör mig tokig.
En gång cyklade någon dude långsamt på fel sida innan Mariehällsbacken medan han tittade in mot en tvärgata där kvinnlig bekant befann sig. Jag upptäckte det i god tid men fortsatte cykla och stannade så nära som det utan skaderisk var möjligt för att ge honom ett uppvaknande. Det verkade funka ?
Inget ont som inte har något gott med sig.......kan knyta skorna utan att stöna..........
På sträckan jag menade, Landsvägen och Bällstavägen upp mot Bromma flygplats är det en smal cykelbana på var sida bilvägen. Jag hittar inte i din text att det måste vara just ett enkelriktat märke utan jag följer vägmarkeringarna på cykelbanan och uppmanar andra att göra det. Inte genom att skrika utan hojta "andra sidan tack" på ett icke aggressivt sätt när det behövs.Hoppas du vet att cykelbanorna är dubbelriktade om det inte finns uttrycklig skylt som säger annat som tex på Västerbron. Trist att skrika åt folk utifrån vad man själv fått för sig gäller... (nej, att cykeln är ritad på en viss ledd på marken betyder inte enkelriktning) Läs tex här https://bransch.trafikverket.se/for...samhallsplaneringen/Cykeln-i-detaljplanering/
Visa bilaga 650390
Hade du oxå motvind och fullt av elvinglare plus annat!??Långsam och händelsefattig hempendling.
Japp motvind och omkörd av laglig råcykel när det gick som långsammast ?Hade du oxå motvind och fullt av elvinglare plus annat!??
Som @Manurhin2 skulle sagt:Rullade på fint i solsken och medvind. Om än lite svalt med kortärmat under första halvan. Blev stekt av en hybridcyklist med cykelväska, fladdriga träningskläder och sneakers. Det var jobbigt för egot.
Omväg igen i morse, man får passa på när vädret tillåter. Måste tyvärr hem direkt i em. Annars hoppas jag alla tar tillfället i akt och tar långa vägen hem.
På sträckan jag menade, Landsvägen och Bällstavägen upp mot Bromma flygplats är det en smal cykelbana på var sida bilvägen. Jag hittar inte i din text att det måste vara just ett enkelriktat märke utan jag följer vägmarkeringarna på cykelbanan och uppmanar andra att göra det. Inte genom att skrika utan hojta "andra sidan tack" på ett icke aggressivt sätt när det behövs.
Det är många pendlare på den sträckan och oavsett om det visar sig vara olagligt eller bara olämpligt så ska man säga till anser jag om det innebär risker.
Det finns en sträcka där i Sundbyberg där rätt sida är avstängd och där finns även skyltar för att man ska ta sig över till vänster sida och sen att man hänvisas tillbaka.
Jag tolkar den där cykeln som en vägmarkering. Men oavsett om det är en korrekt eller felaktig tolkning så är det i mina ögon dumt att välja vänster cykelbana när du kan ta höger. Det ställer till det för andra och kan orsaka kollisioner när det är dåligt utrymme.
2 § En trafikant skall följa anvisningar för trafiken som meddelas genom ett vägmärke, en vägmarkering, en trafiksignal eller ett sådant tecken av en vakt som avses i 5 kap. 2 § vägmärkesförordningen (2007:90). Om en anvisning innebär en avvikelse från en trafikregel gäller anvisningen framför regeln.
En anvisning genom fast sken i en trafiksignal gäller framför en anvisning om stopplikt eller väjningsplikt som meddelas genom ett vägmärke.
En särskild anvisning för cyklist, förare av moped klass II eller gående gäller för sådan trafikant framför andra anvisningar. Förordning (2007:101)
Vilken lyx!Väl framme vid kontoret invigde jag (för mig) cykeltvätten för att få rent traktorn efter gårdagens Hellastur. Chansade och köpte Peaty's rengöringskit.
Nej, nu går det för långt, jag som tyckte att vi var rätt bra, ni har cykeltvätt på kontoret?Blött på marken när jag drog iväg imorse, men torrt i luften. Perfekt temperatur för kortärmat både på ben och armar. Det utlovade regnet gjorde att det var relativt tomt på cykelbanorna. Cyklade om och blev omcyklad i omgångar av en kvinna på elcykel med en enorm fladdrande regnponcho. Vid passagen förbi Riddarholmskanalen cyklade jag förbi en touringtysk med en riktigt läcker helstel Surly.
Hann byta några ord med honom vid rödljuset vid Tegelbacken och berömde honom för hans packning. Hann dock inte få reda på vilken Surlymodell det var.
Väl framme vid kontoret invigde jag (för mig) cykeltvätten för att få rent traktorn efter gårdagens Hellastur. Chansade och köpte Peaty's rengöringskit.
Fredag ???Regn på väg till jobbet. Nästan torra kläder när man skulle hem. Men vad spelade det för roll i ösregnet på hemvägen. Lätt motvind var det också. En dag för träning av pannben alltså.
Satt talet som en smäck?ska hålla ett tal ikväll. satt på cykeln i morse och ”skrev talet i huvudet”.
Jag blev riktigt nöjd och hade precis kommit till slutklämmen.
Då jävlar…. Omkörd av en på mtb…
Tillbaka till verkligheten, klicka i ett par växlar och göra mig beredd att köra om. Då viker han av på en annan cykelbana och jag kan återgå till zen-pendling i duggregnet denna fina morgon. Skönt!
Trevlig helg !
Vackert! Trekanten?Jävligt blött på väg till jobbet. Torrt och fint hem.
Visa bilaga 650672
Japp, visst är det Trekanten som jag rullade förbi på hemvägen.Vackert! Trekanten?