pressurechief
Aktiv medlem
The Gravel tråd
Det stog att det var fullt, får man vara med ändå? Funderade också på det annars.Blir det start så är det precis det som är planen. ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det stog att det var fullt, får man vara med ändå? Funderade också på det annars.Blir det start så är det precis det som är planen. ?
Jag har fått ett startbevis mailat till mig och stod i utskicket att man ska få en ”startdekal” när man registrerar sig på plats. Så jag antar att de håller lite koll.Det stog att det var fullt, får man vara med ändå? Funderade också på det annars.
Jag skall köra. Åker från Göteborg, vart bor du?Några härifrån som ska vara med?
Jag bor i Slöinge, en km från starten så det är nog inte aktuellt med samåkning för min del :)Jag skall köra. Åker från Göteborg, vart bor du?
Tänkte ev samåka.
EFTERGLASS ffs!Jag bor i Slöinge, en km från starten så det är nog inte aktuellt med samåkning för min del :)
Oftast brukar det skyltas att det pågår älgjakt när du tar in på vägen.Gravel och älgjakt.. Har tidigare mest cyklat mtb och då har jag under jakten hållet mig till skogar där jag vet att det inte jagas.. hur gör man med små grusvägar som gravelcyklist? Ser ju många jakttorn utmed vägarna….
Ha något färgglatt på dig, kanske till och med cykellysen. Lämna älghornen hemma.Gravel och älgjakt.. Har tidigare mest cyklat mtb och då har jag under jakten hållet mig till skogar där jag vet att det inte jagas.. hur gör man med små grusvägar som gravelcyklist? Ser ju många jakttorn utmed vägarna….
Och älgtröjanHa något färgglatt på dig, kanske till och med cykellysen. Lämna älghornen hemma.
Japp, på en stålis! (Miyata TripleCross)
Ja fram till depån hade jag kräm i benen, sedan förvandlades benen till kräm... kul med glatt tillrop :)Tack för draghjälpen idag ;)
Håller med, mycket trevligt evenemang... speciellt för att vara första gången de anordnade det.Ja fram till depån hade jag kräm i benen, sedan förvandlades benen till kräm... kul med glatt tillrop :)
Men jisses vilket fantastiskt lopp!!
Men lite sjukt att de hade en heja-skylt för mig i Halland! ?
Åh, vad skönt att du skrev detta! Jag tänkte nämligen att det kunde vara så, så jag har köpt ett Richie i 400mm istället för mitt FSA i 420mm.Låter som du kanske har för brett styre..då får man lätt för mycket tryck mot tummarna.
Gött och höra ! ? många åker på för breda styren och för höga sadlarÅh, vad skönt att du skrev detta! Jag tänkte nämligen att det kunde vara så, så jag har köpt ett Richie i 400mm istället för mitt FSA i 420mm.?
Jag tittade på mig själv i spegeln och då pekade armarna utåt från axlarna. Då tänkte jag att trycket hamnar på tummarna mer än övriga fingrar. Jag mätte min axelbredd och den var 400mm.
Var det någon mer som körde SIA 100 km? ?
Visa bilaga 652580Visa bilaga 652581Visa bilaga 652582
Svinbra arrangemang, superkul och nästan gratis med massa med gratis mat och fika! ?? Lite varmt med 25° och steksol bara. ?
Var det dig jag näckade framför på parkeringen? ? ?Ja fram till depån hade jag kräm i benen, sedan förvandlades benen till kräm... kul med glatt tillrop :)
Men jisses vilket fantastiskt lopp!!
Men lite sjukt att de hade en heja-skylt för mig i Halland! ?
Första delen av SIA var lite spicy och när det gick lite snabbare i klunga var det svårt att se alla hål och ojämnheter. Har någon tips på fjädrande sadelstolpe? ? Blev lite sugen på det, när det slog till upp i mellangården så där ogött.Gött och höra ! ? många åker på för breda styren och för höga sadlar
Ang stolpe så kanske överväg en dropper , gör rätt gott att kunna lätt sänka den lite och få mer rörelse mellan rumpan och sadel.Första delen av SIA var lite spicy och när det gick lite snabbare i klunga var det svårt att se alla hål och ojämnheter. Har någon tips på fjädrande sadelstolpe? ? Blev lite sugen på det, när det slog till upp i mellangården så där ogött.
Vidare så på rekommendation av Sportson så unnade jag mig ett nytt bakdäck för slanglöst då det gamla var fullt med hål och sprutade däcksmjölk trots plugg. Nu sitter dock således Pirelli Cinturrano Gravel H 40mm fram och Specialized Pathfinder Pro 42mm bak. Jag körde 38 psi fram och 40 psi bak (ursäkta ej bar; 68 kg gubbe på sadeln). Men är det ett potentiellt problem för grepp på grus att ha bredare bak än fram?
Ok. Ja, jag tänkte nog det men har precis börjat köra slanglöst så lite feg. ? Men ska testa lägre helt enkelt.Ang stolpe så kanske överväg en dropper , gör rätt gott att kunna lätt sänka den lite och få mer rörelse mellan rumpan och sadel.
Ang trycket i däcken så låter det väldigt högt. Jag kör runt 30-35psi till mina 93kg med 40-45mm däck. Säger inte att det är rätt men tyckte det lät som du kört högt tryck.
Angående dropper så övervägde jag det när jag beställde cykeln från Allebike. Men de kunde av någon anledning inte koppla den till vänster reglage (jag kör 1by GRX 810) och då blev jag otaggad.Ang stolpe så kanske överväg en dropper , gör rätt gott att kunna lätt sänka den lite och få mer rörelse mellan rumpan och sadel.
Ang trycket i däcken så låter det väldigt högt. Jag kör runt 30-35psi till mina 93kg med 40-45mm däck. Säger inte att det är rätt men tyckte det lät som du kört högt tryck.
Tack!![]()
The Ultimate Tire Pressure Calculator
Dial in your pressure the same way the pros do. Go faster and be more comfortable on your next ride. Optimize for road, mountain bike, gravel, cyclocross, time-trial/triathlon, and track.silca.cc
Exakt så!Gött och höra ! ? många åker på för breda styren och för höga sadlar
68 kg gubbe på sadeln
Om du väger 68kg så har du en väldigt lätt cykel om totalvikten endast blir 78kg.![]()
Ska testa detta på nästa runda! ?
Fast vikten påverkar inte så mycket. 9-10kg är väl normalt för en gravel. Kläder vatten verktyg 5kg kanske. Även om man lägger till 10kg så skiljer det bara 0.1 bar för mina setup (38mm cat2 gravel)Om du väger 68kg så har du en väldigt lätt cykel om totalvikten endast blir 78kg.
Varför inte prova att ställa dig på vågen fullt "utklädd" och med din "fullastade" cykel i armarna?
Fast jag hade hoppats på tips för att lätta min gruscykel >5kgFast vikten påverkar inte så mycket. 9-10kg är väl normalt för en gravel. Kläder vatten verktyg 5kg kanske. Även om man lägger till 10kg så skiljer det bara 0.1 bar för mina setup (38mm cat2 gravel)
Alltså, den säger 2,8 till mig, jag kör på knappa 2.
Ja!!Var det dig jag näckade framför på parkeringen? ? ?
eller bara starta, glida runt och käka glass :)
Blev 65-km med mycket glass och magen höll alldeles utmärkt. Kom in först (?) trots att jag tog det halvlugnt (antar att de snabba cyklisterna fortsatte och körde långa banan). Väldigt trevligt evenemang, men lite för mycket asfalt. Fantastiskt väder hade de ordnat också!Blir det start så är det precis det som är planen. ?
Haha! Kul! Trevligt att träffa dig.
Vad säger juryn om bredare däck bak än fram? Snabb googling så verkar amerikanarna på forum föredra det omvända; andra sidan kanske det mest rekorderliga att göra är att köra tills nuvarande setup tills den är utsliten?Nu sitter det förresten ett Pirelli Cinturrano Gravel H 40mm fram och Specialized Pathfinder Pro 42mm bak. Är det ett potentiellt problem för grepp på grus att ha bredare bak än fram?
ja, det skumma är att garmin- gpx-en visar 1675hm medan Strava visar 2100..Sitter och tittar på banprofilen på Strade Rosa 2023 , det kommer blir härligt många höjdmeter på söndag!
Vi får väl köra några varv i Vångabacken om det är för lite hm vid målgång...ja, det skumma är att garmin- gpx-en visar 1675hm medan Strava visar 2100..
Hörde jag "everesting"?Vi får väl köra några varv i Vångabacken om det är för lite hm vid målgång...